رفتن به مطلب

گرايشهاي كارشناسي ارشد مهندسي صنايع را بيشتر بشناسیم !


Lean

ارسال های توصیه شده

گرايشهاي كارشناسي ارشد مهندسي صنايع را بيشتر بشناسیم !

 

1)در ابتدا، گرايش مهندسي صنايع/صنايع را بررسی خواهیم نمود:

 

تشريح گرايش :

 

دوره كارشناسي ارشد مهندسي صنايع، دوره‌اي آموزشي با تاكيد بر آموزشهاي پيشرفته در مهندسي صنايع و تجزيه و تحليل سيستمهاي صنعت است و هدف آن تربيت متخصصاني است كه با بهره‌گيري از آموخته‌ها و دانشهاي مهندسي و دروس اختصاصي اين دوره به شناخت، تحليل و ارائه طرح براي سيستمهاي متشكل از انسان، مواد و ماشين توانا باشند. دانش آموختگان دوره كارشناسي ارشد مهندسي صنايع قادر به انجام خدمات گسترده‌اي در زمينه‌هاي ذيل مي باشند:

 

1- كشف و برررسي مشكلات وزارتخانه‌ها، سازمانهاي ستادي و نظامهاي صنعتي.

 

2- جستجوي ارتباط منطقي بين اجزاء انواع سيستمهاي توليدي و غير توليدي.

 

3- برنامه‌ريزي و ارائه مدل جهت كسب بهترين بازدهي از كاركرد سيستمها.

 

4- كنترل سيستمها جهت پيگيري نواقص و ارائه مدل مطلوب و نهايي.

 

5- برنامه‌ريزي و شركت در اجراي پروژه‌هاي تحقيقاتي صنعتي.

 

6- ارائه الگوهاي مناسب براي طراحي واحدهاي توليدي عظيم كشور.

 

با توجه به تنوع وزارتخانه‌ها، صنايع توليدي و پروژه‌هاي صنعتي در دست اجرا و نياز روزافزون صنايع مادر و واحدهاي مختلف صنايع نظامي و نيز اكثر مراكز خدماتي به متخصصان رشته مهندسي صنايع، اهميت تربيت كارشناسان ارشد در اين رشته روشنتر مي‌گردد.

 

2)مهندسي سيستمهاي اقتصادي - اجتماعي چيست ؟!

 

تشريح گرايش :

 

مهندسي سيستمهاي اقتصادي - اجتماعي به آموزش و تحقيق در زمينه برنامه‌ريزي و طراحي سيستمهاي مختلف موردنياز جامعه مي‌پردازد. مهندسي سيستمهايي نظير حمل‌و‌نقل، آبرساني، ارتباطات، توزيع كالا و انجام خدمات آموزشي و بهداشتي در اين زمينه قرار دارند. مهندسي سيستمهاي اقتصادي-اجتماعي به مطالعه، مدلسازي و تحليل علمي اينگونه سيستمها پرداخته و با در نظر گرفتن ابعاد مختلف آنان و همچنين با توجه به نيازها، اولويتها و امكانات جامعه، سيستم بهينه را طراحي مي‌نمايد.

 

3)گرايش مديريت سيستم و بهره‌وري را بيشتر بشناسيم !

 

تشريح گرايش :

 

دوره كارشناسي ارشد مديريت سيستم و بهره‌وري به منظور آشنايي با علوم و فنون اداره صنايع با تأكيد بر كاربرد روشهاي كمي و نظام‌گرا در اداره امور صنعتي تدوين گشته است. از آنجا كه روشهاي مورد استفاده در اين دوره در آموزش تجزيه و تحليل مسائل مهندسي نيز كاربرديست، دانش‌آموختگان دوره‌هاي كارشناسي فني و مهندسي به ‌دليل آگاهي داشتن از دانش مهندسي براي فراگيري دروس دوره مزبور نيز آمادگي كافي را خواهند داشت تا با دانش مكفي بتوانند در مشاغل مديريتي مشغول بكار شوند. مديريت سيستم و بهره‌وري در حسن اداره و موفقيت صنايع و توسعه صنعتي كشور نقش كليدي دارد. تلفيق احسن عوامل انساني و فيزيكي در جهت تحقق هدفهاي تعيين شده و كسب بيشترين نتيجه، در چهارچوب فعاليتهاي مديريت است. اهميت اين نقش سبب گشته است كه دانش و فنون مديريت سيستم و بهره‌وري توسعه فراواني يابد. با پيچيده شدن و گسترش سازمانهاي صنعتي و پيشرفت علوم و فنون مديريت، سيستم و بهره‌وري، مديران صنايع بايد علاوه بر اطلاعات مهندسي از دانش مديريت نيز برخوردار باشند. دانش آموختگان دوره كارشناسي ارشد مديريت سيستم و بهره‌وري، مي‌توانند در زمينه‌هاي زير فعاليت نمايند:

 

1-1- مديريت واحدهاي صنعتي

 

1-2- تجزيه و تحليل مشكلات و نارسائيهاي مديريت واحدهاي صنعتي و ارائه طريق براي بهبود مديريت آنها با استفاده از روشهاي كمي و نظام‌گرا.

 

1-3- انجام تحقيق و بررسي در زمينه روشهاي مديريت و بهبود اين روشها با توجه به شرايط ايران.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...