رفتن به مطلب

واليبال جوانان ايران جهاني شد


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

واليبال جوانان ايران جهاني شد

 

جام جم آنلاين: تیم والیبال جوانان ایران با شکست تایلند جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان سال 2013 را به دست آورد.

 

100824238044.jpg

تیم های تایلند و ایران عصر امروز چهارشنبه در مرحله یک چهارم نهایی شانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا در سالن شش هزار نفری غدیر شهر اروميه محل برگزاري اين دوره از رقابت‌ها به مصاف هم رفتند.

تیم والیبال جوانان ایران در این دیدار در حالی به پیروزی رسید که در ست نخست 25 بر 22 مغلوب تایلند شد. اما در سه ست دوم تا چهارم با امتیازهای 25 بر 14، 25 بر 14 و 25 بر 12 به پیروزی رسیدند تا علاوه بر کسب جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2013 ترکیه، به جمع چهار تیم برتر شانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا راه یابد.

فرهاد نفرزاده سرمربی تیم والیبال جوانان کشورمان در این بازی از ترکیب علیرضا نصر اصفهانی، میلاد عبادی پور، محمد امیر محمد، محمد فلاح، شهاب احمدی، جواد حسین آبادی و رسول شهسواری (لیبرو) استفاده کرد.

در ست نخست این بازی تایلند جنگنده و آماده ظاهر نشد و از نظر دفاعی نیز در کارهای سرعتی خوب عمل نکرد. این تیم در دریافت اول نیز مشکل داشت اما بازیکنان ایران سرویس های خوبی به زمین تایلند نزدند و از این فرصت استفاده نکردند.

بازیکنان ایران در این ست تا امتیاز 21 از حریف جلو بودند اما در این امتیاز از حریف عقب افتادند و در نهایت این ست را به دلیل چند اشتباه بازیکنان به حریف با نتیجه 25 بر 22 واگذار کردند.

ست دوم را ایران خیلی خوب آغاز کرد به گونه ای که تا امتیاز هفت بر یک نیز پیش رفت. در ادامه این ست بازیکنان به هماهنگی بیشتری دست یافتند. در دفاع روی تور نیز موفق تر بودند. بازیکنان ایران سرویس های هدفمندی را به زمین تایلند ارسال کردند که درنهایت تمامی این عوامل دست به دست هم داد تا تیم ایران این ست را با اقتدار و نتیجه 25 بر 14 از آن خود کند.

در ست سوم دو تیم تا امتیاز هفت برابر پیش آمدند و حتی وقت استراحت اول را نیز تایلند به نفع خود پایان داد. اما بازیکنان ایران در ادامه با سرویس های محکم چند امتیاز به دست آورند که از تیم تایلند جلو افتادند. در وقت اسراحت دوم ایران 16 بر 10 از تایلند پیش بود. در نهایت تیم والیبال جوانان کشورمان در این ست نیز مانند ست دوم 25 بر 14 به پیروزی رسید تا ادامه مسابقات دو تیم درست چهارم دنبال شود.

ست چهارم را نیز دو تیم به صورت برابر آغاز کردند اما بعد از وقت استراحت اول دو باره بازیکنان ایران فاصله خود را با حریف زیاد کرد و در نهایت این ست را ملی پوشان جوان کشورمان 25 بر 12 پیروز شدند تا در کل بازی نیز سه بر یک به پیروزی رسیده باشند.

محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال، ملا احمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی و بیش از یک هزار نفر دیدار دو تیم ایران و تایلند را در سالن غدیر ارومیه تماشا کردند.

تیم والیبال جوانان ایران فردا پنج شنبه در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها به مصاف برنده دیدار دو تیم چین و چین تایپه خواهد رفت که از دقایقی دیگر بازی خود را در سالن غدیر آغاز خواهند کرد.

تا کنون تیم های والیبال جوانان ایران، ژاپن و هندوستان جواز حضور در مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان را که سال آینده به میزبانی ترکیه برگزار می شود، به دست آوردند و از دو تیم چین و چیه تایپه نیز یک تیم به این رقابت‌ها راه خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون واليبال، در دیگر دیدار همزمان با بازی ایران و تایلند که برای مقام های نهم تا دوازدهم برگزار می شود، تیم والیبال جوانان قزاقستان سه بر صفر و با امتیازهای 25 بر 17، 25 بر 22 و 25 بر 19 ترکمنستان را شکست داد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...