رفتن به مطلب

موفقیت محققان کشور در ذخیره سازی انرژی با الکترودهای الیافی


ارسال های توصیه شده

پژوهشگران دانشگاه با استفاده از نانو لوله کربنی چند دیواره و نانو ذرات اکسید فلزی، الکترودهای الیافی تولید کردند که در خازنهای الکتروشیمیایی برای ذخیره سازی انرژی به کار می رود.

تغییرات آب و هوایی و کاهش میزان سوختهای فسیلی، حرکت به سمت منابع انرژی تجدیدپذیر را ناگزیر کرده است به گونه ای که امروزه شاهد افزایش تولید انرژی تجدیدپذیر از نور خورشد و باد و توسعه وسایل نقلیه الکتریکی یا وسایل نقلیه الکتریکی هیبریدی هستیم.

از سوی دیگر از آنجایی که در طول شب امکان دسترسی به نور خورشید وجود ندارد و باد نیز در مواقع ضروری شروع به وزیدن نمی ‌کند؛ سیستمهای ذخیره انرژی نقش مهمی را در تامین انرژی مورد نیاز کشورها دارند. از جمله این سیستم ها می توان به سیستمهای ذخیره انرژی الکتریکی از قبیل باتریها و خازنهای الکتروشیمیایی اشاره کرد.

در این راستا محققان دانشگاه تبریز با بهبود کارآیی خازنهای الکتروشیمیایی با استفاده از فناوری نانو گامهای موثری در زمینه ذخیره سازی انرژی برداشتند.

 

از آنجایی که تولید الکترود الیافی برای استفاده در خازنهای الکتروشیمیایی هدف اصلی این پژوهش بود، در این پژوهش محققان، الکترودهای الیافی متشکل از پلی ‌آنیلین، نانو لوله کربنی چند دیواره و نانو ذرات اکسید فلزی به روش ریسندگی "تر" تهیه کردند.

نتایج آزمایشهای به دست آمده از الکترود الیاف نشان داد که این الکترودها قادر به ذخیره سازی انرژی به میزان بالا هستند.

از الیاف تولیدی می ‌توان به عنوان الکترود در خازنهای الکتروشیمیایی استفاده کرد. این خازنها در بخشهای مختلف صنایع چون خودروهای الکتریکی، وسایل ارتباط دیجیتالی، دوربینهای دیجیتالی، تلفنهای همراه، خودروهای هیبریدی الکتریکی، ابزارهای الکتریکی، تکنیک لیزر پالسی کاربرد دارند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...