رفتن به مطلب

اگر دماسنج یا تب گیر شکست جیوه آن را چه کنیم؟


ارسال های توصیه شده

یکی از علل آلودگی محیط دراثر جیوه ، شکسته شدن دماسنج ها است که 10% آلودگی در برخی مناطق به این علت است . به همین جهت لازم است که قبل از دور انداختن ترمومترهای کهنه و لامپ های فلورسنت آنها را در داخل یک پلاستیک در بسته قرار دهید .

 

و بر روی آنها نیز برچسب : جیوه – ماده خطرناک را بزنید و به روشی که گفته می شود آن را دور بیندازید . اگر ترمومتر یا لامپ فلورسنت شکسته ای در محیط خانه شما یا همسایه ا تان وجود داشت باید خانه و حیوانات آن را تخلیه کنید . توجه داشته باشید که هر نوع لباسی که در تماس با جیوه بوده است را باید جدا کنید و آن را در داخل پلاستیک دربسته قرار دهید و بر چسب : زباله خطرناک را بر روی آن بزنید. و سپس درجه حرارت اتاق را با کم کردن تورمستات به حدود 72 درجه فارنهایت برسانید . چون هر چقد رکه درجه حرارت کمتر و محیط خانه سردتر باشد امکان تبخیر جیوه و رها شدن آن به داخل هوا کمتر می شود . بخار جیوه بدون بو و رنگ است . سایر اتاق های را از این محل جدا نگهدارید و اگر هواکش روشن است آن را خاموش کنید که آلودگی به همه ساختمان منتشر نشود . تنها باید آن اتاقی که دچار آلودگی شده دارای هواکش باشد تا بخارات خطرناک را به خارج هدایت کند . اگر هم هواکش وجود ندارد می توانید با باز کردن پنجره های ، هوای اتاق را بطور کامل تهویه کنید و با قرار دادن پنکه یا هواکش در داخل اتاق بطوریکه روی آن به سمت بیرون باشد هوای داخل اتاق را به خارج هدایت کنید . دراین حالت لازم است که از دستکش و لباس یکبار مصرف استفاده کنید عینک بزنید و هر گونه جواهرات فلزی را که دارید بردارید . برای برداشتن قطرات جیوه می توانید از چسبهای نواری یا قطره چکان های پزشک یا سرنگ و یا مقای نازک استفاده کنید .

تمام این جیوه ها را در داخل یک پلاستیک دربسته قرار دهید . و بر روی آن برچسب :" زباله خطرناک" را بچسبانید . تمام چیزهایی را که درتماس با جیوه بوده است باید در داخل محفظه پلاستیکی دو جداره که درش زیپ شده باشدقرار دادوبر چسب " ماده سمی خطرناک " را بر روی آن چسبانید . و سپس تمامی این زباله های سمی و خطرناک را به محل دفع زباله های سمی که در دفترچه تلفن آمده است ببرید . . لازم خانه را به مدت 48 ساعت بصورت تخلیه نگهدارید تا از مواد سمی پاک شود . این زمان برای تخلیه کامل بخارات جیوه لازم است . در صورتیکه هر گونه جیوه ای بر روی فرش یا سایر سطوح متخلل ریخته شده است باید سطح مزبور را برداشت و درداخل کیسه در بسته قرار داد و با برچسب : زباله خطرناک دفع کرد . لباسهایتان را دور بیندازید و سیعا دوش بگیرید و تمام جیوها و مواد سمی را به مرکز دفع اینگونه مواد تحویل دهید .

هیچگاه از جارو برقی یا جاروی معمولی برای تمیز کردن جیوه استفاده نکنید . چون این کار باعث پخش شدن و پراکنده شدن آلودگی می شود . و هیچگاه نیز از مواد شوینده خانگی برای پاک کردن آن استفاده نکنید چون امکان دارد این مواد شوینده با جیوه واکنش شدید نشان دهند و سب رها شدن گازهای سمی در هوا شوند .

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...
دراین حالت لازم است که از دستکش و لباس یکبار مصرف استفاده کنید عینک بزنید و هر گونه جواهرات فلزی را که دارید بردارید ..

 

بله بله، هیچگاه از مشاهده ظاهر جالب توجه جیوه ی ریخته شده روی سطوح ذوق زده نشوید، از اونجایی که میل ترکیبی طلا با جیوه زیاده و بسرعت تشکیل ملغمه میده، اگر در دستتون انگشتری از جنس طلا دارید اصلا جیوه رو با اون تماس ندید. البته اگه می خواید انگشترتون تو جیوه حل نشه.. یا اگر تماس دادید بیخیال انگشترتون بشید...:ws3::4564:

لینک به دیدگاه

فکر کن بری کلی پول بدی طلا بخری یه دماسنج جیو ه ای بشکنه طلاتو نابود کنه :ws28: مثل الماس دیگه که دشمنش کبریته حرارتو کبریت از کل الماس یه دوده میگذاره :ws3:

لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان
فکر کن بری کلی پول بدی طلا بخری یه دماسنج جیو ه ای بشکنه طلاتو نابود کنه :ws28: مثل الماس دیگه که دشمنش کبریته حرارتو کبریت از کل الماس یه دوده میگذاره :ws3:

 

شیطونه میگه بری یه تن جیوه بریزی تو خزانه بانک مرکزی...:icon_razz:

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

اول از همه سعی کنین با دو تا کاغذ جیوه هارا رو از روی سطح جمع کنین وسریعا اگه باغچه ای نزدیکه اون جیوه را خزیر خاک مدفون کنین و واسه ی بقیه جیوه که نشده جمعش کنین اگه نیترات نقره دارین یه پنبه را آغشته به نیترات نقره کنین وبعد محلی که جیوه ریخته را با اون ماساژ بدین حالا دیگه نیترات جیوه دارین و خیلی راحت میتونین با آب محیط را شستشو بدین ومحیط دیگه جیوه خالی نداره که ناراحت باشید البته توجه کنین که حتما قبلش دستکش لاتکس درما گریپ دستتون کنین که خطری شمارا تحدید نکنه.

راه دیگه ای هم هست ایبته اگه در محیط آزمایشگاه بودین سریع پودر گوگرد روی سطح بپاشین بعد چند لحظه میتونین گوگردی که جیوه را در خودش حل کرده از محیط خارج کنین و در خاک مدفونش کنین. این روشها کاملا علمی است وبراساس تجربه وپرسیدن از اساتیدم به دستم رسیده گفتم دوستام هم بدونن بد نیست.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...