رفتن به مطلب

روشهای نگهداری نژاد بورمس پیتون


sokut.n

ارسال های توصیه شده

روشهای نگهداری نژاد بورمس پیتون

اگر کسی تجربه نگهداری از مارهای بورمس پیتون را نداشته حتما توصیه میشود که از بچه این مار که در حدود 50 تا 90 سانتی متر هستند را برای نگهداری انتخاب کند.

 

ساخت تراریوم:

در ابتدا شما به تراریومی به ابعاد 120 سانتی متر (طول).60 سانتی متر (عرض).70 سانتی متر (ارتفاع) نیاز دارید.حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که برای ساخت این تراریوم مسئله مهم تهویه هوا به درستی رعایت شود و اگر برای تبادل هوا از سوراخهایی بر روی شیشه استفاده میکنید این سوراخها باید طوری انتخاب شوند که که از قطر بچه مار کوچکتر باشند تا موجبات فرار مار از تراریوم فراهم نشود.

پوشش کف و نمای داخلی تراریوم:

بهترین پوششی که میتوان برای کف تراریوم توصیه کرد روزنامه و یا کاغذهای باطله میباشند.البته بسیاری ، روزنامه و یا کاغذهای باطله را برای نداشتن نمای زیبا در تراریوم مورد پسند خود قرار نمیدهند و از سنگ ریزه و یا براده های چوب استفاده میکنند.این پوششهای نادرست میتواند موجبات بیماریهای متفاوت پوستی،تنفسی و یا گوارشی را برای بچه مارها ایجاد کنند.به غبر از روزنامه و یا کاغذهای باطله پوشش پیشنهادی ما برای کف ،فقط شنهایی که کاملا به صورت پودر شده میباشند توصیه میشود البته شما میتوانید از برگهای تازه و یا خشک شده هم در ما بین این شنها استفاده کنید تا به زیبایی هر چه بیشتر تراریوم کمک کرده باشید و محیطی طبیعی تر را در اختیار حیوان خود قرار دهید.نمای داخلی تراریوم را میتوانید با شاخه ویا تنه های درخت تزیین کنید همچنین از برگهای مصنوعی هم برای قسمت بالایی تراریوم استفاده نمایید.از آنجایی که مارها احتیاج به محیطی تاریک دارند باید لانه ای را با استفاده از سنگهای درشت و یا تنه های تو خالی درخت بوجود آورید.

نور ، دما ، رطوبت:

نور دما و رطوبت جزو حساسترین و مهمترین بخش نگهداری به شمار می آیند.مارها به علت نداشتن پلک نسبت به نورهای سفید،زرد و روشن بسیار حساسند.بهترین نوری که در محیط تراریوم میتوان استفاده کرد نور قرمز ویا آبی میباشد.لامپهایی که دارای رنگهای ذکر شده همراه با گرمای مورد نیاز برای تراریوم هستند بهترین وسیله برای برطرف کردن مشکل نور و گرما میباشند.دما کف تراریوم در زیر لامپ 35 درجه سانتی گراد و دمای کف تراریوم در اطراف لامپ باید بین 28 تا 32 درجه سانتی گراد در نظر گرفته شود.رطوبت محیط تراریوم باید بین 80 تا 90 درصد انتخاب شود.برای ایجاد رطوبت با اسپری کردن روزانه و یا استفاده از دستگاه بخار آب ، رطوبت مورد نیاز را تامین کنید

تغذیه:

برای تغذیه بچه مار بورمس پیتون میتوانید از موش سوری،بچه موش رت و یا جوجه پرندگان استفاده کنید.طعمه های مورد استفاده برای بچه مارها حتما باید دارای سلامت بهداشتی کامل باشند زیرا طعمه های مورد استفاده میتوانند ناقل انگل ویا بیماریهای دیگر برای مار شما باشند.تعداد طعمه هایی که توصیه مشود برای بچه مارها هفته ای 1 تا 2 عدد از طعمه های ذکر شده میباشند.

و در آخر نکاتی که حتما باید رعایت شوند:

1.در هنگام باز و بسته کردن در تراریوم بعد از اتمام کار از بسته شدن آن اطمینان پیدا کنید.

2.ظرف آب همیشه و در همه حال در داخل تراریوم وجود داشته باشد.

3.تمامی حیوانات هم مانند انسانها به تاریکی احتیاج دارند ، زمان روشنایی لامپ باید از ساعت 8 صبح تا 8 شب در نظر گرفته شود.

4.در زمان پوست اندازی مار که با علائم کدری چشم و پوست ظاهر میشود به هیچ عنوان مار را از محیط خود خارج نکرده و هیچ طعمه ای برای تغذیه به حیوان ندهید.

5.در هنگام خارج کردن مار از تراریوم به آرامی و بدون هیچ فشاری مار را از محیطش خارج کنید.

6.مارها خزندگانی ناشنوا هستند ولیکن احساس شما را با استفاده از حسگرهای فوق العاده پیشرفته خود به راحتی دریافت میکنند در نتیجه در زمان ترس ، عصبانیت و یا استرس به هیچ عنوان حیوان را لمس نکنید.

7.در هنگام پوست اندازی رطوبت محیط عامل بسیار حیاتی و مهم میباشد پس رطوبت محیط را به درستی کنترل کنید.

8.در هنگامی که طعمه مورد نظر را در داخل تراریوم انداخته اید به هیچ عنوان دست خود را داخل محیط تراریوم وارد نکنید.

8.پس از بلعیدن طعمه تا هنگام هضم کامل غذا مار را از محیطش خارج نکنید.

 

برگفته شده از سایت خزندگان

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...