رفتن به مطلب

تک تیرانداز


ارسال های توصیه شده

تک تیرانداز به سرباز پیاده در یگانهای نظامی یا هر عضوی از سایر سازمان های امنیتی و پلیسی گفته می شود که در تیراندازی از یک مکان مخفی، در بردی بیش از برد سلاح معمول نیروهای پیاده تخصص یافته و برای این کار معمولاً از سلاحی که اختصاصاً برای تک تیراندازی طراحی و تنظیم شده، استفاده می نماید.

 

 

وظایف سازمان تک تیرانداز

 

کشورهای مختلف، در دکترین های نظامی خود تعاریف متفاوتی از بکارگیری تک تیراندازها در واحدها، موقعیتها و تاکتیکهای نظامی دارند. به طور کلی، وظیفه اصلی تک تیرانداز در جنگ، اجرای شناسایی دقیق نیروهای مقابل با استفاده از موقعیتی که در آن پنهان شده و در صورت لزوم، کاهش توانایی رزمی دشمن از طریق ضربه زدن به اهدافی که از اهمیت بالایی برخوردارند، بخصوص مسئولین نظامی می باشد.

 

دکترین نظامی شوروی سابق و روسیه فعلی بر مبنای استفاده از تک تیراندازهایی در سطح جوخه پایه ریزی شده است. در حالی که در دکترین نظامی ایالات متحده، انگلستان و کشورهای با دکترین نظامی مشابه، تک تیراندازها در قالب یک تیم دو نفره (یک تیرانداز و یک هدفگیر) سازماندهی شده اند. این دو نفر وظایف و عملکردهایی متفاوت اما تواناییهایی مشابه دارند تا در صورت لزوم جایگزین یکدیگر شوند.

 

بیشترین رکوردی که یک تک تیرانداز تاکنون توانسته بر جای گذارد، ۲۴۳۰ متر (۲۶۵۷ یارد) می باشد که یک تک تیرانداز کانادایی به نام سرجوخه راب فورلانگ، در افغانستان با اسلحه مدل BMG (12/7 mm) McMillan TAC-50 بر جای گذاشت. لازم به ذکر است که بیشتر عملیات تک تیراندازهای ایالات متحده و نیروهای ائتلاف که در مناطق شهری عراق انجام می شود، در بردهایی بسیار کمتر صورت می گیرد؛

 

با وجود این طی یک حادثه در تاریخ سوم آوریل ۲۰۰۳، سرجوخه هامت و سام هیوز، یک تیم تک تیراندازی از نیروی سلطنتی تفنگداران دریایی انگلستان که مجهز به اسلحه تک تیراندازی مدل L96 بودند، اهدافی را در فاصله ای در حدود ۸۶۰ متری (۹۴۱ یاردی) هدف قرار دادند که در این تیراندازی، به دلیل وزش باد شدید، مجبور بودند دقیقاً ۱۷ متر (۵۶ پا) به سمت چپ هدف نشانهگیری کنند تا گلوله در باد تغییر جهت داده و به هدف اصابت کند و میکرد !!

 

تک تیراندازی در جوخه های عملیات ویژه پلیس S.W.A.T Squad's سازمان متفاوت - مشابهی از این سازمان است که حساسیت های خاص و مخاطرات کمتری برای تک تیرانداز دارد.

 

.

zxwkbfmidfjc82ymp.jpg

لینک به دیدگاه

ما هم تک تیراندازای زبردستی داریم,یادش بخیر یادمه سرباز که بودم یه بار کادرها رو برده بودن برا تبراندازی دوتا از برادرا خشاب رو اشتباهی کرده بودن تو و درنمیومدن...ابروی پادگان کلا رفت :ws28:

لینک به دیدگاه
  • 7 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...