رفتن به مطلب

جزییات جدید از «حذف کنکور» و «تغییرات آزمون دکتری» دانشگاه آزاد


ارسال های توصیه شده

[h=1] جزییات جدید از «حذف کنکور» و «تغییرات آزمون دکتری» دانشگاه آزاد

[/h]

» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي

کد خبر: 91092212663

 

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۹

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با بیان اینکه کنکور دانشگاه آزاد پس از بررسی‌ در کمیته تخصصی برای مقطع کارشناسی حذف شد، گفت: بر این اساس رقابت کنکوری‌ها تنها برای 5 درصد ظرفیت‌های دانشگاهی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ناصر اقبالی با اعلام این خبر گفت: در راستای قانون مصوب مجلس در خصوص حذف آزمون سراسری، پس از بررسی‌های به عمل آمده بر روی رشته محل‌های موجود در دانشگاه آزاد در کمیته‌ای تخصصی مقرر شد در 5000 رشته محل مقطع کارشناسی این دانشگاه از نیمسال دوم سال جاری پذیرش دانشجو به صورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب و اولویت‌های بومی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به طرح حذف آزمون در نیمسال اول و در مقطع کاردانی، گفت: با توجه به اینکه در مهرماه امسال آزمون 3466 رشته محل در مقطع کاردانی حذف شد، لذا دانشگاه آزاد توانسته از مجموع قریب به 9000 رشته محل خود در آزمون سراسری در بیش از 8400 رشته محل معادل 95 درصد پذیرش بدون کنکور داشته باشد. لذا در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو در 250 هزار نفر ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی از مجموع 270 هزار نفر به صورت بدون آزمون خواهد بود.

[h=4]جزییات پذیرش بدون آزمون دانشجو[/h]

وی با بیان اینکه ثبت نام در رشته محل‌های بدون آزمون دوبار در سال انجام می‌شود، اظهار کرد: اولین ثبت نام آن در نیمه دوم دی ماه از طریق سایت مرکز آزمون به نشانی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
انجام خواهد شد و ثبت‌نام دوم بدون آزمون در مردادماه انجام می‌شود.

[h=4]نحوه پذیرش در رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد[/h]

وی با بیان اینکه پذیرش بدون آزمون، شامل حال رشته‌های علوم پزشکی، دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری نخواهد شد، گفت: علاقه‌مندان تحصیل در گروه پزشکی و رشته‌های با آزمون غیر پزشکی باید در آزمون سال 92 که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود ثبت‌نام و شرکت کنند. لذا دانشگاه آزاد در این مورد هیچ آزمون مستقل و جدایی برگزار نخواهد شد.

[h=4]انتخاب رشته در کنکور دانشگاه آزاد[/h]

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با بیان اینکه از این پس کنکور دانشگاه آزاد تنها در کمتر از 500 رشته محل انجام می‌شود و در باقی کد رشته‌ها پذیرش دانشجو بدون آزمون خواهد بود، گفت: مدارک دوره‌های با آزمون و بدون‌ آزمون دانشگاه آزاد هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد.

اقبالی با تاکید بر اینکه انتخاب رشته و پذیرش در رشته‌محل‌های با آزمون توسط دانشگاه آزاد انجام می‌شود، در خصوص نحوه انتخاب رشته‌ داوطلبان با آزمون، گفت: انتخاب داوطلبان از شش رشته محل به 20 رشته محل افزایش یافته است که از طریق سایت مرکز آزمون پس از اعلام نتایج اولیه انجام می‌شود.

[h=4]آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی از 26 آذر[/h]

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد همچنین از آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی دانشگاه، از روز یکشنبه 26 آذر ماه خبر داد و با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی از روز یکشنبه (26 آذرماه) از طریق سایت مرکز آزمون به نشانی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
گفت: آزمون امسال به صورت تستی برگزار می‌شود و دیگر هیچ آزمون تشریحی در این مقطع برگزار نخواهد شد.

وی در خصوص ثبت نام آزمون دکتری و تستی شدن سوالات این آزمون گفت: با توجه به افزایش تقاضا در دوره دکتری که پیش بینی می‌شود امسال نیز به 50 هزار نفر افزایش یابد، برگزاری آزمون به صورت تشریحی مقدور نبود و در نتیجه با برگزاری آزمون دکتری به صورت تستی موافقت شد.

[h=4]امکان انتخاب رشته محل در آزمون دکتری برای اولین بار[/h]

وی با اشاره به امکان انتخاب رشته محل در آزمون دکتری برای اولین بار، گفت:‌ از آنجاکه در سالهای گذشته این امکان نبود، در سال گذشته حدود 2000 نفر در دوره‌های تحصیلات تکمیلی جابجایی و انتقال به نزدیک‌ترین نقطه به محل زندگی داشتیم.

وی درباره تغییرات ثبت‌نام آزمون دکتری، گفت: در آزمون دکتری امسال برای اولین بار هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر پنج واحد دانشگاهی است و پذیرش دانشجو بر اساس نمره کل از آزمون کتبی با سهم 75 درصد و مصاحبه علمی با سهم 25 درصد و با توجه به اولویت واحد دانشگاهی انتخابی خواهد بود.

[h=4]جزییات پذیرش دانشجوی بدون آزمون دکتری[/h]

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به ثبت‌نام دوره بدون آزمون دکتری تخصصی سال 92، اظهار کرد: ثبت‌نام این دسته از داوطلبان به صورت همزمان با ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوره بدون آزمون داوطلب حداکثر مجاز به پنج واحد دانشگاهی است، اظهار کرد: شرایط ثبت‌نام دوره بدون آزمون به طور کامل در دفترچه راهنما تشریح شده است ولی داشتن حداقل معدل 17 برای رشته‌های گروه غیر علوم انسانی، حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی و حداقل معدل 18 برای رشته‌های گروه علوم انسانی به جز حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی الزامی است.

[h=4]اعلام نتایج آزمون دکتری متمرکز شد[/h]

اقبالی افزود: داشتن حداقل نمره پایان‌نامه 18.50 و حداکثر 30 سال سن و فارغ‌التحصیل در یکی از سال‌های 89، 90 و 91 از دیگر شرایط دوره بدون آزمون است که باید داوطلبان به آن توجه داشته باشند.

رییس مرکز آزمون در خصوص اعلام نتایج آزمون دکتری، گفت: از این پس نتایج آزمون دکتری با توجه به تستی شدن سوالات به صورت متمرکز اعلام خواهد شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...