رفتن به مطلب

چرا زنها ناقص العقل اند؟


B-neshan

ارسال های توصیه شده

در اینجا از یکی از بزرگترین متفکران عالم هستی دلیلی میارم که چرا عقل زن در قیاس با عقل مرد دچار نقصان و کاستی است.

 

نج البلاغه 80

معاشر الناس ان النساء نواقص الايمان نواقص الحظوظ نواقص العقول، فاما نقصان ايمانهن فقعودهن عن الصلاة و الصيام في ايام حيضهن و اما نقصان عقولهن فشهادة امرأتين كشهادة الرجل الواحد و اما نقصان حظوظهن فمواريثهن علي الانصاف من مواريث الرجال فالتقوا شرار النساء و كونوا من خيارهن علي حذر و لا تطيعوهن في المعروف حتي لا يطمعن في المنكر»

ترجمه: اي گروه مردمان زنان از ايمان و ارث و خرد كافي كم بهره­اند، اما نقصان ايمانشان به دليل پرهيز از خواندن نماز و گرفتن روزه است در روزهاي حيض، و اما جهت نقصان خردشان آن است كه (در اسلام) شهادت دو زن برابر گواهي يك مرد است، و اما كمي سهم و بهره­شان براي آنكه نصيب­شان از ارث نصف مردان است. پس از زنان بد بپرهيزيد، و از خوبانشان برحذر باشيد، و در گفتار و كردار نيك و پسنديده ميل و خواهش آنها را فرمان نبريد، مبادا كه از وجودتان به ناروا استفاده نمايند و در طمع كار ناشايسته­اي افتند.

 

پس از دید امام علی از آنجایی که در اسلام شهادت دو زن برابر یک مرد است پس عقلشان ناقص است. البته گروهی با اصرار میگن که این کلمه نقصان معنی نقصان نمیده :ws52: بلکه یعنی تفاوت!

به هر حال در این حالت هم میشه گفت که عقل زن ها با مردها متفاوته و با توجه به اشاره امام ، عقل زن دقیقن نصف عقل مرد هست!! کارش از نافص بودن هم گذشت! :ws37:

 

===========

حالا شما هم دلایل خودتون رو درباره نقصان عقل و ایمان و ... زنها بگید

  • Like 11
لینک به دیدگاه

الان رفتم نگاه کردم

تو پرانتز هم نوشته:

پیروی نکردن از آنان در معروف «یعنی گفتار و کردار پسندیده» آن است که اگر آن معروف یکی از واجبات باشد، شما آن را به عنوان معروف بودنش بجا آورید. و بنمایانید که اتیان به آن به جهت پیروی از آنان نیست، و اگر یکی از مستحبات باشد بجا نیاورید. زیرا بجا نیاوردن مستحب، به عنوان پیروی نکردن از آنان مستحب است، خلاصه در هیچ امری به گفتار و خواهش های آنان اعتنا ننمایید

 

یه لحظه شاخ در آوردم :w58:

ولی بعد از پرانتز نوشته: تا در گفتار و کردار ناشایست طمع نکنند

و در توبیخ عایشه پس از جنگ جمل هم گفته

 

ولی بازم این یعنی چییییییییییییی؟؟؟؟!!!!:w58:

هنوز شاخم سرجاشه!!

  • Like 2
لینک به دیدگاه

اول اينكه تالار مناسبي براي طرح اين سوال انتخاب نكرده ايد

دوم اينكه اينكه شما فقط همين كلمات رو ببيني و نتيجه بگيري كار درستي نيست چون بايد ديد سند حرف چيه؟عقل چيه و چندنوعه؟براي چي اين حرف زده شده؟منظور از ذكر دلايل به ظاهر غيرمرتبط چيه؟مثلا دليل تفاوت شهادت تو قرآن نسيان گفته شده نه عقل!و در آخر اينكه حرفي متعارض با قرآن نزده باشه كه اگه اينطور باشه يا حديث مشكل داره يا فهم ما از حديث!

اگه تاپيك احيانا پاك نشد و به تالار مناسب رفت و زنده بودم حتما در خدمت خواهم بود:icon_gol:

  • Like 4
لینک به دیدگاه
اول اينكه تالار مناسبي براي طرح اين سوال انتخاب نكرده ايد

دوم اينكه اينكه شما فقط همين كلمات رو ببيني و نتيجه بگيري كار درستي نيست چون بايد ديد سند حرف چيه؟عقل چيه و چندنوعه؟براي چي اين حرف زده شده؟منظور از ذكر دلايل به ظاهر غيرمرتبط چيه؟مثلا دليل تفاوت شهادت تو قرآن نسيان گفته شده نه عقل!و در آخر اينكه حرفي متعارض با قرآن نزده باشه كه اگه اينطور باشه يا حديث مشكل داره يا فهم ما از حديث!

اگه تاپيك احيانا پاك نشد و به تالار مناسب رفت و زنده بودم حتما در خدمت خواهم بود:icon_gol:

من چند مورد رو از تبیان و.. خوندم راضی کننده نبود. بعضی ها واقعا پرت گفتن اصلا دفاعشون قضیه رو بدتر کرد. ولی منتظر نظرات شما هستم.

البته من نظرم اینه که چون اینا حرف ها با واسطه به ما رسیده ممکنه توش دخل و تصرف فراونی شده باشه و در واقع سخن امام علی ع نباشه. اینطوری هنوز اعتقادم پابرجاست.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

چه حضرت علی چه سایر ائمه انسان بودن نمیدونم چرا القا میشه که اونها ماوراء انسان هستن ، معمولا برای تخریب شخصیت یکی کافیه اون فرد رو به آسمان ها برد و بعد نقطه ضعف کوچیکی ازش پیدا کرد این کاریه که شیعه میکنه ، همه ائمه انسان بودن ، انسان های بزرگی هم بودن ولی هیچ انسانی عاری از خطا و اشتباه نیست ، برچسب معصومیت رو تشیع به ائمه چسبونده که خودش اشتباهه ، اگه با این دید نگاه کنیم مشکل حله:ws37:

  • Like 5
لینک به دیدگاه

وَاللاَّتِی یَأْتِینَ الْفَاحِشَةَ مِن نِّسَآئِكُمْ فَاسْتَشْهِدُواْ عَلَیْهِنَّ أَرْبَعةً مِّنكُمْ فَإِن شَهِدُواْ فَأَمْسِكُوهُنَّ فِی الْبُیُوتِ حَتَّىَ یَتَوَفَّاهُنَّ الْمَوْتُ أَوْ یَجْعَلَ اللّهُ لَهُنَّ سَبِیلاً.(سوره نساء15)

 

زنانی که عمل ناشایست انجام دهند چهار شاهد مسلمان بر آنان بخواهید و چنانچه شهادت دادند آنهارا در خانه نگهدارین تا زمان مرگشان فرا برسد مگر آنکه خدا راهی در پیششان قرار دهد

 

وَالَّذانِ یَأتِیَنهَا مِنکُم فَـَأذُوهُمَا فَإِن تَابَا وَ أَصلَحَا فَأَعرِضُوا عَنهُمَا إنَّ اللَّهَ کَانَ تَوَّابًا رَّحِیمًا(16نساء)

 

 

اگر در میان شما دو مرد مبادرت به عمل زشتی كردند. هر دو را مجازات كنید. اگر توبه كردند آنها را به حال خود واگذارید.

 

وَ الَّذِینَ یَرْمُونَ أَزْوَاجَهُمْ وَ لَمْ یَکُن لهَُّمْ شهَُدَاءُ إِلَّا أَنفُسُهُمْ فَشَهَادَةُ أَحَدِهِمْ أَرْبَعُ شهََدَاتِ بِاللَّهِ إِنَّهُ لَمِنَ الصَّادِقِینَ(6سوره نور)

 

و آنان که به زنان خود نسبت زنا دهند و جز خود بر آن شاهد و گواهى ندارند (چون حد لازم آید، براى رفع حد) باید از آن زن و مرد نخست مرد چهار مرتبه شهادت و قسم به نام خدا یاد کند که البته او (در این دعوى زنا) از راستگویان است.

 

تو خود بخوان حدیث مفصل ازین مجمل

  • Like 6
لینک به دیدگاه
الان رفتم نگاه کردم

تو پرانتز هم نوشته:

پیروی نکردن از آنان در معروف «یعنی گفتار و کردار پسندیده» آن است که اگر آن معروف یکی از واجبات باشد، شما آن را به عنوان معروف بودنش بجا آورید. و بنمایانید که اتیان به آن به جهت پیروی از آنان نیست، و اگر یکی از مستحبات باشد بجا نیاورید. زیرا بجا نیاوردن مستحب، به عنوان پیروی نکردن از آنان مستحب است، خلاصه در هیچ امری به گفتار و خواهش های آنان اعتنا ننمایید

 

یه لحظه شاخ در آوردم :w58:

ولی بعد از پرانتز نوشته: تا در گفتار و کردار ناشایست طمع نکنند

و در توبیخ عایشه پس از جنگ جمل هم گفته

 

ولی بازم این یعنی چییییییییییییی؟؟؟؟!!!!:w58:

هنوز شاخم سرجاشه!!

 

 

همین که شمای خانم، این مطالب علمی رو درک نکردید و تازه شاخ هم درآوردید نشان دهنده درست بودن این فرمایشاته. چون من که مردم کاملن درکش کردم:a030:

 

====================

 

اول اينكه تالار مناسبي براي طرح اين سوال انتخاب نكرده ايد

دوم اينكه اينكه شما فقط همين كلمات رو ببيني و نتيجه بگيري كار درستي نيست چون بايد ديد سند حرف چيه؟عقل چيه و چندنوعه؟براي چي اين حرف زده شده؟منظور از ذكر دلايل به ظاهر غيرمرتبط چيه؟مثلا دليل تفاوت شهادت تو قرآن نسيان گفته شده نه عقل!و در آخر اينكه حرفي متعارض با قرآن نزده باشه كه اگه اينطور باشه يا حديث مشكل داره يا فهم ما از حديث!

اگه تاپيك احيانا پاك نشد و به تالار مناسب رفت و زنده بودم حتما در خدمت خواهم بود:icon_gol:

 

خب چرا برامون توضیح نمیدی که عقل چیه و چند نوعه؟

 

احتمالن اشاره به 282 بقره میکنی که اومده:

 

دو شاهد از مردانتان را [بر اين حق] شاهد بگيريد، و اگر دو مرد نبود، يک مرد و دو زن را از ميان شاهداني که مي پسنديد، شاهد بگيريد تا اگر يکي از آن دو زن [واقعيت را] فراموش کرد، آن ديگري او را يادآوري کند

 

 

 

پس تحقیقات علمی علوم قرآنی به ما میگه که حافظه زنها از مردها ضعیفتره، فقط نمیدونم چرا تو کنکور این درسای حفظی رو اینقدر خوب میزنن این دخترا :ws3: در هر صورت رو حرف خدا که نمیشه حرف زد. منم با خدا موافقم

 

  • Like 4
لینک به دیدگاه

به نقل از فروع کافی شیخ محمد بن یعقوب کلینی آورده اند که

 

امام صادق فرمود : زن زیبا رو بلغم(عفونت) را قطع و زن تیره چهره (زشت منظر) باد سوا را تحریک میکند

 

از کتاب مکارم اخلاق شیخ طوسی

 

امیر مومنان فرمود:هر کس بخواهد هنگام جماع لذت بیشتر ببرد زن کوتاه قد و چهار شانه و گندم گون اختیار کند .

 

و در کتاب فروع کافی

 

امیر مومنان فرمود :خوابیدن برای زن حلال نیست تا زمانی که خودش را به همسرش عرضه کند.

 

و از کتاب مکارم اخلاق شیخ طوسی

 

 

امام صادق فرمود : اگر زنی برای شوهر سینه خود را بریان کند حق شوهر را ادا نکرده است و اگر با این همه یک لحظه نسبت به شوهر نافرمانی کند در درک اسفل جهنم جای گیرد مگر انکه توبه کند

 

و از همان کتاب

 

پیامبر فرمود: بدرستی که زن از وسایل لذت و خوشی است پس هر کس زن میگیرد آن را ضایع نکند

 

 

خلاصه که از این سخنان به وفور میتونید ببینید پس زیاد بهش فک نکنید

  • Like 5
لینک به دیدگاه

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَحْلَلْنَا لَكَ أَزْوَاجَكَ اللَّاتِي آتَيْتَ أُجُورَهُنَّ وَمَا مَلَكَتْ يَمِينُكَ مِمَّا أَفَاء اللَّهُ عَلَيْكَ وَبَنَاتِ عَمِّكَ وَبَنَاتِ عَمَّاتِكَ وَبَنَاتِ خَالِكَ وَبَنَاتِ خَالَاتِكَ اللَّاتِي هَاجَرْنَ مَعَكَ وَامْرَأَةً مُّؤْمِنَةً إِن وَهَبَتْ نَفْسَهَا لِلنَّبِيِّ إِنْ أَرَادَ النَّبِيُّ أَن يَسْتَنكِحَهَا خَالِصَةً لَّكَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ قَدْ عَلِمْنَا مَا فَرَضْنَا عَلَيْهِمْ فِي أَزْوَاجِهِمْ وَمَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ لِكَيْلَا يَكُونَ عَلَيْكَ حَرَجٌ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا ﴿50احزاب﴾

 

 

اى پيامبر ما براى تو آن همسرانى را كه مهرشان را داده‏اى حلال كرديم و [كنيزانى] را كه خدا از غنيمت جنگى در اختيار تو قرار داده و دختران عمويت و دختران عمه‏هايت و دختران دايى تو و دختران خاله‏هايت كه با تو مهاجرت كرده‏اند و زن مؤمنى كه خود را [داوطلبانه] به پيامبر ببخشددر صورتى كه پيامبر بخواهد او را به زنى گيرد [اين ازدواج از روى بخشش] ويژه توست نه ديگر مؤمنان ما نيك مى‏دانيم كه در مورد زنان و كنيزانشان چه بر آنان مقرر كرده‏ايم تا براى تو مشكلى پيش نيايد و خدا همواره آمرزنده مهربان است

 

تُرْجِي مَن تَشَاء مِنْهُنَّ وَتُؤْوِي إِلَيْكَ مَن تَشَاء وَمَنِ ابْتَغَيْتَ مِمَّنْ عَزَلْتَ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْكَ ذَلِكَ أَدْنَى أَن تَقَرَّ أَعْيُنُهُنَّ وَلَا يَحْزَنَّ وَيَرْضَيْنَ بِمَا آتَيْتَهُنَّ كُلُّهُنَّ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا فِي قُلُوبِكُمْ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَلِيمًا(51احزاب)

 

(درباره رفتارت با همسران و تقسيم اوقات بر آنها) نوبت هر يك از آنها را كه خواهى تأخير مى‏اندازى و هر يك را خواهى در نزد خود جا مى‏دهى، و هر كدام را كه دور كرده بودى (دوباره) بطلبى گناهى بر تو نيست. اين (حكم كه اختيار همه در دست تو باشد) نزديكتر است به اينكه ديدگانشان روشن شود و غمگين نگردند و به آنچه (از نوبت) به آنها دادى همگى خشنود باشند (زيرا رفتارت را مبنى بر عدل و مربوط به وحى مى‏بينند) و خداوند آنچه را در دل‏هاى شماست مى‏داند و خداوند همواره دانا و بردبار است

آیه های فوق رو داشته باشید و بعد به صفحه 729 کتابی که در لینک زیر معرفی شده مراجعه کنید

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 6
لینک به دیدگاه
چه حضرت علی چه سایر ائمه انسان بودن نمیدونم چرا القا میشه که اونها ماوراء انسان هستن ، معمولا برای تخریب شخصیت یکی کافیه اون فرد رو به آسمان ها برد و بعد نقطه ضعف کوچیکی ازش پیدا کرد این کاریه که شیعه میکنه ، همه ائمه انسان بودن ، انسان های بزرگی هم بودن ولی هیچ انسانی عاری از خطا و اشتباه نیست ، برچسب معصومیت رو تشیع به ائمه چسبونده که خودش اشتباهه ، اگه با این دید نگاه کنیم مشکل حله:ws37:

َشما سنی هستین؟

معصوم بودن یا نبودن ائمه یه بحث دیگه هست و ربطی به موضوع این تاپیک نداره

  • Like 3
لینک به دیدگاه

حال میکنم سریعن موضوع رو به دورترین جای ممکن سایت شوت کردن. :banel_smiley_4: تو گفتگوب ازاد زدم که همه بیان شرکت کنن. کسی که جواب درست و حسابی داره برای این جور سوالها ، نه تنها این مدل تاپیک ها رو مخفی نمیکنه بلکه میذاره اول سایت که همه جواب منطقیش رو بخونن.

 

======

یاد این افتادم:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

..........

052.jpg

  • Like 2
لینک به دیدگاه
َشما سنی هستین؟

معصوم بودن یا نبودن ائمه یه بحث دیگه هست و ربطی به موضوع این تاپیک نداره

 

نخیر من هم شیعه هستم ولی از ائمه برای خودم ماوراء انسان نساختم ، بلکه معتقدم اونها هم انسان بودن و عاری از اشتباه و خطا نمیتونن باشن بنابر این شبهاتی مثل موضوع تایپیک شخصیتشون رو برای من کوچیک نمیکنه و بر بزرگ بودنشون همچنان معتقدم :a030:

  • Like 4
لینک به دیدگاه
همین که شمای خانم، این مطالب علمی رو درک نکردید و تازه شاخ هم درآوردید نشان دهنده درست بودن این فرمایشاته. چون من که مردم کاملن درکش کردم:a030:

 

====================

 

 

 

چرا درک نکردم؟

از شما بهتر متوجه موضوع شدم

تعجبم هم از این بابته که خیلی از خانوما از خیلی جهات (عقل، منطق، ایمان و...) از آقایون بالاترن

تعجبم از ناعادلانه بودن سخن بود

حتی اگر برای توبیخ یک زن گفته شده، نباید به کل زنان تعمیم داده بشه

  • Like 5
لینک به دیدگاه

به نظرم تاریخ مصرف خیلی چیزها سر آمده اگر هم سر نیومده بهتره به این حرف آندره ژید عمل شود :

 

بکوش تا عظمت در نگاه تو باشد، نه در آن چیزی که بدان مینگری.....

.

.

.

این جمله اینقدر توش حرف هست که باید بشینیم ساعت ها تفسیرش کنیم.

 

همه این ایرادات از جایی شروع شده که ما یک سری انسان رو اینقدر بزرگ و فرا زمان کردیم که بحث محدودیتشون به زمان رو کلا از یاد بردیم.

مثلا من سعدی رو خیلی دوست دارم ولی خیلی جاها تحت تاثیر زمان و جبر جغرافیایی، یک مشت چرت و پرت درباره زنان هم نوشته.

اما این باعث نمیشه خیلی از حرف های اخلاقیش رو هم فراموش کنم.

 

در مورد این بزرگان دینی هم باید دیدمون رو عوض کنیم، به جای اینکه اونها رو کامل و بزرگ ببینیم و آرزومون نوکری و غلامی اونها پس از مرگ باشه، نگاه خودمون رو بزرگ کنیم و حقایق رو خودمون کشف کنیم.

 

و به این باور رسید که هر انسانی میتواند از هر انسانی در هر حوزه ای بالاتر برسد و تاریخ مصرف تفکرات ارباب-رعیتی و داشتن مولا و سرور و... دیگر به سر آمده.:icon_gol:

  • Like 9
لینک به دیدگاه
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَحْلَلْنَا لَكَ أَزْوَاجَكَ اللَّاتِي آتَيْتَ أُجُورَهُنَّ وَمَا مَلَكَتْ يَمِينُكَ مِمَّا أَفَاء اللَّهُ عَلَيْكَ وَبَنَاتِ عَمِّكَ وَبَنَاتِ عَمَّاتِكَ وَبَنَاتِ خَالِكَ وَبَنَاتِ خَالَاتِكَ اللَّاتِي هَاجَرْنَ مَعَكَ وَامْرَأَةً مُّؤْمِنَةً إِن وَهَبَتْ نَفْسَهَا لِلنَّبِيِّ إِنْ أَرَادَ النَّبِيُّ أَن يَسْتَنكِحَهَا خَالِصَةً لَّكَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ قَدْ عَلِمْنَا مَا فَرَضْنَا عَلَيْهِمْ فِي أَزْوَاجِهِمْ وَمَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ لِكَيْلَا يَكُونَ عَلَيْكَ حَرَجٌ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا ﴿50احزاب﴾

 

 

اى پيامبر ما براى تو آن همسرانى را كه مهرشان را داده‏اى حلال كرديم و [كنيزانى] را كه خدا از غنيمت جنگى در اختيار تو قرار داده و دختران عمويت و دختران عمه‏هايت و دختران دايى تو و دختران خاله‏هايت كه با تو مهاجرت كرده‏اند و زن مؤمنى كه خود را [داوطلبانه] به پيامبر ببخشددر صورتى كه پيامبر بخواهد او را به زنى گيرد [اين ازدواج از روى بخشش] ويژه توست نه ديگر مؤمنان ما نيك مى‏دانيم كه در مورد زنان و كنيزانشان چه بر آنان مقرر كرده‏ايم تا براى تو مشكلى پيش نيايد و خدا همواره آمرزنده مهربان است

 

تُرْجِي مَن تَشَاء مِنْهُنَّ وَتُؤْوِي إِلَيْكَ مَن تَشَاء وَمَنِ ابْتَغَيْتَ مِمَّنْ عَزَلْتَ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْكَ ذَلِكَ أَدْنَى أَن تَقَرَّ أَعْيُنُهُنَّ وَلَا يَحْزَنَّ وَيَرْضَيْنَ بِمَا آتَيْتَهُنَّ كُلُّهُنَّ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا فِي قُلُوبِكُمْ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَلِيمًا(51احزاب)

 

(درباره رفتارت با همسران و تقسيم اوقات بر آنها) نوبت هر يك از آنها را كه خواهى تأخير مى‏اندازى و هر يك را خواهى در نزد خود جا مى‏دهى، و هر كدام را كه دور كرده بودى (دوباره) بطلبى گناهى بر تو نيست. اين (حكم كه اختيار همه در دست تو باشد) نزديكتر است به اينكه ديدگانشان روشن شود و غمگين نگردند و به آنچه (از نوبت) به آنها دادى همگى خشنود باشند (زيرا رفتارت را مبنى بر عدل و مربوط به وحى مى‏بينند) و خداوند آنچه را در دل‏هاى شماست مى‏داند و خداوند همواره دانا و بردبار است

آیه های فوق رو داشته باشید و بعد به صفحه 729 کتابی که در لینک زیر معرفی شده مراجعه کنید

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

به نقل از فروع کافی شیخ محمد بن یعقوب کلینی آورده اند که

 

امام صادق فرمود : زن زیبا رو بلغم(عفونت) را قطع و زن تیره چهره (زشت منظر) باد سوا را تحریک میکند

 

از کتاب مکارم اخلاق شیخ طوسی

 

امیر مومنان فرمود:هر کس بخواهد هنگام جماع لذت بیشتر ببرد زن کوتاه قد و چهار شانه و گندم گون اختیار کند .

 

و در کتاب فروع کافی

 

امیر مومنان فرمود :خوابیدن برای زن حلال نیست تا زمانی که خودش را به همسرش عرضه کند.

 

و از کتاب مکارم اخلاق شیخ طوسی

 

 

امام صادق فرمود : اگر زنی برای شوهر سینه خود را بریان کند حق شوهر را ادا نکرده است و اگر با این همه یک لحظه نسبت به شوهر نافرمانی کند در درک اسفل جهنم جای گیرد مگر انکه توبه کند

 

و از همان کتاب

 

پیامبر فرمود: بدرستی که زن از وسایل لذت و خوشی است پس هر کس زن میگیرد آن را ضایع نکند

 

 

خلاصه که از این سخنان به وفور میتونید ببینید پس زیاد بهش فک نکنید

 

 

برای این موارد تفسیرای مختلفی نوشتن و همه به نوعی توجیه میشه گفت مخصوصا دیگاه اسلام در مورد زنان در زمینه ارث، شهادت ، دیه و... علامت سوال زیاد داره فک نکنم جوابی براش باشه و کسی هم اعتراف نمیکنه که که اینا نقص اسلامه مطمئن باشید

  • Like 2
لینک به دیدگاه
برای این موارد تفسیرای مختلفی نوشتن و همه به نوعی توجیه میشه گفت مخصوصا دیگاه اسلام در مورد زنان در زمینه ارث، شهادت ، دیه و... علامت سوال زیاد داره فک نکنم جوابی براش باشه و کسی هم اعتراف نمیکنه که که اینا نقص اسلامه مطمئن باشید

 

گاهی توجیهات تمامیت خواهان هم میتونه شنیدنی باشه البته معمولا در اینجور مباحث به مغلطه روی میارن

  • Like 1
لینک به دیدگاه
خوب زنی که با این همه ظلم در اسلام هنوز مسلمون باشه معلوم که ناقص العقل :ws37:

 

قرار نشد توهینی باشه نه؟

کسی که دینش رو انتخاب کرده برحسب برداشتش از دینش بهش پایبنده و به اون مفتخره

 

من جز به قرآن به کتاب دیگه ای اطمینان کامل ندارم

حتی ممکنه نهج البلاغه هم مورد دستکاری واقع بشه یا بر حسب منافع اشخاص نوشته شده باشه

من به این متن مورد اشاره اعتقاد ندارم

  • Like 3
لینک به دیدگاه

من تفسیر این قسمت از نهج البلاغه رو یه جایی خوندم ولی دقیقا یادم نیست و فقط اون چیزایی رو که یادمه مینویسم::hanghead:

 

این موضوع ها که مثلا شهادت یک مرد برابر با شهادت دو زنه به این برمیگرده که بطور کلی مردا در یه مدت مشخص فقط یک کار رو میتونن انجام بدن یعنی وقتی در حال انجام کاری هستن فقط حواسشون به اون کاره! مثلا دقت کنید وقتی پدرتون یا همسرتون دارن تلوزیون نگاه میکنن شما هر چقدر هم باهاشون صحبت کنید اصلا متوجه حرف های شما نمیشن! بیشتر دعواها هم دلیلش همینه!

چون آقایون فقط ذهنشون یک کارو میتونه انجام بده ، ولی در عوض خانوم ها چند تا کارو میتونن با هم انجام بدن مثلا میتونن همزمان هم تلفنی صحبت کنن هم حرفای طرف رو بشنون ، هم ظرف بشورن ، هم صدای تلوزیونو بشنون و ... بخاطر همین بیشتر اوقات نمیتونن یک کارو بطور کامل درست انجام بدن! بخاطر همینه که شهادت دو زن برابر شهادت یه مرده! چون مرد ها وقتی شاهد یه کار هستن حتما حواسشون جمع اون کار بوده و حرفشون مطمئن هست، ولی خانوما چون حواسشون خیلی جمع نمیشه از دو زن برای شهادت استفاده میکنن!

 

اصلا هم ربطی به ناقص العقلی نداره ...

 

نمیدونم منظورمو متوجه شدین یا نه :5c6ipag2mnshmsf5ju3

  • Like 3
لینک به دیدگاه
من تفسیر این قسمت از نهج البلاغه رو یه جایی خوندم ولی دقیقا یادم نیست و فقط اون چیزایی رو که یادمه مینویسم::hanghead:

 

این موضوع ها که مثلا شهادت یک مرد برابر با شهادت دو زنه به این برمیگرده که بطور کلی مردا در یه مدت مشخص فقط یک کار رو میتونن انجام بدن یعنی وقتی در حال انجام کاری هستن فقط حواسشون به اون کاره! مثلا دقت کنید وقتی پدرتون یا همسرتون دارن تلوزیون نگاه میکنن شما هر چقدر هم باهاشون صحبت کنید اصلا متوجه حرف های شما نمیشن! بیشتر دعواها هم دلیلش همینه!

چون آقایون فقط ذهنشون یک کارو میتونه انجام بده ، ولی در عوض خانوم ها چند تا کارو میتونن با هم انجام بدن مثلا میتونن همزمان هم تلفنی صحبت کنن هم حرفای طرف رو بشنون ، هم ظرف بشورن ، هم صدای تلوزیونو بشنون و ... بخاطر همین بیشتر اوقات نمیتونن یک کارو بطور کامل درست انجام بدن! بخاطر همینه که شهادت دو زن برابر شهادت یه مرده! چون مرد ها وقتی شاهد یه کار هستن حتما حواسشون جمع اون کار بوده و حرفشون مطمئن هست، ولی خانوما چون حواسشون خیلی جمع نمیشه از دو زن برای شهادت استفاده میکنن!

 

اصلا هم ربطی به ناقص العقلی نداره ...

 

نمیدونم منظورمو متوجه شدین یا نه :5c6ipag2mnshmsf5ju3

 

تفسیرش ربطی به متن نداشت

و اصلا هم به نظرم اینطور نیست!

اتفاقا تو آقایون زیاد دیده شده کاری رو نیمه کاره رها کنن و به قول شما بطور کامل انجام ندن

ولی خانوم ها به خاطر وسواس و حساسیتی که نسبت به کارشون دارن و بیشتر از مردا تعهد سرشون میشه، کاری رو که انجام میدن با نهایت دقت و پیگیریه

من خودم جزو اون دسته از افرادی هستم که وقتی یک کاری رو انجام میدم، همزمان نمیتونم کار دیگه ای بکنم

دارم با تلفن حرف میزنم، ظرف شستن رو چند دقیقه میذارم کنار. و اگه موقع حرف زدن با تلفن یا تماشای فیلم کسی باهام حرف بزنه صداشو نمیشنوم و متوجه حرفاش نمیشم مگر اینکه چند لحظه از فیلم رو از دست بدم و به حرفای طرف مقابلم گوش بدم (اینم محض مثال)

  • Like 3
لینک به دیدگاه
مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...