رفتن به مطلب

مرتضی ثاقب‌فر درگذشت


ارسال های توصیه شده

مرتضی ثاقب‌فر شامگاه گذشته، 10 دی‌ماه، به علت سکته‌ی مغزی درگذشت.

محسن باقرزاده - مدیر انتشارات توس و ناشر کتاب‌های این نویسنده و مترجم آثار تاریخی - با اعلام این خبر به خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: این مترجم پیشکسوت شب گذشته در بیمارستان رسول اکرم (ص) دار فانی را وداع گفت.

او در ادامه افزود: احتمالا پیکر ثاقب‌فر در قطعه‌ی نام‌آوران بهشت زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد. تا به حال نیز هماهنگی‌هایی با ارشاد انجام شده است و با دفتر آقای مسجدجامعی هم تماس گرفته‌ایم، چون باید خاک‌سپاری وی در این مکان از سوی شورای شهر تهران نیز تأیید شود تا اتفاقی که برای خاک‌سپاری مرحوم نراقی پیش آمد، دوباره تکرار نشود.

به گزارش ایسنا، مرتضی ثاقب‌فر، نویسنده و مترجم حوزه‌ی تاریخ، متولد نهم مردادماه سال ۱۳۲۱ در تهران، کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی از دانشگاه سوربن فرانسه داشت.

او کتاب‌های زیادی منتشر کرده بود که از جمله‌ی آن‌ها این عنوان‌ها هستند: بن‌بست‌های جامعه‌شناسی، شاهنامه فردوسی و فلسفه تاریخ ایران، سرشت فرمانروایی در ایران و مقالاتی فراوان در حوزه تاریخ و فرهنگ باستان و جامعه‌شناسی و ترجمه‌هایی چون: تاریخ هخامنشیان (14 جلد)، امپراتوری ایران (دان ناردو)، ایران باستان (یوزف ویسه هوفر)، هخامنشیان (آملی کورت)، تاریخ ایران کمبریج (۵ جلد)، ایران دوره پهلوی (لنچوفسکی)، رضا شاه و شکل‌گیری ایران نوین (استفانی کرونین)، کوروش بزرگ (ژراژ ایسرائل)، شاهنشاهی ساسانی (تورج دریایی)، شاهنشاهی اشکانی (یوزف ولسکی)، شاهنشاهی هخامنشی (جیمز مانوئل کوک)، مقالات ایران‌شناسی تقی‌زاده، یونانیان و بربرها (امیرمهدی بدیع، ۳ جلد)، تاریخ هرودوت، تاریخ جهان باستان کمبریج (۶ جلد) و دین مهر در جهان باستان.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...