رفتن به مطلب

چهار برج 70 طبقه در شهر مسكو


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

چهار آسمانخراش با چندين پل دو طبقه در بين برج‌ها، ساختمان جديد دوماي شهر مسكو را شكل مي‌دهد.

 

چهار برج 70 طبقه‌اي براي استقرار دوماي شهر مسكو در حال احداث است.اين برج‌ها به ارتفاع 4/308 متري در مسكو ساخته مي‌شوند. اين پروژه شامل چهار آسمانخراش بلند با چندين پل دو طبقه در بين برج‌ها و پل‌هاي 8 طبقه در بالاترين نقطه آنهاست . بلندترين پل‌ها به شكل حرف Mبه معني مسكو ساخته خواهند‌شد. برنامه شهر تمركز تمامي مراكز اداري در يك مجموعه جديد براي ايجاد يك سازمان موثر كه خدمات پيشرفته‌اي را به شهروندان و سرمايه‌گذاران ارائه‌مي‌كند، است.

در حال حاضر، دولت از صدها ساختمان كوچك در سطح شهر براي ارايه خدمات و فعاليت‌هاي مختلف استفاده‌مي‌كند. وقتي كه ساخت اين بنا تكميل‌شد، ساختمان‌هاي قديمي در حال استفاده فروخته خواهند‌شد.

بر خلاف بيشتر پايتخت‌هاي اروپايي، مسكو تا پيش از ايجاد «زمستفو» در اواخر قرن نوزدهم از سالن اجتماعات شهري بي‌بهره بود. زمستفو در واقع نوعي حكومت محلي بود كه در طول اصلاحات امپراتوري الكساندر دوم در روسيه به وجود‌آمد. در طول اين دوران در سال 1880 زماني كه ميدان سرخ به سبك روسيه نوين بازسازي شد، دوماي شهر مسكو تصميم به ساخت يك بناي زيبا به عنوان مقر فرماندهي خود كرد. در مسابقه‌اي كه در سال 1887 برگزار شد، معماري به نام ديميتري ژيكاگف (94 ـ 1835) براي ساخت بنا انتخاب شد. طرح ژيكاگف تركيبي از دو سبك احياي روسيه و نئو رنسانس بود كه ساكنان طبقه متوسط مسكو آن را دوست داشتند . اين بنا هنوز هم نمايانگر سليقه دوستداران طرح‌هاي قديمي مسكو است. سقف اين بنا بازديد‌كنندگان را به يادقصر ترم بنايي متعلق به قرن هفدهم در نزديكي كرملين مي‌اندازد.

بعد از انقلاب روسيه در سال 1917 دوماي شهر منحل شد و اين ساختمان بخشي از موزه لنين مسكو شد. در نتيجه اين تصميم بر روي طرح‌ها و نقوش سالن‌هاي پر تجمل گچ‌گرفته يا نقاشي شد تا توجه عموم به آنها جلب نشود. بعد از فروپاشي كمونيست، دوماي شهر مسكو دوباره شكل گرفت اما اينبار ترجيح داده شد تا مركز آن در ساختمان ساده‌اي واقع در خيابان پتروفكا قرارگيرد. تالار شهر قبل از انقلاب، در حال حاضر به نمايش مجموعه‌هاي موزه تاريخ دولت اختصاص‌داده‌شده‌است.

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...