رفتن به مطلب

استفاده از سرویس CloudFlare


ارسال های توصیه شده

درگذشته با سرویس افزایش سرعت و امنیت سایت CloudFlare در سایت تورتک و نحوه کار آن آشنا شدیم. بسیاری از بازدید کنندگان سایت تورتک درخواست داده بودند که نحوه عضویت و استفاده از این سرویس جذاب را برای سایت آن‌ها انتشار دهیم که در این آموزش می‌توانند با تمامی مراحل انجام این کار آشنایی پیدا کنند.

 

[h=3]سرویس CloudFlare چیست و چه کاری برای سایت ما انجام می‌دهد؟[/h] با نصب این سرویس بر روی دامنه های سایت خود می‌توانید وظیفه بهینه سازی سایت خود را برای افزایش سرعت ، محافظت از سایت خود در برابر اسپمرها ، هکرها و … ، آمارگیری از تعداد بازدید کاربران و ربات‌ها ، فعال سازی سرویس جانبی افزایش سرعت و کسب درآمد ، کاهش فشار بر روی سرور سایت شما ،

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و حتی بسیاری از خدمات دیگر را به صورت کاملاً خودکار و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی و … برای شما انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر در مورد تمامی سرویس ها و امکاناتی که CloudFlare برای وب سایت شما می‌تواند به همراه داشته باشد و طرز کار آن پیشنهاد می‌کنیم مطلب
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را قبل از استفاده از این سرویس یک بار بخوانید.

 

 

[h=2]مراحل عضویت و ثبت سایت جدید در CloudFlare[/h] برای استفاده از سرویس CloudFlare در سایت‌هایی که مدیریت می‌کنید نیاز است که ابتدا یک حساب کاربری مخصوص خود در این سرویس ایجاد کنید. برای این کار به آدرس اصلی این سرویس یعنی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مراجعه کنید و پس از کلیک بر روی دکمه Sign Up مانند تصویر زیر اطلاعات خود را برای افتتاح حساب جدید وارد کنید. این اطلاعات عبارتند از آدرس سایت ، آدرس ایمیل ، نام کاربردی انتخابی شما و رمز عبور برای دسترسی به حساب CloudFlare خود که در نهایت با تیک دار کردن گزینه پایین این فرم نیز تمامی قوانین مربوط به استفاده از سرویس این سایت را می‌پذیریم.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

با کلیک بر روی دکمه سبز رنگ پایین صفحه عضویت این سرویس شروع به آنالیز وضعیت فعلی دامنه وارد شده توسط شما می‌کند و این عملیات ممکن است چیزی در حدود 30 ثانیه به طول بکشد. توجه داشته باشید سرویس CloudFlare در این مرحله آدرس مربوط به سرورهای اصلی سایت شما را جمع آوری می‌کند تا پس از اتصال به سایت شما بتواند با آن‌ها در ارتباط باشد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بعد از آنالیز اطلاعات پیدا شده برای دامنه وارد شده توسط شما همان طور که در تصویر پایین نیز مشاهده می‌کنید لیستی از زیر دامنه‌ها ، CNAME و MX فعلی تنظیم شده بر روی سایت شما نمایش داده می‌شود. اگر کمی به این اطلاعات دقت کنید متوجه می‌شوید که CloudFlare دو زیر دامنه جدید برای دومین شما ساخته است که یکی از آن‌ها با نام Direct برای هنگامی است که پس از اتصال این سرویس به سایت خود می‌خواهید به صورت مستقیم به سرورهای سایت دسترسی داشته باشید ( مانند نیاز به استفاده از CPanel ) و دیگری با نام FTP برای دسترسی مستقیم به پروتکل مربوط به آپلود فایل‌ها بر روی‌هاست شما است که از آن می‌توانید در برنامه های مربوط به این کار مانند FileZilla استفاده کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

توجه داشته باشید برای هر یک از آدرس‌ها در جلوی آن‌ها در ستون Active با لوگو CloudFlare نمایش داده شده است که ترافیک تبادلی آن‌ها توسط این سرویس کنترل می‌شود یا خیر. با توجه به ساختار و نیاز های سایت خود با کلیک بر روی گزینه تنظیمات مربوط به هر یک از آدرس‌ها می‌توانید سرویس CloudFlare را در آن‌ها فعال یا غیر فعال کنید. همچنین در صورتی که زیر دامنه ای از سایت شما به صورت خودکار شناسایی نشده بود می‌توانید با استفاده از ابزار موجود در این صفحه آن را اضافه و سپس برای رفتن به مرحله بعد بر روی دکمه سبز رنگ پایین صفحه کلیک کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

همان طور که در تصویر بالا نیز مشاهده می‌کنید در این مرحله نوبت به آن رسیده است که تنظیمات کلی را انجام دهید تا بر اساس آن تنظیمات این سرویس ترافیک تبادلی بین سرور و بازدید کنندگان سایت شما را مدیریت کنید. برای استفاده رایگان کافی است در قسمت Choose a plan گزینه Free را انتخاب کنید و سپس در قسمت Performance و Securety می‌توانید سطح بهینه سازی و امنیت سایت خود را به صورت کلی انتخاب کنید. به این خاطر که تمامی این موارد بعد از عضویت کامل شما در این سرویس قابل تغییر هستند از توضیح بیشتر در اینجا پرهیز می‌کنیم.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

با کلیک بر روی دکمه Continue بعد از انتخاب موارد دلخواه به مرحله آخر یعنی تنظیم DNS دامنه های خود برای استفاده از ای سرویس می‌رسیم. مقادیر انتساب یافته فعلی به دامین شما در این مرحله مانند تصویر بالا نمایش داده می‌شود و نیاز است با استفاده از پنل کاربری خود در هاست که از آن دامنه مربوطه را خریداری کرده‌اید DNS دامین خود را به مقادیری که CloudFlare نمایش داده است تغییر دهید.

برای انجام این کار یکی از ساده‌ترین روش‌ها که در اکثر هاست ها نیز قابل اجرا است استفاده از پنل یا ناحیه کاربری موجود در سایت رسمی‌هاست شما است. تنها کافی است به سایت‌هاست خود مراجعه کرده و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد ناحیه کاربری شوید. سپس از قسمت دامنه‌ها همانند شکل زیر بر روی دکمه سبز رنگ ویرایش اطلاعات دامنه کلیک کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

پس از نمایش داده شدن صفحه ویرایش اطلاعات دامنه مورد نظر کافی است بجای مقادیر موجود در دو بخش نام سرور 1 و نام سرور 2 در بخش نام سرورها دو آدرسی که CloudFlare در آخرین مرحله به ما داده است را جایگزین کرده و بر روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید. توجه داشته باشید ظاهر و اسامی مربوط به این محیط ممکن است درهاست گوناگون با توجه به اسکریپت برای این کار استفاده می‌کنند متفاوت باشد اما معمولاً به همین سادگی شما می‌توانید DNS دامنه خود را بر روی سرورهای CloudFlare برای مدیریت آن‌ها متصل کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

حال که تغییرات DNS را برای دامنه سایت خود انجام دادید به مراحل ثبت نام برگشته و در مرحله آخر که آدرس DNS جدید به ما نمایش داده شده بود بر روی گزینه I update my nameserver, continue کلیک کنید تا به پنل کاربری اصلی خود در این سرویس هدایت شوید. با انجام مراحل بالا شما با موفقیت توانسته‌اید که این سرویس را در سایت خود فعال کنید و چون برای بروز رسانی Name Server دامنه معمولاً 24 تا 48 ساعت زمان نیاز است شما می‌توانید بعد از این زمان مطمئناً باشید که تمام ترافیک مربوط به آدرس دامنه شما از سرورهای قدرتمند و امن این سرویس می‌گذرد.

 

[h=3]چگونه سایت دیگر خود را به این سرویس متصل کنم ؟[/h] اگر مالکیت سایت و دامنه های دیگری را نیز دارید و دوست دارید آن‌ها نیز از این سرویس جذاب به صورت رایگان استفاده کنند نیاز به عضویت دوباره در این سرویس ندارید. تنها کافی است پس از مراجعه به سایت رسمی CloudFlare با نام کاربری و رمز عبوری که در هنگام ثبت اولین سایت خود در این سرویس انتخاب کرده‌اید از طریق بخش Login وارد محیط کاربری آن شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

سپس در زبانه Websites که لیست وب سایت‌های شما که به این سرویس متصل شده‌اند نمایش داده می‌شود آدرس سایت مربوطه را نوشته و بر روی گزینه Add Website کلیک کنید و چند مرحله کلی که در بالا بررسی کردیم را برای آن سایت‌ها نیز طی کنید. در آموزش بعدی در سایت تورتک با چگونگی تنظیم قسمت مخالف محیط مدیریت این سرویس برای استفاده از حداکثر پتانسیل آن برای افزایش سرعت و امنیت سایت خود آشنایی پیدا خواهیم کرد.

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Follow us:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
|
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...