رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

[TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD=class: content]v2cfvsod6ckjnnev9mcz_thumb.jpg

 

09xyvhc75s8vwhdgnutu_thumb.jpg

6975را کسانیکه بیشتر از یک مصرف کننده می شناسند همگی بر این مساله اذعان دارند که 6975باند پر قدرتی است که نقطه قوتش باس پر قدرت آن است .بطوریکه هرچه آمپ قویتر باشد این بلندگو نیز صذای باس قوی تر ی دارد

به همین علت است که نصابهای کمی سنتی تر که اعتقاد چندانی به کامپوننت ندارند حتما در کنار 6975 از تیوتر S20در ماشین استفاده می کنند برای اینکه معتقد هستنند این بلندگو در کنار ساب صدای تیوتر قوی ندارد

در واقع این مساله درست است یعنی 6975 در حالت معمولی صدای باس قویتری نسبت به تیوتر ومیدرنج دارد وتو گویی که انگار صدای تیوتر یک پله عقب تر است .

صرف نظر از اینکه این مساله حسن است یا ایراد در 6975V2تا حدودی ما شاهد عکس قضیه هستیم یعنی اولین چیزیکه در این بلندگو مشهود است صدای تیز آن است که حتی با پخش ماشین نیز این مساله مشهود است

بطوریکه من گاهی اوقات دلم می خواست یک کلید برای کم کردن صدای تیوتر ومیدرنج بود تا صدای بلندگو را تعدیل کنم

ولی اگر با یک ساب همراه شود می توان گفت دیگرصدای تیوتر کم نیست وشاید دیگر نیازی به S20 نباشدش

 

6975بلندگویی بود (یا هست) با قدرت تحمل بالا و از خصوصیات آن این بود که زیر آمپلی فایرهای قوی خوب مقاومت می کرد وصدای خوبی داشت ولی در مقابل با آمپلیهای ضعیف میانه خوبی نداشت وبقول آقایان نصابها با آمپهای ضعیف خوب را نمی افتاد

بعنوان مثال 6975 با پخشهای ماشین با قدرت حدود 22W RMSحدود 30 تا 40 درصد بازده داشت در حالیکه 6975V2 به مراتب بیشتر وتا حدود 50 در صد جوابگو هست

این مساله دیر درایو شدن 6975 باعث بروز مشکلی هم می شد وآن هم این بود که وقتی 6975 را با آمپهای ضعیفتراز 3300(2*60وات) نصب میکردند برای گرفتن صدای زیاد فشار مضاعفی روی آمپ با گین کاملا باز می آوردند که مشکل CLIPPINGپیش می آمد که تیوتر های 6975 را می سوزاند

مطلوبترین آمپلی برای 6975 آمپ GM-5400T بود در حالیکه 6975V2 با آمپ GM-3400T نیز کاملا درایو می شود

البته sensitivity 6975 هست 93 dbدر حالیکه 6975v2هست 92dbپس چرازودتر درایو می شود را از دوستان عزیز می خواهم که توضیح بدهند

البته این مساله از لحاظ اقتصادی نیز موثر است چراکه شما ار قرار بود از 6975 صدای خوبی داشته باشید باید آن را با 5400 نصب کنید وبدون در نظر گرفتن پخش وصرف نظر از متعلقات نصب و اجرت که در هردو یکسان می باشد حدود 250هزار تومان تقریبا هزینه دارد

در حالیکه 6975v2با آمپ 3400 حدود 200هزار تومان هزینه لازم دارد یعنی حدود 20 درصد کمتر

ولی به شخصه معتقدم صدای باس 6975 در زیر آمپهای سنگین مقوله تکرار نشدنی است

ودر اخر اینکه 6975v2همانند 6975 بازده خطی در مورد باسهای پرقدرت ندارد

6975 دارای چند نقطه ضعف بود که در 6975V2 سعی در بر طرف کردن آن ایرادات شده است که به اجمال به بررسی چند مورد ان می پردازیم

 

1- جنس سوراند 6975 مثل تمام بلندگوهای high power از نوعی اسفنج یا فوم بود که در اثر کار کرد یا حتی مرور زمان رو به انحطاط واز بین می رفت یعنی بطور میانگین بسته به نوع استفاده حدود5 یا 4 سال عمر مفید داشت وبا ضعیف شدن سوراند ها پارامترهای فنی بلندگو نیز دستخوش تغییر می شد

در 6975v2 پایونیر این مورد را تغییر داده است وطبق گفته مهندسان شرکت از سوراند ضعیف شده ساب ها استفاده است ووعده بر طرف شدن آن را داده اند وباید منتظر ماند تا در آینده که چقدر این وعده محقق خواهد شد

 

2- در مدل 67975 سیمهای تیوتر ومیدرنج ار درون صفحه وفور خارج شده وبا یک زاویه 90 درجه خمیدگی به تیوتر ومیدرنج وصل می شود این سیمها که به اصطلاح تعمیرکاران سیمهای فنری نیز نامیده میشود بر اثر حرکت شدید وفور در اثر باسهای قوی بعد از وقت از انتهای سیمها جاییکه به وفور وصل می شدند قطع می شد که باعث از کار افتادن تیوتر ومیدرنج می شد

در 6975v2 این مساله با عبور دادن سیمهای تیوتر ومیدرنج از مرکز محور بلندگو بطور قطع این مشکل حل شده است

 

3- از دیگر نکات حل شده در 6975v2 که خیلی هم مهم نیست بیشتر شدن ضخامت جعبه بلندگو است بطوریکه در 6975 با کم بودن ضخامت جهبه گه گاه در حمل نقل آن مشکل ایجاد می کرد

ولی در 6975v2 این مشکل حل شده وجعبه هایی با ضخامت جعبه های آمپلی فایر استفاده شده است

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0]

[TR]

[TD][TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD][TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD=class: BoxStyle1, bgcolor: #fcfcfc][TABLE=width: 100%, align: center]

[TR]

[TD][TABLE=width: 553]

[TR=class: tableitem, bgcolor: #FFFFFF]

[TD]اولین سال عرضه :[/TD]

[TD]1999[/TD]

[/TR]

[TR=class: tablealternateitem, bgcolor: #F3F3F3]

[TD]شیلد مگنت :[/TD]

[TD]لاستیکی[/TD]

[/TR]

[TR=class: tableitem, bgcolor: #FFFFFF]

[TD]جنس صفحه wofer :[/TD]

[TD]کاغذ[/TD]

[/TR]

[TR=class: tablealternateitem, bgcolor: #F3F3F3]

[TD]جنس صفحه تیوتر :[/TD]

[TD]تیتانیوم[/TD]

[/TR]

[TR=class: tableitem, bgcolor: #FFFFFF]

[TD]جنس صفحه میدرنج :[/TD]

[TD]تیتانیوم[/TD]

[/TR]

[TR=class: tablealternateitem, bgcolor: #F3F3F3]

[TD]سایز(cm) :[/TD]

[TD]16-24[/TD]

[/TR]

[TR=class: tableitem, bgcolor: #FFFFFF]

[TD]نوع بلندگو :[/TD]

[TD]3way فول رنج/کواکسیال[/TD]

[/TR]

[TR=class: tablealternateitem, bgcolor: #F3F3F3]

[TD]جنس سوراند :[/TD]

[TD]فوم فشرده[/TD]

[/TR]

[TR=class: tableitem, bgcolor: #FFFFFF]

[TD]جنس سبد :[/TD]

[TD]نوعی استیل[/TD]

[/TR]

[TR=class: tablealternateitem, bgcolor: #F3F3F3]

[TD]جنس قاب :[/TD]

[TD]پلاستیک و فلز[/TD]

[/TR]

[TR=class: tableitem, bgcolor: #FFFFFF]

[TD]نوع سیمگیر :[/TD]

[TD]پیچی[/TD]

[/TR]

[TR=class: tablealternateitem, bgcolor: #F3F3F3]

[TD]سایز میدرنج(cm) :[/TD]

[TD]5.7[/TD]

[/TR]

[TR=class: tableitem, bgcolor: #FFFFFF]

[TD]سایز تیوتر(cm) :[/TD]

[TD]3.2[/TD]

[/TR]

[TR=class: tablealternateitem, bgcolor: #F3F3F3]

[TD]توان RMS W :[/TD]

[TD]80[/TD]

[/TR]

[TR=class: tableitem, bgcolor: #FFFFFF]

[TD]توانMAX W :[/TD]

[TD]300[/TD]

[/TR]

[TR=class: tablealternateitem, bgcolor: #F3F3F3]

[TD]پاسخ فرکانس - frequency respons :[/TD]

[TD]28-32000[/TD]

[/TR]

[TR=class: tableitem, bgcolor: #FFFFFF]

[TD]کراس اوور :[/TD]

[TD]ندارد[/TD]

[/TR]

[TR=class: tablealternateitem, bgcolor: #F3F3F3]

[TD]حساسیت sensitivity :[/TD]

[TD]93[/TD]

[/TR]

[TR=class: tableitem, bgcolor: #FFFFFF]

[TD]مقاومت ampedance :[/TD]

[TD]4[/TD]

[/TR]

[TR=class: tablealternateitem, bgcolor: #F3F3F3]

[TD]سهولت نصب :[/TD]

[TD]اسان[/TD]

[/TR]

[TR=class: tableitem, bgcolor: #FFFFFF]

[TD]نوع مگنت :[/TD]

[TD]استرونتیم[/TD]

[/TR]

[TR=class: tablealternateitem, bgcolor: #F3F3F3]

[TD]ساخت کشور :[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR=class: tableitem, bgcolor: #FFFFFF]

[TD]وزن محصول :[/TD]

[TD]5.65کیلوگرم[/TD]

[/TR]

[TR=class: tablealternateitem, bgcolor: #F3F3F3]

[TD]گارانتی :[/TD]

[TD]وارانتی پایونیران[/TD]

[/TR]

[TR=class: tableitem, bgcolor: #FFFFFF]

[TD]سایز کراس اور :[/TD]

[TD]ندارد[/TD]

[/TR]

[TR=class: tablealternateitem, bgcolor: #F3F3F3]

[TD]قاب تبدیل سایز17به 16 :[/TD]

[TD]ندارد[/TD]

[/TR]

[TR=class: tableitem, bgcolor: #FFFFFF]

[TD]جنس بدنه کراس اور :[/TD]

[TD]ندارد[/TD]

[/TR]

[TR=class: tablealternateitem, bgcolor: #F3F3F3]

[TD]جنس بدنه تیوتر :[/TD]

[TD]فلزی[/TD]

[/TR]

[TR=class: tableitem, bgcolor: #FFFFFF]

[TD]متعلقات جانبی :[/TD]

[TD]سیم/پیچ/قاب/آچار آلن/[/TD]

[/TR]

[TR=class: tablealternateitem, bgcolor: #F3F3F3]

[TD]slop کراس اوور :[/TD]

[TD]12[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...