seyed mehdi hoseyni 27,119 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 آذر، ۱۳۹۱ بسیاری از اوقات لازم می شود که یک موتور را از حالت سکون به حرکت دورانی با سرعت معینی وادار کنیم . در هنگام کار موتور ممکن است به تغییر سرعت ،تعویض جهت چرخش، تغییر وضعیت و شاید برگشت به شرایط اولیه در کوتاهترین زمان ممکن نیاز شود .دورة کار را می توان با تنظیم انرژی الکتریکی موتوری که محرک بار است , کنترل کرد.موتورهای القایی ماشین های نسبتاً ارزان و مستحکمی هستند که آنها را میتوان بدون کموتاتور و یا حلقه های لغزان ساخت . در نتیجه بنا به علل مذکور تاکنون در مورد کنترل این موتورها از لحاظ راه اندازی ترمز،تغییر جهت چرخش یا سرعت و کنترل وضعیت ،مطالعه و بررسی های زیادی صورت گرفته است . روش های مختلف کنترل دور موتورهای القائی با واحدهای تریستوری مورد بررسی قرار می گیرد ودر خاتمه چند مثال عملی معرفی می شود. Click here to view the original image of 875x668px. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام نقل قول لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .