رفتن به مطلب

«روزی برای اهدای کتاب به آن‌ها که دوست‌شان داریم»


- Nahal -

ارسال های توصیه شده

محمدرضا عبدالملکیان 24 آبان‌ماه را به عنوان «روز هدیه‌ی کتاب به آن‌ها که دوست‌شان داریم» پیشنهاد کرد.

 

این شاعر به خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: به نظرم رسید برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی و همچنین ارتقای کتاب‌خوانی روزی را برای هدیه‌ی کتاب پیشنهاد کنم. این پیشنهاد را سال گذشته به برگزارکنندگان هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی در وزارت ارشاد مطرح کردم و فکر می‌کنم جا افتادن این پیشنهاد فرهنگی در بین مردم و علاقه‌مندان کتاب می‌تواند در گسترش کتاب‌خوانی مؤثر باشد.

 

 

او افزود: در برنامه‌های فرهنگی در سرزمین‌مان شاهدیم مناسبت‌های روز زن و پدر جایگاه فرهنگی دارد که عموما مردم به آن‌ها اهتمام و توجه دارند و این اتفاق می‌تواند در مورد کتاب نیز بیفتد و هم‌زمان با آغاز هفته‌ی کتاب در 24 آبان‌ماه هر سال، این روز به عنوان «روز اهدای کتاب به آن‌ها که دوست‌شان داریم» معرفی شود.

 

عبدالملکیان تأکید کرد: این حرکت می‌تواند مزیت‌های ویژه‌ای داشته باشد تا علاقه‌مندان به فرهنگ و جوانان بتوانند در این روز به این بهانه کتاب‌هایی را به دوستان و بستگان و آن‌هایی که دوست‌شان دارند اهدا کنند و اقدامی در زمینه‌ی فرهنگ‌سازی هدیه‌ی کتاب و مطالعه کردن است. در صورتی‌که در این‌باره به اندازه‌ی کافی در رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شود و جامعه آگاه شود، مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد و رفته رفته نهادینه می‌شود و در تقویم فرهنگی و رسمی نیز می‌توان روزی را به این نام نام‌گذاری کرد.

 

 

  • نظر شما در مورد این پیشنهاد چیه؟ :ws38: و چه کتاب هایی بیشتر برای اهدا کردن مناسبه؟

لینک به دیدگاه

چه ایده ی خوبی ،چه با فرهنگ:ws3:

دوس دارم این کارو انجام بدم برا اون دوستام که کتاب خونن بسته به علاقشون و برای خواهرم که کتاب نمیخونه شاید باعث بشه علاقه مند شه،بالاخره چون هدیستو مناسبتی هم نداره خودش خیلی تاثیر گذاره

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...