رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

نکاتی مهم در شستشوی پرده

 

 

1 - هنگامی که پرده های خانه تان را بیرون می آورید، پیش از خارج کردن گیره ها از آنها، ابتدا محل های قرار گیری گیره ها را بر روی نوار پرده با لاک ناخن علامت گذاری کنید. با این کار پس از شستشو می توانید به راحتی گیره ها را در محل های قبلی وصل کنید تا فرم پرده تان به هم نریزد.

2 - پرده ها را پس از شستشو به صورت نمدار آویزان کنید. به این صورت چروک های موجود در پارچه هم زمان با خشک شدن آن صاف می شود و دیگر نیازی به اتوكشي به مدت طولانی نخواهد بود.

3 - اگر پارچه نخی جدیدی برای پرده های خانه تان تهیه کرده اید و احتمال آب رفتن آنها وجود دارد، ابتدا پارچه را در محلول آب و نمک به میزان 1 قاشق سر صاف نمک طعام در هر لیتر آب و به مدت 24 الی48 ساعت به صورت مچاله قرار دهید. پس از طی این مدت زمان، پارچه را آب کشی کرده و اتو بزنید. سپس شروع به دوختن پرده کنید. این کار برای پارچه هایی که احتمال رنگ دادن آنها وجود دارد نیز سبب تثبیت رنگ های موجود می شود.

 

4 - برای گردگیری پرده ها و زدودن گرد و خاک، در هر یک از جاروبرقی های خانگی، سری مخصوصی برای این منظور قرار داده شده است. با نصب آن بر روی میله جاروبرقی هر چند وقت یکبار پرده های خانه تان را گردگیری کنید.

 

 

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ

 

لینک به دیدگاه

پرده يکي از عناصر اصلي دکوراسيون در خانه هاي ايراني است. پرده علاوه بر ايجاد زيبايي در خانه مي تواند عيوب ديوار و چارچوب پنجره ها را هم بپوشاند. براي اينکه پرده هاي خانه تان ظاهري شيک و وزين داشته باشد به اين نکته ها توجه کنيد.

 

1.مهم ترين نکته درباره پرده جنس پارچه آن است. برخي تصور مي کنند تنها پارچه هاي حرير و توري براي پرده ، مناسب هستند. در حالي که بهتر است پارچه پرده سنگين باشد. البته سنگين بودن پارچه به معناي خشک و شق ورق بودن آن نيست. خيلي از پارچه هاي نرم وجود دارند که در عين نظافت داراي ظاهري محکم و باوقار هستند. همچنين پارچه پرده بايد تا حدي انعطاف پذير باشد که هنگام چين خوردن و آويزان شدن شکيل بوده و جلوه مناسبي داشته باشد.

 

2.بهتر است پرده چندلايه داشته باشد. يک پرده تک نمي تواند جلوه خاصي داشته باشد. اين لايه ها مي توانند شامل پشت دري، آستر، والان و انواع شيدها باشند. انتخاب و تشخيص اينکه کدام لايه ها براي پرده خانه شما مناسب باشد به سليقه شما بستگي دارد اما بهترين حالت نصب والان و پشت دري يا آستر است.

 

3.هرچه پرده پرچين تر و متراکم تر باشد زيبايي بيشتري دارد. براي اين منظور بايد عرض پرده 5/1 تا 2 برابر عرض پنجره باشد. چين پرده نبايد کم باشد تا بتواند پنجره را به خوبي پوشش دهد.

 

4.بعد از اتمام کار تزيينات و ريزه کاري ها را فراموش نکنيد. مرتب کردن چين ها، استفاده از رواق هاي زيبا براي حاشيه والان و انتخاب و نصب گيره پرده هاي زيبا در زيباتر شدن نماي پرده بسيار موثر است.

 

5.مواردي که گفته شد نکته هاي کليدي هستند و شما مي توانيد هر طور که مي خواهيد طبق سليقه خودتان کارهاي ديگري انجام دهيد اما تناسب پرده با رنگ و نوع چيدمان خانه را هرگز فراموش نکنيد. پرده ها بايد با ساير عناصر دکوراسيون خانه هماهنگي داشته باشند تا به زيبايي چيدمان خانه بيفزايند.

منبع : salamat.ir

لینک به دیدگاه
  • 2 سال بعد...

نگهداری از پرده های خانه بسیار حائز اهمیت است چرا که این جز از دکوراسیون، راحتی، امنیت و حریم خصوصی و زیبایی را به خانه می آورد، به علاوه از وسایل خانه در برابر گرد و خاک و نورشدید محافظت می کند پس سعی کنید جنس مرغوب تهیه کنید که زود فرسوده نشود.

در ضمن رنگ های روشن در برابر آسیب های نورآفتاب با دوام ترند.

برای تمیز کردن پرده های سنگین، روزانه کمی آن ها را تکان دهید یا با گردگیر، گردگیری کنید و هر ماه هم با برس نرم و درجه ی کم جارو برقی کنید.

برای شستن پرده به جنس پارچه توجه کنید، کریستال ها یا معلقات پرده را جدا کنید و با آب سرد و پودررختشویی ملایم بشویید و به صورت آویزان و صاف خشک کنید.

پرده های سنگین را باماشین لباس شویی نشویید و به خشکشویی نسپارید بلکه آنها را فقط با دست بشویید.

اما پرده های سبک رامی توانید با دور آرام ماشین نیز بشویید و به صورت پشت و رو اتو بزنید.

پرده های حریر را به خشکشویی بسپارید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...