رفتن به مطلب

فرایند طراحی و ساخت محصولات تجاری از ابتدا تا انتها


moein.s

ارسال های توصیه شده

Adam Clark یکی از طراحان صنعتی است که در زمینه طراحی محصولات تزئینی و دکوری فعالیت می کند. از 6 سال پیش شروع به طراحی و ساخت محصولاتی کرده است که در سراسر دنیا در فروشگاه های معتبر و معروف به فروش می رسند. شما هم می توانید راهنمایی ها و توضیحات او را دنبال کنید تا ببینید چگونه کار طراحی این محصولات را انجام می دهد.

 

 

محصول

 

در این مقاله، محصولاتی که قصد طراحی و تولید آن را داریم یک سری کامل از محصولات حمام هستند. مشتریان فروشگاهی که می خواهم برای آن طراحی کنم پسران جوان هستند. محصولاتی که سری کامل حمام را تشکیل می دهند عبارتند از:

 

 

- پرده

- پمپ لوسیون ضد عفونی

- جای مسواک

- ظرف صابون

- آویزهای حوله

 

 

خرید این سری کامل روش به صرفه و مناسب تری است زیرا دیگر نیازی به جستجوی بیشتر و خرید تک تک وسایل و همچنین هماهنگ کردن آنها نیست.

 

جستجو و تحقیق

 

من همیشه قبل از شروع طراحی تحقیقاتی در زمینه طرح و ابزار مورد نظر انجام می دهم. از آنجایی که این محصولات مخصوص پسران جوان است، بنابراین باید گروه سنی را محدود کنم، در نتیجه می توانم بهتریم محصول را برای این گروه سنی خاص طراحی کنم. بهترین سن فروش برای پسران جوان سنین بین 6 تا 20 سال است. من هم تصمیم دارم این گروه سنی را انتخاب کنم چون با این روش بهترین شانس را برای بالا رفتن محصولاتم در قفسه فروشگاه ها خواهم داشت. سپس باید تصمیم بگیرم که آیا می خواهم برای محصولاتم مضمون و موضوع انتخاب کنم یا می خواهم یک پترن طراحی کنم؟

 

در این مورد من یک مضمون سری حمام انتخاب می کنم، چون اگر شما بدانید خریدار به دنبال چه محصولی است این روش اغوا کننده تر از روش پترن است. حالا برای پیدا کردن یک ایده مناسب و جذاب گردشی در اینترنت انجام می دهیم. من توانستم تعدادی وب سایت فروشگاهی پیدا کنم که محصولاتی مشابه محصولات مورد نظر من برای فروش گذاشته اند و سعی می کنم از محصولاتی که اخیرا برای فروش گذاشته اند ایده و الهام بگیرم.

 

گاهی اوقات سری به فروشگاه های لباس می زنم تا ببینم گروه سنی هدف چه لباس هایی می پوشند. عجله نکنید، سعی کنید بهترین موضوع را انتخاب کنید. این کار از یک روز تا دو هفته از وقت من را می گیرد. به یاد داشته باشید که نه تنها می خواهید یک ایده جدید و تازه و نو انتخاب کنید، بلکه قصد دارید محصولی تولید کنید که پدرها و مادرها با خرید آن مشکلی نداشته باشند.

 

طرح اولیه خود را به روی کاغذ رسم کنید

 

بعد از انجام تحقیقات تصمیم گرفتم مضمون و موضوع را به صورت یک کتاب کمدی طراحی کنم. بعد از انتخاب موضوع، نوبت کشیدن طرح های اولیه است تا بتوانم ایده خوبی برای چگونگی به تصویر کشیدن مضمون به شکل یک محصول به دست آورم. محصولات را در چشم اندازها، زوایا و طرح های مختلف رسم کردم. فراموش نکنید که محصول باید کاربردی نیز باشد. من همیشه تصویر را طوری رسم می کنم که سه بعدی به نظر برسد چون تصویر روی بسته برجسته به نظر برسد و توجه بیننده را به خود جلب کند، به علاوه تصویر سه بعدی حرفه ای تر به نظر می رسد و نسبت به تصویر دو بعدی حس بهتری در خریدار ایجاد می کند.

 

پس از کشیدن طرح اولیه، آن را تمیز تر و مرتب تر نتیجه نهایی هر محصول را روی یک کاغذ تمیز رسم می کنیم. این طرح ها دقیقا همان تصاویری هستند که آنها را وارد برنامه ایلوستریتور کرده و شروع به روح بخشیدن به آنها می کنم. در زیر می توانید تعدادی از طرح های اولیه من را مشاهده کنید.

dkprbfd0284a2sflmpw.jpg

 

pdj6vkfae9pl092f2g.jpg

 

s21z8ueln47c4zxq2xd0.jpg

از طرح اولیه تا وکتور

بعد از تکمیل طرح ها، نوبت این است که طرح ها را جداگانه وارد ایلوستریتور کرده نقشه و طرح کلی آنها را بسازیم. ابتدا یک طرح کلی از هر طرح ایجاد کنم تا مطمئن شوم که نسبت ها به طور صحیح در همه قسمت ها اعمال شده اند. به یاد داشته باشید که این ها محصولات کاربردی واقعی هستند، بنابراین باید با دقت عمل کنید. در زیر تعدادی از شکل هایی که در ایلوستریتور رسم کرده ام را مشاهده می کنید:

 

dusaopo4zrr87ihhupj.jpg

 

j6ikqzb5xv8esp609bk7.jpg

در طرح های اولیه می بینید که من ابعاد و فواید مختلفی برای محصولات استفاده کرده ام. این ابعاد نه تنها خودم را راضی می کرد بلکه هدف این پروژه را که تبدیل کردن طرح ها به واقعیت بود را نیز تقویت و تحقق می بخشید.

همچنین وقتی به خریدار نشان داده می شود او ممکن است از شما ابعاد و فواید آن را سوال کند. بیشتر اوقات، خریداران از قبل می دانند چه مقدار فضا برای آن محصول در اختیار دارند، بنابراین دانستن ابعاد محصولی که شما ارائه کرده اید می تواند کمک زیادی به آنها بکند. به خریدار القا کنید که از اصلاح و تغییر طرح و ابعاد محصول تان برای هماهنگی و هم اندازه شدن با فضای قابل دسترس آن ها خوشحال می شوید.

لینک به دیدگاه

رنگ آمیزی

مرحله بعد این فرایند، انتخاب رنگ و سپس اعمال آن است. حالا می خواهم طرح را مانند زیر رنگ آمیزی کنم:

 

kmwryljmzhx4fjs6ryy.jpg

 

rm2kv9k7ot3ja1v9gc32.jpg

این رنگ ها می توانند رنگ های اصلی طراحی های شما باشند بنابراین باید مکمل یکدیگر باشند و نیز از رنگ های اصلی و واقعی باشند که تولید کننده شما بتواند آن ها را مطابقت داده و یا باز تولید کند. می بینید که برای اینکه حس یک کتاب کمدی را ایجاد کنم از تعدادی رنگ اصلی و اولیه استفاده کرده ام.

 

 

 

ایلوستریتور به فتوشاپ

این قسمت یکی از قسمت های مورد علاقه من می باشد. در اینجا قصد داریم با کمک برنامه فتوشاپ به محصولات زندگی و روح ببخشیم. ابتدا هر یک از محصولات رنگ شده را جداگانه وارد فتوشاپ می کنیم. از آنجا که ما طرح های مان را در نما و چشم انداز سه بعدی رسم کرده ایم، حال باید به آنها سایه، سایه روشن (highlight)، درخشندگی و هر چیزی که احساس می کنیم تصویر سه بعدی ما را شاد تر و زنده تر می کند اضافه کنیم. مانند تصویر زیر:

fd25g8l9iv4jv3iy17a.jpg

 

e2xhxnsfvcx3w4abywxx.jpg

 

kj9a2vwwe9k66fn44xy7.jpg

من برای هر طرح از یک یا دو منبع نور استفاده کرده ام. موادی که من می خواهم محصولاتم از آنها ساخته شوند پلی رزین نام دارد. پلی رزین یک ماده بسیار براق، صاف و درخشان است که معمولا برای ساخت محصولات حمام از آن ها استفاده می کنند. قیمت این ماده کم است و این یکی از مزایای خوب این ماده است.

چون پلی رزین شفاف و صیقلی است، من باید از این درخشندگی در طرح هایم استفاده کنم. یکی دیگر از مزایای پلی رزین قابلیت شکل پذیری خوبی دارد و این ویژگی انعطاف پذیری شما را در طراحی بالا می برد. بنابراین اگر شما طرحی با جزییات زیاد طراحی کرده اید، زمانی که نوبت به تولید و ساخت آنها می رسد تولید کننده شما قادر خواهد بود آن جزییات را به خوبی در کار لحاظ کند. در زیر محصولاتی را که از جنس پلی رزین ساخته شده است را مشاهده می کنید.

 

1f084bw6l6zaw2ndob7.jpg

معرفی، نمایش و عرضه

در پایان، طرح های ما کامل و آماده شده است. حالا باید آن ها را به صورت جالب و جذابی در کنار هم گردآوری و برای نمایش و عرضه به مشتری آماده کنیم.

ابتدا باید یک سطح صاف و یک دست ایجاد کنیم. سطح صاف و یک دست شامل پس زمینه طراحی می شود. لوگو یا نام شما و نیز نام محصول باید روی این سطح صاف باید قرار داشته باشد. هر جا که ممکن است لوگوی محصولات را اضافه کنید. این کار باعث می شود که محصول به طور کامل به خریدار معرفی شده و بیننده بتواند ایده های جدید تبلیغات را از آنها دریافت کند.

 

ownoglw89kjmrzqst4d.jpg

همین طور که مشاهده می کنید من برای پس زمینه از گرادیانتی استفاده کرده ام که از سیاه به خاکستری روشن گستره شده است. من لوگوی مورد نظرم را نیز در قسمت پایین سمت چپ تصویر با ساز کوچک قرار داده ام در نتیجه بیننده را از تمرکز روی طراحی محصول باز نمی دارد. زمانی که طرح های خود را روی پس زمینه مرتب می کنید باید توجه داشته باشید که هیچ فضای خالی یا محصولی وجود نداشته باشد که خالی از احساس باشد.

همین طور که می بینید حاشیه در امتداد قسمت بالای تصویر است در حالی که همه وسایل و محصولات در قسمت پایین قرار دارند. من مقداری افکت drop shadow و بازتاب نور روی محصولات اعمال کرد تا عمق و جذابیت تصویر بیشتر شود. همچنین این کار باعث می شود تا محصولات سه بعدی به نظر برسند. در آخر یک مسواک در جا مسواکی و تعدادی حباب در کنار جا صابونی اضافه کردم تا کاربرد این وسایل به خوبی مشخص شود.

حالا یک سری کامل و زیبا از وسایل حمام داریم که آماده نمایش است.

 

 

در پایان

برای بهبود این طرح می توان کارهای زیادی انجام داد. بسیاری از طراحان از ما یا و سودهایی که کار طراحی محصولات دارد بی اطلاع هستند و یا نمی دانند به چه سادگی می توان طرح هایی از این قبیل طراحی کرد.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...