رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

:girl_angel::girl_angel::girl_angel::girl_angel::girl_angel::girl_angel::girl_angel::girl_angel::girl_angel::girl_angel::girl_angel:

 

سلااااااااااااام :w73:

امیدوارم حال همگی خوب باشه.

میخوام یه مطلبیو در مورد کتاب مقدسمون قرآن بذارم که از کتاب هشتصد نکته درباره ی قرآن نوشته ی آقای رضا باقی زاده گرفته شده.

امیدوارم همون طور که این مطلب برای من مفید بوده برای سایر دوستان هم مفید باشه.

 

 

 

:TAEL_SmileyCente::TAEL_SmileyCente::TAEL_SmileyCente::TAEL_SmileyCente::TAEL_SmileyCente::TAEL_SmileyCente::TAEL_SmileyCente::TAEL_SmileyCente:

لینک به دیدگاه

ابو جهل،ابوسفیان و اخنس بن شریف با تمام دشمنیی که با پیامبر داشتند مخفیانه در گوشه ای می نشستند و به صدای قرآنی که حضرت محمد (ص) در فاصله ی نماز شب می خواند،گوش می دادند.

لینک به دیدگاه

پروفسور واشنگتن ایرونیک(خاورشناس بزرگ آمریکایی)

 

قران کتابی است که از حدود اقیانوس اطلس تا نهر کاشمر،مردم را در زیر سایه ی همایون فر خود سعادتمند نگه داشته است.قرآن حاوی بالاترین مبادی و با ارج و سودمندترین آنهاست.

لینک به دیدگاه

راکستون(محقق اسکاتلندی)

 

 

سالیان درازی در جستجوی حقیقت بودم تا اینکه حقیقت را در اسلام یافتم سپس قرآن مقدس را دیدم و شروع به خواندن آن کردم.این کتاب بود که تمام سوالات مرا جواب گفت.قرآن ابهت و ترس به انسان الهام میکند و در عین حال ثابت می نماید که هرچه می فرماید راست است.

لینک به دیدگاه

پروفسور رابرستون(کشیش اسکاتلندی)

 

قرآن مقدس در مورد دورویی،تکبر،غرور،بی عدالتی و انواع آن،بسیار سخت گیر و در مورد صفات نیک از قبیل صبر،حق شناسی،صداقت و ترس از خدا بسیار مصر و جدی است.

لینک به دیدگاه

روبرستن سمیث(مستشرق اسکاتلندی)

 

از بهترین لذتها تنها این است که پیامبر با قرآنش آمد در حالی که این کتاب نشانه ای از بلاغت و دستوری بر شرایع نماز و دین در آن واحد است.

لینک به دیدگاه

سرکو ویلیام(شخصیت مشهور انگلیسی)

 

به گفته ی تمام خاورشناسان دنیا،قرآن به منتهای درجه ی فصاحت و بلاغت نازل گشته و سبک و اصول انشا آن به پایه ی اعجاز رسیده است.

لینک به دیدگاه

لیبون(دانشمند فرانسوی)

 

 

در عظمت و جلال قرآن همین بس که گذشت پهارده قرن از نزول آن نتوانسته کوچکترین خللی در آن ایجاد کند.اسلوب بیان و کلمات قرآن چنان تازه و شیرین است که گویی دیروز پیدا شده است.

لینک به دیدگاه

مستر گریگوری(کشیش ایتالیایی)

 

روزی شخص دانشمند و صاحب رایی از من پرسید:آیا این قرآن میتواند بشر را به سوی یک عقیده ی صحیح و شایسته هدایت کند؟جوابش را مثبت داده و تصدیقش کردم.

لینک به دیدگاه

فرید ریش دیتریشی

 

 

همین علوم و معارف مسلمین بود که اروپا را در قرن دهم میلادی جلو برد و سرچشمه ی این علوم قرآن کریم بود و اروپا از این حیث به اسلام مدیون است.

لینک به دیدگاه

بلر(خاور شناس معروف آلمانی)

 

 

لغت قرآن فصیح ترین لغت عرب و اسلوب بلاغت آن طوری است که افکار را به سوی خود جذب میکند.قرآن دارای مواعظی آشکار است و به زودی برای همیشه بی معارض خواهد بود.هرکس که از این کتاب به خوبی پیروی کند زندگی آرام و گوارایی خواهد داشت.

لینک به دیدگاه

آلبرت انیشتین(بزرگترین متفکر و فیزیکدان)

 

 

قرآن کتاب جبر،هندسه یا حساب نیست،بلکه مجموعه ای از قوانین است که بشر را به راه راست راهی که بزرگترین فلاسفه دنیا از تعریف و تعیین آن عاجزند هدایت میکند.

لینک به دیدگاه

نون گرونبوم

 

 

قرآن معجزه ی بدیهی پیامبر اسلام است.اعجاز و انحصار کتاب از جهات مختلفی جلوه میکند:پیش بینی آینده،اطلاعات درباره ی وقایع مجهول گذشته،ناتوانی مردم در آوردن مشابه آن با وجود مبارزه طلبی های مکرر و بالاخره زیبایی بی سابقه و فصاحت مافوق اعلای انشا ی آن.

لینک به دیدگاه

شارلس فرانسیز(استاد آمریکایی)

 

انجیل کتابی است که در آمریکا کسی او را نمیشناسد ولی قرآن کتابی است که هر مسلمانی با ان آشنا است و این ادعا گزاف نیست بلکه یک واقعیت است و باید گفت نشناختن انجیل از خوش شانسی مذهب مسیحیت است.

لینک به دیدگاه

استاد امین ریحانی(دانشمند مسیحی)

 

 

وی در نامه ای که به علامه شیخ محمد حسین کاشف الغطا نوشته میگوید:

شما میگویید قرآن اعجاز میکند و این سخن صحیح است.دوران اقامتم در لندن و نیویورک زیاد اتفاق می افتاد که من قرآن را با همان لغت عربی تلاوت میکرم و نغمه ی دلربای آن همسایگانم را از خود بی خود کرده و عقل از سرشان به در میکرد.

لینک به دیدگاه

دکتر شبلی شمیل(دانشمند لبنانی)

 

 

شبلی شمیل شاگرد ویژه ی داروین،در نامه ای به شید محمد رشید رضا،مولف کتاب المنار،نوشته است سخت تحت تاثیر بلاغت قرآن قرار گرفته و اشغاری دارد که ترجمه ی آن چنین است:

پیامبر اسلام مدبر عالی و حکیم عالی مقام است.او خدای فصاحت و تمام کلمات او برجسته و برگزیده است.با بلاغت قرآن،عقول بشر را متوجه خودش ساخت.و آنها را در برابر کتاب خویش از خود بی خود کرد،و در برابر دشمنان به قدرت و شمشیر خویش تکیه کرد.

لینک به دیدگاه

امین بک نخله(شاعر مسیحی لبنانی)

 

 

ای محمد قسم به دین عیسی بن مریم و قسم به چوبه های دار مسیح،ما در این محیط عربی چشم های خود را به تو دوخته ایم و افکار ایمانی انجیل مسیح،چشمان ما را به قرآن دوخته است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...