رفتن به مطلب

درباره ماده 3 (ميهمان مبنا) آيين نامه ميهماني و انتقال دانشجويان دوره هاي كارداني وكارشناسي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي دولتي وغيردولتي


ارسال های توصیه شده

دين وسيله به اطلاع متقاضيان استفاده از ماده 3 آيين نامه ميهماني و انتقال دانشجويان مصوب 10/7/89 وزارت علوم، تحقيقات وفناوري در قالب دانشجوي ميهمان مبنا مي رساند كه لازم است با مطالعه دقيق بندهاي اين اطلاعيه درصورت واجد شرايط بودن نسبت به ارسال تقاضاي خود منحصراً ازطريق سازمان سنجش آموزش كشور اقدام نمايند.

 

الف- شرايط وضوابط كلي متقاضيان

1- متقاضي بايستي در رشته هاي متمركز آزمون سراسري سال 1391 در يكي از مقاطع كارداني يا كارشناسي پذيرفته شده باشد و در موسسه محل قبولي ثبت نام نموده و به عنوان دانشجو تلقي گردد.

تبصره1- پذيرفته شدگان رشته‌هاي داراي شرايط خاص و معرفي شدگان رشته هاي نيمه متمركز براي شركت در مراحل مصاحبه، معاينه و يا آزمون علمي و عملي در اين مرحله مشمول استفاده از آيين نامه نمي‌شوند.

تبصره2- پذيرفته‌شدگان رشته‌هاي مختلف تحصيلي دانشگاههاي علوم پزشكي ( به عبارتي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي وابسته به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي)، پذيرفته‌شدگان رشته دكتري دامپزشكي و دانشگاه آزاد اسلامي مشمول استفاده از اين آيين نامه نمي‌شوند .

تبصره3- دانشجويان پذيرفته شده در آزمونهاي سراسري قبل از سال 1391 دراين مقطع زماني مشمول استفاده از آيين نامه نمي شوند.

2-دانشجوياني مي توانند متقاضي شوند كه دانشگاه محل قبولي آنان خارج از شهر محل سكونت دائمي خانواده دانشجو باشد.

3- شرط دارا بودن نمره در هريك از دانشگاههاي گروههاي 2 تا 6 داشتن حداقل 85درصد، دانشگاههاي گروه 7 داشتن حداقل 90 درصد، و براي دانشگاههاي گروه 8 داشتن حداقل 95 درصد نمره آخرين فرد پذيرفته شده در سهميه مربوط باتوجه به سهميه متقاضي در همان رشته قبولي مي‌باشد كه اين امر توسط سازمان سنجش آموزش كشور بررسي خواهد شد .

4- دانشجويان پذيرفته شده در:

- دوره روزانه براي دوره هاي روزانه، شبانه، دانشگاه پيام نور، نيمه حضوري، مجازي و بين الملل و موسسات غيرانتفاعي.

- دوره شبانه براي دوره شبانه، دانشگاه پيام نور، نيمه حضوري ، مجازي و بين الملل و موسسات غيرانتفاعي.

- دانشگاه پيام نور براي دانشگاه پيام نور، نيمه حضوري، مجازي و بين الملل و موسسات غيرانتفاعي.

- دوره هاي نيمه حضوري براي دانشگاه پيام نور ، نيمه حضوري ، مجازي و بين الملل و موسسات غيرانتفاعي.

- دوره‌هاي مجازي و بين الملل براي دوره‌هاي مجازي و بين الملل و موسسات غيرانتفاعي.

- موسسات غيرانتفاعي براي موسسات غيرانتفاعي.

مي توانند متقاضي شوند و ميهمان شدن به عكس امكان‌پذير نمي‌باشد.

5- از آنجا كه يكي از شرايط موافقت با ثبت نام افرادي كه به عنوان ميهمان مبنا به دانشگاه مقصد معرفي مي‌شوند احراز سكونت دائمي خانواده دانشجو در محل دانشگاه مورد تقاضا مي‌باشد لذا متقاضي لازم است به اين موضوع توجه كند و بديهي است پس از معرفي مي‌بايست يكي از مدارك ذيل را ارائه دهد:

1ـ5ـ سند ملكي به نام پدر يا مادر يا همسر يا فرد متقاضي در همان محل

2ـ‌5ـ حكم اشتغال پدر يا مادريا همسر و يا فرد متقاضي در همان محل

3ـ5ـ جواز كسب پدر يا مادر يا همسر و يا فرد متقاضي در همان محل

6- تعداد افرادي كه به عنوان ميهمان از طريق سازمان معرفي خواهند شد با توجه به ضوابط و درصدهاي تعيين شده از طرف وزارت علوم، تحقيقات و فناوري خواهد بود.

7- توزيع متقاضيان واجد شرايط بر اساس نمرات داوطلبان انجام مي‌گيرد و در شرايط مساوي اولويت معرفي تا سقف تعيين شده با دانشجويان دختر مي‌باشد.

 

ب ـ‌ اقداماتي كه توسط دانشجو بايستي صورت پذيرد:

1- با توجه به اينكه پرداخت هزينه بررسي تقاضا بصورت اينترنتي انجام مي‌شود دانشجو بايستي از ساعت 14روز دوشنبه مورخ 3/7/91 و حداكثر لغايت روز يكشنبه مورخ9/7/91 به سايت سازمان به آدرس

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مراجعه و از طريق پرداخت الكترونيكي با استفاده از كارتهاي عضو شبكه بانكي شتاب مبلغ 40.000 ريال (4000 تومان) بابت هزينه بررسي تقاضا پرداخت و نسبت به دريافت كد رمز اقدام نمايد.

2- به بخش مربوط به ارسال تقاضاي فرم ميهمان مبنا مراجعه و با ورود به اين بخش به درج اطلاعات لازم و كد رمز نسبت به تكميل فرم تقاضاي ميهمان مبنا اقدام نمايد.

3- براي تكميل فرم دانشجو بايستي كد رشته محلهاي مورد تقاضاي خود را (حداكثر 10 كد رشته) با توجه به استان محل سكونت دائمي خانواده درج نمايد (كد رشته محلها همان كد رشته محلهاي مندرج در دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (دفترچه شماره 2) حسب گروه آزمايشي داوطلب مي‌باشد)

4- چنانچه دانشجوي متقاضي واجد شرايط و ضوابط مندرج در اين اطلاعيه و آيين نامه مربوط نباشد بديهي است به تقاضاي وي ترتيب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختي وي قابل استرداد نيست.

5- به هرگونه تقاضايي كه به غير از روش تعيين شده در اين اطلاعيه (خارج از سايت سازمان) و يا بيش از يكبار ارسال گردد ترتيب اثر داده نخواهد شد و متقاضيان از مراجعه حضوري به سازمان اكيداً خودداري نمايند.

6- نظر به اينكه نتيجه بررسي تقاضاي دانشجو از طريق اين سازمان به دانشگاه مبدا (دانشگاه محل قبولي اوليه دانشجو) ارسال خواهد شد. لذا متقاضيان براي اطلاع از نتيجه بررسي تقاضاي خود پس از يك ماه به آموزش دانشگاه محل تحصيل مراجعه نمايند و از تماس يا مراجعه حضوري به سازمان سنجش جداً خودداري شود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...