رفتن به مطلب

ورود 200 كماندوي انگليسي به همراه نيروهاي ام.آي.6 و سيا به سوريه


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

» سرویس: بين الملل - آسيا،خاورميانه

کد خبر: 91060804329

چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

منابع انگليسي از ورود نزديك به 200 كماندوي نيروهاي ويژه انگليس و چند كشور ديگر به عمق خاك سوريه به بهانه جمع‌آوري اطلاعات درباره تسليحات شيميايي خبر دادند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روزنامه ديلي استار به نقل از يك كارشناس نظامي انگليسي كه خواست نامش فاش نشود، نوشت: مقام‌هاي انگليسي نزديك به 200 كماندوي نيروهاي ويژه را به عمق خاك سوريه اعزام كرده‌اند كه اين نيروها علاوه بر جمع‌آوري اطلاعات وظيفه دارند سلاح‌هاي شيميايي كه از كنترل دولت سوريه خارج مي‌شود را تحت نظر گرفته و در صورت امكان آن‌ها را منهدم كنند.

 

به گفته اين منبع انگليسي علاوه بر نيروهاي ويژه انگليسي سازمان اطلاعات خارجي انگليس (MI 6) نيز نيروهايي را به داخل سوريه اعزام كرده كه اين نيروها نيز كار جمع‌آوري اطلاعات در سوريه را برعهده دارند.

به نوشته اين روزنامه، سازمان اطلاعات آمريكا (سيا) و سازمان اطلاعات فرانسه نيز نيروهايي را به منظور رصد اوضاع داخلي سوريه و درگيري‌هاي جاري به اين كشور اعزام كرده‌اند.

به نوشته ديلي استار، هدف اصلي اعزام اين نيروها به سوريه مراقبت از سلاح‌هاي شيميايي و "غير متعارف" سوريه است تا در صورتي كه از كنترل دولت خارج شدند، از دستيابي گروه‌هاي مسلح به آنها جلوگيري شود.

اين در حالي است كه كارشناسان نظامي عقيده دارند هدف اصلي از اعزام اين نيروها بررسي توان نظامي مخالفان و دولت سوريه براي كمك به مخالفان است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...