رفتن به مطلب

آغاز نمایشگاه کتاب مسکو با کتب آذریزدی


moein.s

ارسال های توصیه شده

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه سالانه کتاب مسکو روز چهارشنبه در سالن 75 محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو برگزار شد.

 

نمایشگاه کتاب مسکو هر سال در اولین چهارشنبه ماه سپتامبر برگزار می‌شود. این نمایشگاه از سال 1977 کار خود را آغاز کرد و تقریبا عمری همپای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دارد. این نمایشگاه یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی این کشور است.

 

این نمایشگاه معمولا در فضایی به وسعت 30 هزار متر مربع بر پا می‌شود و ناشران، آژانس‌های انتشاراتی و فروشندگان کتاب و نویسندگان در آن حضور پیدا می‌کنند و به تبادل افکار در مورد کتاب می‌پردازند. در این نمایشگاه کتاب، هر روز جلساتی چون کارگاهی در مورد کتاب، جلسه نقد و بررسی، حضور نویسنده و خواندن کتاب، مصاحبه با نویسندگان و امضاء کتاب برگزار می‌شود.

 

در این کنار این نمایشگاه تکنولوژی‌های جدید دیجیتال در زمینه نشر به مخاطبان معرفی می‌شود. هزاران بازدیدکننده هر سال از این نمایشگاه دیدن می‌کنند و کتاب‌های مختلفی در موضوعات مختلف در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

 

یکی از بخش‌های متفاوت این نمایشگاه کتاب حضور «میهمان افتخاری» است. این «میهمان افتخاری» ادبیات کشوری است که مردم روسیه به کتاب‌های آن کشور اقبال بیشتری داشته باشند. این «میهمان ویژه» از سوی کمیته ویژه‌ای در مسکو انتخاب می‌شود. «میهمان افتخاری» امسال این نمایشگاه کشور فرانسه انتخاب شده است.

 

از دیگر مراسم‌های این نمایشگاه جایزه سالانه «روسیه را بخوان» است که در چهار عنوان «نثر معاصر»، «شعر معاصر»، «نثر روسی قرن‌های 19 -20» و «اشعار روسی این دوره» برگزار می‌شود.

 

بنابر اعلام کمیته برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو، نمایشگاه امسال با 500 برنامه و رویداد فرهنگی، یک‌هزار و 541 شرکت‌کننده از 45 کشور و ارائه دویست هزار اثر به ده‌ها زبان و در زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع برگزار خواهد شد.

 

در بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب مسکو قرار است ترجمه روسی کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» مهدی آذریزدی شرکت داشته باشد و در دسترس مخاطبان قرار گیرد. در ادامه گزارش تصویری از این نمایشگاه می‌‌آید:

 

9ecg0q40vnbk91mf80d.jpg

 

ورودی نمایشگاه کتاب مسکو

 

 

vdld4d8x3nan8xgt0x0z.jpg

 

یکی از سالن‌های نمایشگاه کتاب مسکو

 

 

tbhc3lf81bcy6optdfee.jpg

 

بخش کودکان در نمایشگاه کتاب مسکو

لینک به دیدگاه

عه قصه‌هاي خوب براي بچه هاي خوب :ws37:

من كلي خاطرات دل‌انگيز با اون كتابا دارم :دي

دستشون درد نكنه :ws3:

 

پ.ن:اون آقاهه كه سوار اسبه پوتينه؟ :ws38:

لینک به دیدگاه
عه قصه‌هاي خوب براي بچه هاي خوب :ws37:

من كلي خاطرات دل‌انگيز با اون كتابا دارم :دي

دستشون درد نكنه :ws3:

 

پ.ن:اون آقاهه كه سوار اسبه پوتينه؟ :ws38:

 

ما کوچولو ها هم خاطره داریم:babygirl:

 

نمی دونم والا..خیلی شبیه شه.....پوتینم واسه خودش تزاری هست دیگه:whistle:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...