رفتن به مطلب

بهترین تصاویر بیولوژیکی میکروسکوپی...


ارسال های توصیه شده

رقابت عکاسی بین المللی BioScapes امسال در نهمین دوره خود بهترین تصاویر بیولوژیکی را که با استفاده از میکروسکوپهای نوری تهیه شده اند معرفی کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت عکاسی بین المللی "تصویربرداری المپیوس BioScapes" امسال در نهمین دوره برگزاری خود، همانند سالهای گذشته بهترین تصاویر بیولوژیکی را برگزید.براساس گزارش ABC News، این عکسها با استفاده از بزرگنمایی میکروسکوپهای نوری و تکنیکهای ویژه نوردهی تهیه شده اند.

 

 

 

 

 

 

 

721181_orig.jpg

 

 

 

 

 

 

این عکس را که "چارلز کربس" از واشنگتن آمریکا با استفاده از تکنیک میکروسکوپ کنتراستی با تداخل افتراقی گرفته جایزه اول رقابت را به دست آورده است. در این تصویر یک جاندار میکروسکوپی به نام Floscularia ringens که در مرحله تغذیه قرار دارد دیده می شود. مژکهای این جاندار قادرند آب محتوی مواد غذایی را به داخل بدن آن انتقال دهد.

لینک به دیدگاه

721180_orig.jpg

 

 

عکس یک مرجان زنده به نام Goniastrea sp که همچنین با عنوان "مرجان سبز- مغز" نیز شناخته می شود. این تصویر توسط "جیمز اچ. نیکلسون" از مرکز ذخایر دریایی فورت جانسون با استفاده از تکنیک نوردهی با کنتراست فازی گرفته شده است.

لینک به دیدگاه

721179_orig.jpg

 

 

 

تصویری از تخمهای ساس سبز که توسط "هریس آنتونوپلوس" از آتن یونان با استفاده از تکنیک نوردهی در زمینه روشن گرفته شده است.

لینک به دیدگاه

721178_orig.jpg

عکسی از هاگدان قارچ Arcyria stipata که توسط "دالیبور ماتیسک" از دانشگاه فنی اوستراوا در جمهوری چک با تکنیک فلورسانس گرفته شده است.

 

لینک به دیدگاه

721173_orig.jpg

پلانکتون دریایی Petalotricha ampulla با مژکهای درحال گسترس. این عکس را "جان دولان" از ایستگاه جانورشناسی موسسه Villefranche-sur-Mer فرانسه با تکنیک میکروسکوپ کنتراستی با تداخل افتراقی گرفته است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...