رفتن به مطلب

خودمان بسازیم: اسپری ارزان قیمت تمیز کننده نمایشگرها


ارسال های توصیه شده

vtu35yddldbgbx40ahez.jpg

 

شاید عمومیت نداشته باشد، اما یکی از بزرگترین مسایل مصرف کنندگان لوازم الکترونیکی، نظافت و تمیز کردن آنها است. اما راه حل را می توان بسیار ساده کرد. جدا از اینکه آنها بخواهند موبایل، صفحه کامپیوتر، کیبرد، یا موس شان را تمیز کنند، راه حل می تواند تنها آب و الکل باشد و این گونه نیاز به خرید تمیزکننده های اختصاصی هر یک از گجت ها تقریبا برطرف خواهد شد.

 

تنها با اندکی هزینه، شما می توانید تمیزکننده اختصاصی خودتان را تولید کنید که علاوه بر کیفیت موثر همانند تمیز کننده های تجاری، از نظر حجم هم بسیار به صرفه است. از این پس دیگر همه جا یک تمیز کننده در اختیار دارید:‌یک شیشه روی میز کار، یکی در خانه و حتی یکی هم برای مسافرت و در داشبورد ماشین.

 

آنچه که نیاز دارید:

* الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد - ۲۴۰ میلی لیتر

* آب مقطر - ۲۴۰ میلی لیتر

* چند شیشه کوچک اسپری

* نوار چسب کاغذی و ماژیک

 

 

نکته اصلی این دستور کار خانگی استفاده از آب مقطر است . دیگر آبهای ناخالص مانند آب لوله کشی شهری یا آب معدنی و حتی آب باران، به دلیل مواد معدنی محلول در خود، جای پای ناخواسته ای را روی نمایشگرتان باقی خواهند گذارد.

 

 

خب، به سادگی اسپری شما آماده است. تنها کافی است یک واحد آب مقطر تهیه شده را با یک واحد الکل مخلوط کنید و درون شیشه یا دیگر انواع بطری های دارای افشانه بریزید. درب آن را بسته و کمی تکان دهید. حالا برای استفاده آماده است. البته بد نیست که برای آگاهی دیگران از محتوای بطری، برچسبی روی آن زده و مثلا بنویسید تمیزکننده نمایشگر، یا محلول الکل.

 

توجه: اگر به الکل ایزوپروپیل دسترسی ندارید، می توانید سرکه را جایگزین آن کنید. اما توجه داشته باشید عطر و رایحه آن چندان دلپذیر نخواهد بود. و البته این تمیزکننده جایگزین، زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارد.

[h=3]اخطار:[/h]

پیش از استفاده از اسپری دست ساز، دفترچه راهنمای محصول تان را به دقت مطالعه کرده و با نمایندگی آن تماس بگیرید. زیرا برخی کارخانه ها از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در محصولات شان استفاده می کنند که نباید با الکل تماس داشته باشد. در این صورت می توانید اسپری پیشنهادی کارخانه تولیدی را خریداری کرده یا تنها از آب مقطر برای تمیز کردن نمایشگر گجت تان استفاده کنید.

 

 

هرچند که استفاده از این اسپری الکلی بر روی چنین ابزارهایی و حذف پوشش oleophobic آن ممکن است مشکلی ایجاد نکند، اما پذیرش چنین ریسکی کاملا بستگی به خودتان و شرایط گارانتی دستگاه تان دارد. پس مراقب باشید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...