رفتن به مطلب

۳ سئوالی که فریلنسرها قبل از ارسال پیشنهاد باید از خود بپرسند


ارسال های توصیه شده

آیا شما برای هر پروژه‌ای که در سر راه شما قرار می‌گیرد پیشنهاد قیمت می‌دهید؟ اگر جواب به این سئوال مثبت است به احتمال زیاد شما تنها وقت و پول خود را هدر می‌دهید. در این مطلب درباره ۳ سئوالی که قبل از نوشتن پروپوزال و پاسخ به هر پروژه‌ای می‌بایست از خود بپرسید صحبت می‌کنیم.

mxd6v35lw3jh9ww2jy3.jpg

 

پروژه ممکن است خیلی جالب و هیجان انگیز بنظر برسد، اما دست و پای خود را گم نکنید و بلافاصله در آن شرکت نکنید. این اشتباهی است که اکثر فریلنسرها مرتکب می‌شوند. قبل از ارسال پیشنهاد با دقت پروژه را بررسی نمایید.

تصمیم به شرکت در انجام پروژه و ارسال پیشنهاد تصمیم بسیار مهمی برای کسب و کار شماست. فقط وقتی که جواب به تمام سئوالات زیر مثبت بود می بایست وارد مرحله تهیه پروپوزال شوید.

 

[h=3]می‌توانم به موقع تحویل دهم؟[/h]

خیلی از شرکت‌ها و فریلنسرها بدون درنظر گرفتن امکانات و بررسی نقاط قوت و ضعف خود، پیشنهاد ارسال می‌کنند. تهیه یک پروپوزال مناسب زمانبر است. اگر شما تمام مهارت‌های لازم برای انجام یک پروژه را ندارید، زمانی را که برای تهیه پیشنهاد و گرفتن پروژه صرف می‌کنید بیهوده است. بهتر است زمان خود را جایی دیگری که نتایج بهتری برای شما خواهد داشت صرف کنید.

 

از خودتان این سئوالات را بپرسید:

 

 

  • آیا قبلا پروژه مشابهی را در مدت زمان درخواست شده تحویل داده‌ام؟
  • آیا تمام مهارت‌های لازم برای انجام پروژه را دارم؟
  • آیا نیروی انسانی و متخصص کافی برای انجام و تکمیل پروژه در زمان مقرر را دارم؟
  • آیا باید از فریلنسرهای دیگر کمک بگیرم؟ بودجه پروژه برای انجام چنین کاری کافی است؟
  • آیا برای انجام این پروژه ابزار لازم فراهم است؟
  • همین‌طور هر سئوال دیگری که مرتبط به بازار یا یک پروژه خاص می‌شود را پاسخ دهید.

نکته مهم در اینجا این است که با خود صادق باشید. جواب سئوالات سخت را به بعد موکول نکنید. خود را طوری ارزیابی کنید که انگار مشتری هستید. اگر از ارزیابی خود راضی نیستید شاید بهتر باشد از خیر این پروژه بگذرید!

[h=3]می‌توانم برنده شوم؟[/h]

اولین کاری که باید به آن توجه کنید این است که آیا می‌توانید از کارفرما اطلاعات بیشتری به دست بیاورید؟ تا جای ممکن از کارفرما و پیمانکاران دیگر که در مناقصه شرکت کرده‌اند اطلاعات کسب کنید. پروژه را به دقت بررسی کنید. اگر احساس می‌کنید چیزی درست نیست، ممکن است شما بتوانید از آن موقعیت به نفع خود استفاده کنید.

مشکلات مشتری را در یک جدول لیست کنید و خود را با رقبا مقایسه کنید. آیا می‌توانید چیزی اضافه کنید که نظر کارفرما به انتخاب شما جلب شود؟

شرایط را برای دوستان یا همکاران خود شبیه سازی و نظرات خود را به آنها ارائه کنید. این می‌تواند حضوری یا از طریق ارسال مدارک باشد. توانستید آنها را متقاعد کنید؟ آنها سرویس شما را خریداری می‌کنند؟ شما از ارائه خود راضی هستید؟

این تست ها به شما کمک می‌کند نظرات را جمع آوری کنید و اراده خود را بهبود ببخشید. حتی ممکن است پیشنهادات و ایده های ارزشمندی دریافت کنید.

[h=3]می‌توانم سود کنم؟[/h]

کسب و کار شما در درجه اول اهمیت قرار می‌گیرد. اگر شما به تنهایی کار می‌کنید تصمیم با خود شماست. اگر شریک دارید تصمیم برای ارسال پیشنهاد می‌بایست بین اعضای اصلی تیم گرفته شود. به برنامه‌ها و وضعیت کاری خود توجه کنید، انعطاف پذیر باشید ولی پایبند به جدول زمانی مناقصه.

سوالاتی که باید در نظر داشته باشید:

 

 

  • آیا برای کسب درآمد کار می‌کنم یا ایجاد یک نمونه کار؟
  • آیا به این تخصص ها بعدها نیز نیاز دارم؟
  • مشتریان فعلی من را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • آیا امکان دریافت پروژه های بیشتر در آینده توسط این کارفرما وجود دارد؟
  • اگر کسب و کار شما از نظر مالی امنیت دارد، بهتر است اهداف بلند مدت پروژه را نیز ارزیابی کنید ولی ریسک را نیز در نظر داشته باشید.

وقتی که به تمام این سئوالات پاسخ مثبت دادید پروپوزال را آماده و ارسال کنید. صادق باشید و حتی بعد از اینکه پیشنهاد خود را ارسال کردید رقبای خود را دنبال کنید. به وضعیت فعلی و برنامه های آینده کسب و کار خود توجه داشته باشید.

اگر تصمیم گرفتید پروژه ای را انجام ندهید نامه عدم انجام پروژه را برای کارفرما ارسال کنید. شاید بعدا نظرتان عوض شود. پس به کارفرما بگویید اگر تغییر نظر دادید در اولین فرصت او را مطلع خواهید کرد.

چه عواملی در تصمیم گیری شما برای ارسال یا عدم ارسال پیشنهاد بر روی یک پروژه تاثیر می‌گذارد؟

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...