رفتن به مطلب

تهدید رسمی نویسنده کتاب «روز نه چندان آسان» از سوی پنتاگون


moein.s

ارسال های توصیه شده

13910606000471_PhotoA.jpg

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، در آستانه انتشار کتاب «روز نه چندان آسان» روایتی دست اول از کشتن اُسامه بن لادن در آمریکا، پنتاگون در نامه‌ای رسمی به تهدید نویسنده کتاب پرداخت.این نامه که از سوی حقوقدانان وزارت دفاع آمریکا خطاب به مارک اوون، نام جعلی نویسنده، نوشته شده آمده است که انتشار این کتاب موجب فاش شدن اطلاعات طبقه‌‌بندی شده و محرمانه نمی‌شود اما موجب نقض توافقات میان نظامی و ارتش آمریکا خواهد شد.

از سوی دیگر، وکیل ارشد پنتاگون تهدید کرد که در حال بررسی گزینه‌های قانونی در برابر کسانی است که در انتشار این کتاب به نویسنده یاری رسانده‌اند. انتشار عمومی کتاب شما موجب نقض توافقنامه‌های شما با ارتش آمریکا می‌شود.نامه‌ای که از سوی وکلای وزیر دفاع پنتاگون منتشر شده است به دو توافقنامه منتشر نشده نویسنده با وزارت دفاع آمریکا اشاره دارد که در آن سرباز آمریکایی نباید اطلاعات نظامی را منتشر کند.در بخشی از این نامه آمده است: «وزارت دفاع بدنبال شکایت از شما و کسانی است که در انتشار این کتاب با شما همکاری داشته‌اند و در صورت اثبات تخلف شما تمامی راهکارهای قانونی پیش روی شما خواهند بود».پس از اعلام خبر انتشار کتاب «روز نه چندان آسان» مقامات آمریکایی عنوان کردند که از انتشار چنین کتابی بدون بررسی نهادهای قانونی دچار شگفتی شده‌اند.این کتاب در حال حاضر پوشش رسانه‌ای بسیاری داشته است و حتی تعدادی از نسخه‌های کتاب پیش از توزیع آن در بازار در دسترس برخی افراد قرار داده شده است.

 

از جمله این افراد «استیون اسپیلبرگ» است که چند روز پیش عنوان کرد این کتاب را مطالعه کرده و دوست دارد از روی آن فیلمی بسازد.نویسنده کتاب در بیانیه‌ای که از سوی ناشر در برابر این حملات منتشر شده بود عنوان کرده است: با احترام به دوستانم در ارتش در این کتاب اصلا قصد ندارم اطلاعات محرمانه‌ای که موجب تهدید امنیت ملی شود را منتشر کنم.پنتاگون در نامه خود از انتشار قرارداد این سرباز با ارتش آمریکا در سال 2007 امتناع کرده است. کلنل «استیو وارن» در خصوص این اقدام گفت از آنجایی که نام اصلی این سرباز را در اختیار دارند از انتشار این اسناد خودداری کرده‌اند.دیگر نیروهای ویژه ارتش آمریکا نیز در روزهای اخیر از انتشار این کتاب ابراز تاسف کرده‌اند. کتاب «روز نه چندان آسان» قرار است همزمان با یازدهمین سالگرد حادثه یازده سپتامبر در آمریکا منتشر شود.

انتهای پیام/و

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...