رفتن به مطلب

برگزاری کنگره بین‌المللی سهراب سپهری با حضور کمتر از 10 نفر!


laden

ارسال های توصیه شده

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که به گفته مسئولان این کنگره، علیرغم تمکین آنان به درخواست وزیر ارشاد برای تغییر زمان کنگره، سیدمحمد حسینی امروز در این برنامه حضور نیافت.

 

سومین کنگره «صدای پای آب» یادواره سهراب سپهری امروز در حالی برگزار شد که تعداد حاضران در این کنگره «بین‌المللی» از شمار انگشتان دو دست هم فراتر نرفت.

 

به گزارش مهر، سومین کنگره «صدای پای آب» یادواره سهراب سپهری صبح امروز شنبه 6 آبان در دانشگاه هنر و با حدود یک ساعت تاخیر آغاز شد، اما این تاخیر طولانی‌مدت هم نتوانست تعداد حاضران در این کنگره به اصطلاح «بین‌المللی» را از شمار انگشتان دو دست فراتر ببرد.

 

نصرت میلانی‌صدر، دبیر اجرایی این کنگره در سخنانی در این باره گفت: از بلایای فرهنگی ما هم این است که برنامه‌ریزی‌ها برای برنامه‌های فرهنگی ما تغییر می‌کند.

 

وی افزود: قرار بود کنگره صدای پای آب 27 مهر برگزار شود، اما به دلیل اینکه وزیر ارشاد برای حضور در آن ابراز تمایل کرد و خواست که زمان آن به وقت دیگری موکول شود، ما برنامه‌ریزی‌هایمان را تغییر دادیم و همه هزینه‌هایی که شده بود، همه از نو انجام شد و کنگره افتاد به 6 آبان یعنی امروز.

 

دبیر اجرایی کنگره «صدای پای آب» اضافه کرد: امروز هم که روز کاری است و دانشگاه‌ها دایر است و همه سر کلاس هستند، امیدوارم حداقل روح سهراب سپهری از این برنامه راضی و خشنود باشد!

 

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که به گفته مسئولان این کنگره، علیرغم تمکین آنان به درخواست وزیر ارشاد برای تغییر زمان کنگره، سیدمحمد حسینی امروز در این برنامه حضور نیافت.

 

حتی علی قلی امیراحمدی مشاور وزیر ارشاد که حدود ساعت 9:15 امروز در تالار فارابی دانشگاه هنر حضور یافته بود، آنقدر در این برنامه نماند که پیام وزیر ارشاد را قرائت کند و در نهایت حتی پیام وزیر ارشاد هم برای کنگره‌ای که او برای حضور در آن ابراز تمایل کرده بود، قرائت نشد.

 

میلانی صدر در ادامه صحبت‌هایش به تعداد زیاد نهادهایی که نامشان به عنوان حامی کنگره «صدای پای آب» در پوستر آن آمده است، اشاره و تاکید کرد: این کنگره با هزینه شخصی برگزار می‌شود و اگر اسامی اسپانسرهای زیادی را روی پوستر آن می‌بینید، اینها حامیان معنوی هستند و کمک خاصی به ما نشده است.

 

وی گفت: حتی قابل تصور هم نیست که بگویم ما با دست خالی این کنگره را برگزار کردیم.

 

دبیر اجرایی کنگره «صدای پای آب» همچنین با اشاره به وعده تبدیل موسسه حفظ آثار و نشر افکار سهراب سپهری به یاد سهراب سپهری که از سوی وزیر ارشاد اعلام شده است، افزود: امیدواریم این اتفاق بیفتد و ما بتوانیم آثار پراکنده سهراب سپهری را جمع‌آوری کنیم.

 

میلانی صدر همچنین از سوء برداشت یکی از خبرگزاری‌ها از سخنان وی در جلسه‌ای که هفته قبل با وزیر ارشاد برگزار شده، سخن گفت و تاکید کرد: از قول من گفته شده بود که ما بعد از برگزاری دو کنگره سهراب سپهری پول زیادی به دست آورده‌ایم که این به هیچ وجه صحیح نیست.

 

وی اضافه کرد: البته حرکت‌های فرهنگی نیاز به پول هم دارد، اما تلاش اصلی ما این است که راه سهراب سپهری بیشتر شناخته شود و از سوی دیگر کوشش کنیم که مثل برخی دیگر از شخصیت‌های ما به تاراج و سرقت نرود چون برخی‌ها به بهانه اینکه اندیشه سهراب سپهری آبشخور تفکر و عرفان‌های شرقی بوده است، قصد این کار را دارند.

 

دبیر اجرایی کنگره «صدای پای آب» در پایان با اشاره به غیبت بسیاری از استادان مدعو این کنگره گفت: ما برای همه دوستان دعوتنامه فرستادیم، ولی همانطور که گفتم به دلیل تغییر زمان و اینکه امروز شنبه اول هفته است و بسیاری از استادان سر کلاس هستند، از حضور آنها محروم مانده‌ایم.

 

میلانی صدر همچنین از تقدیر از زنده‌یاد فاطمه سیحون نقاش معاصر، چند تن از دوستان پرتغالی سهراب سپهری و 6 تن از کسانی که بهترین مقالات را به کنگره صدای پای آب ارسال کرده‌اند، در پایان این برنامه یک روزه خبر داد.

 

در ادامه نیز نظام‌الدین نوری، دبیر علمی و محمدصادق ملبوبی نکاتی را درباره شعر و شخصیت سهراب سپهری ارائه کردند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...