رفتن به مطلب

کتاب های مدیریتی


ارسال های توصیه شده

اولین کتابی که معرفی میکنم یکی از جدیدترین کتابها در زمینه مدیریت هست که در ادامه توضیحاتی در باره این کتاب آورده شده :

(به لینک های موجود در متن نیز توجه بفرمایید ..این لینک ها درباره گری همل ،هدف او از نوشتن جدیدترین کتاب خود و شرح اقتصاد خلاق میباشند...:a030:)

 

 

garyhamel.jpg

 

آیا علاقه‌مندید تازه‌ترین حرف‌های

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را از زبان خودش بشنوید؟ آیا دوست دارید گری همل بگوید در تازه‌ترین کتابش چه نوشته است؟ همکارانم فیلم‌های متعددی را از گری همل بازیرنویس فارسی تولید کرده‌اند. می‌توانید این فیلم‌ها را از فروشگاه انتشارات بازاریابی خریداری کنید. آنچه می‌خوانید گزیده‌ای است از آنچه گری همل در این فیلم‌ها می‌گوید:

۱- مدیریت در حال حاضر خارج از رده و منسوخ است گری همل باور راسخی دارد که مدیریت امروز، عقب مانده است. چرا که مدیران استخدام می‌کنند، ترفیع می‌دهند، استراتژی‌ها را تدوین می‌کنند! تعجب نکنید. گری همل معتقد است این وظیفه مدیران در ۱۰۰ سال پیش است. اکنون وظایف مدیران کاملاً تغییر یافته است. این وظیفه کارکنان است که استخدام کنند، ترفیع دهند، استراتژی را تدوین کنند. ۲

- چگونه مدیری نوآور باشیم؟ نتیجه مدیریت امروز، دور کردن نوآوری است. این اوضاع باید تغییر کند تا روح کارکنان، آزاد و آزادترشود. پرسشی که باید پاسخ داد این است چگونه مدیری نوآور باشیم؟

۳- چطور شرکت‌های نوآور پدید آوریم؟ سال‌های آینده، شرکت‌هایی برنده میدان خواهند بود که مدل مدیریتی خود را سریع‌تر از رقبا تکامل بخشند. آیا می‌دانید این مدل چیست؟گری همل از شرکت‌هایی یاد می‌کند که این مدل را به کار برده‌اند و نتیجه آن را نیز دیده‌اند.

۴- شناسایی نیروهای توانمند سازمان گری همل در اینجا، هرم خودش را معرفی می‌کند با عنوان: هرم گری. براساس این هرم، شما می‌توانید نیروهای توانمند سازمان را تشخیص دهید، به نظرم کارشناسان منابع انسانی، شیفته این هرم خواهند شد.

۵- کلید موفقیت سازمان در اقتصاد آشفته

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
” نیاز به نیروهای تازه دارد. گری همل در این فیلم، ویژگی‌های اقتصاد خلاق را برمی‌شمارد. سپس نیروهایی را معرفی می‌کند که که در “اقتصاد خلاق” قادرند سازمان را پرسود سازند.

۶- قبل از بروز بحران، نوآور باشید گری همل در این سخنرانی به مدیران می‌گوید: یاد گرفته‌اید در هنگام بحران، تغییرات را ایجاد کنید و این نیز دلیلی است برآنچه مدیریت امروز، تاریخ گذشته است. با صراحت می‌گوید: صندوق پیشنهادات و انتقادات، دردی را دوا نمی‌کند باید پارادایم تازه بیافرینید وگرنه در “بحران‌ها ” فرو خواهید رفت.

۷- سازمان‌هایی طراحی کنیم تا هزینه نوآوری کارکنان را بپردازند سازمان‌ها در بهترین حالت، هزینه‌های نوآوری را برای مدیران ارشد و عالی تخصیص می‌دهند. چگونه می‌توان سازمان‌هایی طراحی کرد که این هزینه را برای کارکنان اختصاص ‌دهند؟ پاسخ این پرسش را از زبان گری همل بشنوید.

۸- در کتاب “What Matters Now” چه نوشته‌ام؟ گری همل، خودش از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
می‌گوید. کتابی که در سال ۲۰۱۲ چاپ و منتشر شد. این کتاب، سرنوشت بسیاری از سازمان‌ها را تغییر خواهد داد. خاطر بسیاری از مدیران را آشفته خواهد کرد. چرا که گری همل اساس سازمان‌های امروزین را زیر سؤال می‌برد. از پایه و بنیان سازمان‌های آینده خبر می‌دهد؛ سازمان‌هایی که هر یک از افراد، دسته چک شرکت را دارند تا به میل و سلیقه خود خرج کنند، نیروهای سازمان را استخدام کنند، ترفیع دهند، پاداش بدهند و اخراج کنند!
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

۹- شما هم می‌توانید قهرمان مدیریت آینده باشید گری همل در این سخنرانی، از چالش‌های تازه‌ای می‌گوید که شرکت‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. دستور العمل‌های جدید را عنوان می‌کند تا بتوان شرکت‌های تازه‌ای آفرید؛ شرکت‌هایی که افزون بر بقا، سودآورند. بدون تردید تاکنون شخصی جسارت آن را نداشته است که همچون گری همل، اساس و بنیان مدیریت امروزین را فرو ریزد. گری همل به اتکای دانش فراوانش بویژه درک خلاقش از اقتصاد خلاق، شورشی علیه بزرگان مدیریت جهان نظیر پیتر دراکر را آغاز کرده است. او پروایی ندارد از آنکه بگوید مدیریت امروزین، نخ‌نما شده است، عقب مانده است، روح کارکنان را به اسارت گرفته است، ضرورت دارد تا سازمان‌های انسانی‌تر، و خلاق‌تر بیافرینیم. فیلم‌های گری همل، دیدگاه ذهنی شما را تغییر خواهد داد. خواب آرام شما را آشفته خواهد کرد. اما دانشی و بینشی تازه را تقدیم‌تان خواهد کرد.

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

این کتاب پرفروش‌ترین کتاب سال 2013 آمازون در حوزه کارآفرینی بوده است. این کتاب رویکرد رایج خلق کسب و کار را به چالش کشیده و بیان می‌کند که نیازمند نظم نوینی در کارآفرینی هستیم. در سطح جهان استقبال زیادی از این کتاب صورت گرفته است. ترجمه فارسی این کتاب اسفند امسال به بازار عرضه گردید. می‌توانید دو فصل اول کتاب را به صورت رایگان مطالعه بفرمایید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...