رفتن به مطلب

درباره علم گیاه شناسی درخت برگرفته از دانشگاه ماساچوست


mani24

ارسال های توصیه شده

[h=2]درباره علم گیاه شناسی درخت برگرفته از دانشگاه ماساچوست[/h]

lsgw_0001_0001_0_img0012.jpg

 

 

 

 

 

Dendrochronology
بررسی و مقایسه رشد حلقه درخت، که می تواند تاریخ بسیار دقیق در مورد چوب خود و یا شی ء در مجاورت نزدیک به آن ارائه شده است. کلارک Wissler از موزه تاریخ طبیعی آمریکا برای اولین بار به رسمیت شناخته شده پتانسیل برای استفاده از حلقه های درخت به عنوان یک روش قدمت. او با AE داگلاس در حال حاضر مشغول به کار پدر از dendrochronology در دانشگاه آریزونا در نظر گرفته، در پوئبلو Bonito، تاریخی بومی قبل از حل و فصل آمریکا در نیومکزیکو است.

 

 

 

Dendroarchaeology استفاده از حلقه های درخت تا به امروز چوب شده است حمل و نقل، پردازش، قطع و یا مورد استفاده در ساخت و ساز است. حلقه ها از آوند چوبی ساخته شده است. مغز است که در مرکز ساقه درخت آوند چوبی، که باعث می شود تا اکثریت از دور درختان یافت می شود. لایه کامبیوم آوند چوبی جدا شده از پوست خشن را نگه می دارد. هر بهار یا تابستان یک لایه جدید از آوند چوبی تشکیل شده است، تولید حلقه ما می توانید تعداد دفعات مشاهده شده است. درخت حلقه یک لایه از سلول های چوب تولید شده توسط یک درخت در یک سال، متشکل از سلول های دیواره نازک تشکیل شده در اوایل فصل رشد (به نام earlywood)، و سلول های جدار ضخیم تر تولید می شوند که بعد از آن در فصل رشد (نام latewood) است. در اوایل earlywood و پایان latewood تشکیل حلقه های سالانه است. در dendrochronology، این حلقه ها هستند و سپس شمارش و مقایسه شده است. خروج از رشد هر یک سال، در مقایسه با رشد متوسط ​​به عنوان گاهشناسی درخت حلقه شناخته شده است.

 

 

 

حلقه های درخت هرگز یکسان هستند، اما الگوهای مشابه هستند، فرض کنید شما به دنبال در همان منطقه جغرافیایی است. وقتی که آب و هوا به ویژه مرطوب است آن را به حلقه گسترده تر و در سال های خشک، حلقه باریک را تولید کند. با توجه به آب و هوایی شدید، درختان ممکن است یک حلقه را تولید نمی کند هر سال است. برای اطمینان از آنها شمارش دقت دانشمندان موفق به ساخت یک سیستم را بررسی کنید متقابل است که با استفاده از منابع نزدیک به بررسی داده ها است. با نگاه کردن به یک گونه با یک توالی شناخته شده رشد آنها می توانند برای تطبیق الگوهای ناشناخته و شاید در گذشته با وضوح بیشتری است.

 

 

 

به منظور برای این به یک روش قابل اعتماد برای دوستیابی، چهار عامل باید وجود داشته باشد:

 

 

 

 

 

  1. گونه مورد مطالعه، فقط باید یک حلقه در حال رشد در هر فصل و یا سال تولید کند.


     

  2. تنها یک غالب عوامل محیطی می تواند علت مانع رشد و یا افزایش یافته است.


     

  3. عامل غالب محیط زیست باید متفاوت باشد در هر سال، بنابراین ما می توانیم این تغییرات را به وضوح در هر حلقه را ببینید.


     

  4. و در نهایت، عامل زیست محیطی باید یک منطقه جغرافیایی بزرگ، بنابراین آزمایش را می توان در مقایسه به راحتی (استوکس و لبخند 6) تاثیر می گذارد.


 

عوامل مؤثر بر درخت حلقه رشد

rustbul1.gif

شیب گرادیان

rustbul1.gif

خاک

rustbul1.gif

دمای

rustbul1.gif

باد

rustbul1.gif

یکشنبه

rustbul1.gif

برف

 

 

 

حساسیت حلقه تنوع از حلقه رشد است که مشاهده می شود ناشی از عوامل فوق است. حلقه راضی فاقد این تنوع به دلیل شرایط آب و هوایی ثابت است.

 

 

 

چوب البته آلی و تجزیه به طور کلی زمانی که سلول های درخت توقف رشد. جشن حیوانات بر روی آن، هوا، باکتری یا آب نیز خواهد شد تا سرعت این روند است. خوشبختانه آب و هوای خاص، مانند جنوب غربی، که سرعت فرآیند تجزیه بیولوژیکی وجود دارد. آب و هوای خشک، ورود به سیستم آب و یا fossilization حفظ چوب برای صدها یا هزاران سال، ساخت dendrochronology ممکن است. باستان شناسان در جنوب غربی ایالات متحده را در بر داشت بسیاری از خانه صخره و قادر بودند تا به امروز تمامی روستا و یادگیری در مورد فن آوری خود را با استفاده از این روش. پیشرفت در chronologies شناخته شده هستند مفید برای dendrochronologists. جنوب غربی در آمریکا chronologies bristlecone کاج در حال حاضر گسترش 8500 سال است. کار انجام شده در آلمان و ایرلند شمالی بلوط اروپایی و chronologies کاج به بیش از 11،000 سال گسترش یافته است. کار در دریای اژه در طول بیست سال گذشته حدود 6،000 سال chronologies بیش از 9500 سال گذشته تولید شده است.

 

 

 

اصول Dendrochronology

 

 

 

مدیر Uniformitarian -
ما می توانیم تغییرات مشهود کنونی زیست محیطی در رشد درخت حلقه به گذشته تنوع زیست محیطی لینک و استفاده از آن برای پیش بینی تغییرات آینده محیط زیست است.

 

 

 

محدود کردن عامل اصلی -
سریعترین میزان که فرآیندها یا رشد گیاه می تواند رخ دهد برابر است به بزرگترین عامل محدود کننده است.

 

 

 

اصل رشد درخت کل -
سری درخت رشد هر فرد را می توان به مجموع عوامل زیست محیطی، اعم از طبیعی و انسانی، که الگوهای رشد درخت در طول زمان تحت تاثیر قرار می شکسته. عوامل را می توان: روند رشد مربوط به سن، آب و هوا است که در طول این دوره از سال رخ داده است، و عوامل مختلف که در موضع جنگل و خارج از غرفه جنگل رخ می دهد.

 

 

 

اصل از دامنه زیست محیطی -
گونه های درختی خواهد بود حساس به شار زیست محیطی در حدود عرضی و ارتفاعی از محدوده خود را.

 

 

 

اصل انتخاب سایت -
سایت ها را می توان شناسایی و انتخاب بر اساس معیار است که سری حلقه های رشد است که به حساس ترین عامل بررسی شده است.

 

 

 

اجازه می دهد تا به
اصل Crossdating -
الگوهای تطبیق در عرض حلقه درخت، تراکم، و ویژگی های دیگر در سراسر حلقه درخت چند سری برای شناسایی از سال که در آن حلقه رشد تشکیل شد.

 

 

 

اصل تکرار -
سیگنال های زیست محیطی در حال بررسی را می توان حداکثر و اثرات آن بر سایر متغیرها را می توان با نمونه برداری بیش از یک شعاع ساقه هر درخت و بیش از یک درخت در هر موضع به حداقل برسد.

 

 

 

منابع

 

Kuniholm، پیتر I. Dendrochronology. مجله آمریکایی از باستان شناسی. جلد 99: شماره 1. ژان 1995. ص 99-102.

 

 

 

برنج، پاتریشیا باستان شناسی انجام C. دست در دستی آزمایشگاه. Mayfield شرکت چاپ و نشر، 1998.

 

 

 

استوکس، A. ماروین و Terah L. لبخند. مقدمه به درخت حلقه آشنایی. انتشارات دانشگاه شیکاگو است. شیکاگو و لندن، 1968.

 

 

 

تصویر های اعتباری: از انجام باستان شناسی، یک دست بر روی کتابچه راهنمای آزمایشگاهی است. پاتریشیا C. برنج. Mayfield انتشارات شرکت 1998

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...