رفتن به مطلب

دانشجویان دختر در تحصیلات دانشگاهی گوی سبقت را از پسران ربودند


ارسال های توصیه شده

» سرویس: دانشگاه و حوزه - صنفي، دانشجويي

کد خبر: 91100905535

 

شنبه ۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۷

 

 

3

امروزه پیشی گرفتن دانشجویان دختر در تحصیلات دانشگاهی، ایجاد خلاء آموزشی و عدم تعادل جنسیتی در آموزش به یک نگرانی در دنیا تبدیل شده است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مطالعات اخیر از سوی موسسه تحقیقاتی یوکاس که بر روی تقاضاهای دانشجویی و ثبت‌نام‌های دانشگاه‌ها انجام گرفته، برای هر فردی که به آموزش و چشم‌انداز آینده جوانان اهمیت می‌دهد، حاوی مطالبی نگران کننده به خصوص در انگلستان می‌باشد.

این نگرانی‌ها در پی افزایش شهریه دانشگاه‌ها در انگلستان به 9000 یورو به اوج خود رسیده، ضمن اینکه شمار ثبت‌نام‌ها در دانشگاه‌های بریتانیا شدیدا کاهش یافته است. این مطالعات همچنین نشان می‌دهد خلاء آموزشی بین دانشجویان دختر و پسر مجددا در حال اوج گرفتن است.

 

بنا به گزارش پایگاه خبری گاردین، در حال حاضر دانشجویان دختر یک سوم بیش از پسران جهت ثبت‌نام در دانشگاه اقدام می‌کنند و به نظر می‌رسد احتمال پذیرش بیشتر دانشجویان دختر نسبت به دانشجویان پسر نیز قابل پیش‌بینی‌تر باشد.

یکی از این دلایل می‌تواند به دنبال اخذ نمرات بهتر توسط دانشجویان دختر در امتحانات مدارس باشد، چرا که دختران سال‌ها است که در نمرات تحصیلی خود از پسران پیشی می‌گیرند. با این حال خلاء پذیرش و ثبت‌نام در دانشگاه‌ها واقعیتی فراتر از فاصله تحصیلی بین دانشجویان دختر و پسر می‌باشد.

مطالعات نشان می‌دهد بسیاری از دانشجویان پسری که صلاحیت و توانایی پذیرفته شدن در دانشگاه‌ها را دارند نسبت به ثبت نام اقدام نمی‌کنند.

مطالعات در این باره منجر به گمانه‌زنی‌های بسیاری شده است. برخی معتقدند افزایش شهریه‌ها پسران را بیش از دختران تحت تاثیر قرار داده است چرا که به طور سنتی باورها بر این است که پسران بیش از دختران باید کارکرده تا درآمد کسب کنند اما از سویی نیز مشاهده می‌شود نرخ بیکاری بین پسران سه برابر بیش از دختران می‌باشد که این مسئله فرضیه فوق را رد می‌کند. وجود خلاء فرهنگی در بین دانشجویان در شکل‌گیری این عدم تعادل جنسیتی، امر تاثیرگذارتری به نظر می‌رسد که این مسئله در پی شوق بسیار زنان به تحصیل و اخذ مدارج علمی طی 50 سال اخیر به اوج خود رسیده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...