رفتن به مطلب

نکاتی در مورد خرید لاک پشت


sokut.n

ارسال های توصیه شده

لاک پشت تجلي عنصر آب،نماد برکت و توانمندي در کسب و کار،صبر،سمبل جهت شمال و نماد ناميراِيي استthumbnail.php?file=Laki_641299044.jpg&size=article_large

 

 

لاک پشت در ميان مردم شرق از احترام خاصي برخوردار است.چيني ها لاک پشت را سمبل طول عمر،مراقبت و حفاظت ميدانند و اعتقاد دارند که لاک پشت واسط آسمانها و زمين هستند.لاک پشت تجلي عنصر آب،نماد برکت و توانمندي در کسب و کار،صبر،سمبل جهت شمال و نماد ناميراِيي است.برخي اصول ابتدايي حاکم بر فنگ شويي و اي چينگ را از لاک پشت الهام گرفته اند.امروزه استفاده از آن به عنوان حيوان خانگي در بسياري از کشورها رواج پيدا کرده است.

گونه هاي مهم لاک پشت

 

لاک پشت هورس فيلد

گونه خاکزي آسيايي است.از آن به عنوان لاک پشت روسي يا افغاني ياد مي شود.به خصوص اينکه روسها عمده ترين پرورش دهنده و صادرکننده اين گونه به عنوان حيوان خانگي هستند.در ايران به فراواني يافت ميشود بنابراين بطور اختصاصي به آن ميپردازيم:

کاسه سنگ گرد و کاملأ گنبدي شکل است.رنگ بدن از زرد و خاکي تا کرم و قهوه اي-زيتوني است.لاک در قسمت پشتي قدري فرم مسطحپيدا ميکند و فاقد هر نوع سپر متحرک است.دستهاي بسيار قوي با چهار انگشت دارند.ماده بزرگتر از نر است ولي نر دم بلندتري دارد.بسيار زرنگ و پرتحرک است و قادر به فرار است.خوراک آنها برگ گياهان،ميوه،علفهاي صحرايي و گاهي حشرات است.عمر آن ميتواند به چهل سال برسد.

 

لاک پشت هرمان

لاک پشت خاکزي است.از نظر فرم تا حد زيادي مشابه نژادهاي مديترانه اي است ولي با هيکلي کوچکتر و دمي بلندتر.نقشهاي روي لاک مانند اثر انگشت انسان است.به عنوان حيوان خانگي طرفداران فراواني دارد.

 

لاک پشت لولايي

لاک در قسمت عقبي داراي انحناي خاصي است که مانند پوشش محافظ براي پاها عمل ميکند.اهل شکارند و به رژيم غذايي متنوع نيارمندند.پهناي لاک ممکن است به 25 تا 30 سانتيمتر برسد.

 

لاک پشت سيامي

پس زمينه بدن سياه است که توسط خالهاي زرد رنگ پوشيده شده است جثه کوچک(حداکثر 20 سانتيمتر) دارند و اساسأ آبزي اند و به يک فضاي خشک درکنار محيط آبي نياز دارند.

 

لاک پشت مديترانه اي

لاک پشت خاکزي نسبتأ بزرگي هستند.پهناي لاک به 30 سانتيمتر ميرسد و در اروپا طرفداران فراواني دارد.

 

لاک پشت لاک نرم

انواعي هستند که در تمام طول عمر در آب زندگي ميکنند و ممکن است طول بدنشان به 30 سانتيمتر برسد.لاک در تمام طول عمر حالت نرم و ارتجاعي اوليه خود را حفظ ميکند.

 

نکات مهم در انتخاب لاک پشت

 

پوست بدن و فلسها سالم باشند

چشمها شفاف و بدون ترشح باشند

لاک قوام و سفتي کافي داشته و فاقد شکستگي و ترک باشد

چشمها به خوبي حرکت کند و پلکها متورم نباشد

تنفس به راحتي و نرم و بدون باز نگه داشتن دهان انجام شود و همراه با خرخر نباشد و به دور بيني حباب هوا تشکيل نشود.

 

 

 

سایبر وت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...