رفتن به مطلب

سامانه ويژه انهدام موشكهاي كروز راه‌اندازي شد


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

[h=1] ايران براي پهپادهاي آمريكا رادار ويژه دارد/

 

[/h]

» سرویس: سياسي - سياست داخلي

کد خبر: 91060804569

چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

فرمانده منطقه پدافند شمال شرق كشور گفت: تمام تحركات دشمن بويژه در پايگاه شيندند و هرات توسط منطقه پدافند هوايي شمال شرق رصد مي‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خراسان، امير سرتيپ دوم عبدالله رشادي در نشست خبري كه به مناسبت دهم شهريور ـ روز پدافند هوايي ـ برگزار شد، با تبريك اين روز اظهار كرد: پايگاه‌هاي نيروهاي اشغالگر و فرامنطقه‌اي در افغانستان به صورت شبانه‌روزي توسط نيروهاي منطقه پدافند هوايي شمال شرق در حال رصد بوده و كوچكترين تحركي ثبت و ضبط مي‌شود.

وي با اعلام اين خبر كه "تا امروز به لطف خدا هيچ تجاوز مرزي از سمت شرق كشور در رادارها ثبت نشده است"، اعلام كرد: قرارگاه منطقه پدافند شمال شرق كشور در زمان صلح و جنگ به طور 24 ساعته در آمادگي كامل است.

رشادي با بيان اينكه "سامانه‌هاي راداري پدافندي ارتش حتي تا عمق استراتژيك كشورهاي همسايه را رصد مي‌كند"، ادامه داد: از نقطه صفر مرزي تا عمق سرزميني ايران اسلامي با استفاده از سيستم‌هاي راداري در ديد چشمان تيزبين نيروهاي جان بركف پدافند هوايي قرار دارد.

فرمانده منطقه پدافند هوايي شمال شرق كشور در پاسخ به اين پرسش كه "در صورت بروز حمله متجاوزان آمريكاي به خاك ايران اسلامي پاسخ پدافند هوايي چگونه خواهد بود؟" تاكيد كرد: در صورت بروز اين اشتباه توسط نيروهاي آمريكايي و فرامنطقه‌اي در تجاوز به جمهوري اسلامي ايران، پاسخ بسيار پشيمان‌كننده‌اي را از سوي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي دريافت خواهند كرد.

وي همچنين در مورد سيستم‌هاي راداري و سامانه‌هاي پدافندي گفت: قبل از انقلاب در زمان رژيم ستم‌شاهي منطقه شرق متاسفانه سامانه راداري نداشت و تمام سيستم‌هاي راداري در غرب و شمال مستقر بودند اما بعد از انقلاب و با پيروزي جمهوري اسلامي ايران امنيت شرق كشور در دستور كار قرار گرفت و از سرخس تا چابهار سيستم‌هاي راداري و سامانه‌هاي موشكي مستقر شده‌اند. با اراده‌اي كه جوانان ايران اسلامي داشتند، بسياري از رادارهاي برد كوتاه و متوسط و بلند ساخته شده و مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

رشادي يكي از اهداف مهم پدافند كشور را مقابله با هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي برشمرد و در اين رابطه گفت: براي مقابله با هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي كه توسط اين كشور در منطقه مورد استفاده قرار مي‌گيرند، رادارهاي ويژه‌اي داريم كه اين اهداف را كشف كند و پس از آن در صورت لزوم، با موشك‌ منهدم خواهيم كرد.

وي با تاكيد بر اينكه "پدافند براساس بازدارندگي عمل مي‌كند"، تصريح كرد: ماموريت پدافند به چهار ماموريت اصلي كشف شناسايي، رهگيري و انهدام تقسيم مي‌شود. شناسايي پروسه‌اي است كه توسط دستگاه‌هاي راداري و با تعابل بين سپاه و ارتش صورت مي‌گيرد و مرحله انهدام توسط هواپيمايي‌هاي شكاري و سامانه‌هاي موشكي انجام مي‌شود.

فرمانده منطقه پدافند هوايي شمال شرق همچنين با انتقاد از درج نشدن دهم شهريور به نام روز پدافند هوايي در تقويم ملي اظهار كرد: متاسفانه با اينكه چهار سال از فعاليت و نامگذاري روز دهم شهريورماه به نام روز پدافند هوايي مي‌گذرد اما تاكنون اين روز در تقويم ملي ثبت نشده است.

رشادي در پايان، موشك‌هاي كروز را يكي از تهديدات عليه جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت: موشك‌هاي كروز در ارتفاع پست حركت مي‌كنند و با استفاده از تكنيك‌هاي ويژه‌اي كه به دست جوانان ايراني صورت پذيرفته است، توانسته‌ايم سامانه‌اي را راه‌اندازي كنيم كه با استفاده از قدرت بالا بتواند صددرصد موشك‌هاي كروز در حمله احتمالي به ايران را در هوا منهدم کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...