رفتن به مطلب

فلورانس، موزه بی سقف جهان!


mani24

ارسال های توصیه شده

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

 

 

 

 

اگر بخواهیم 10 شهر زیبای دنیا را انتخاب کنیم بدون شک یکی از این مقامها به فلورانس می رسداین شهر به دلیل حفظ بافت قدیمی اش همواره یکی از قابل توجه ترین شهرهای اروپا از دید گردشگران بوده است.

 

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
اگر بخواهیم 10 شهر زیبای دنیا را انتخاب کنیم بدون شک یکی از این مقامها به فلورانس می رسد

 

136882_465.jpg

 

 

این شهر به دلیل حفظ بافت قدیمی اش همواره یکی از قابل توجه ترین شهرهای اروپا از دید گردشگران بوده است.

 

فلورانس هم کنون پایتخت ناحیه توسکانی ایتالیا می‌باشد.شهر فلورانس از سال 1865 تا 1870 پایتخت پادشاهی ایتالیا بوده‌است.

 

در سده‌های میانه فلورانس کانون بازرگانی و امور مالی اروپا بوده و بعدها رنسانس ایتالیا از این شهر آغاز شد. خاندان مدیچی سال‌های طولانی در شهر فلورانس فرمانروایی داشتند.

 

انواع هنر به‌ویژه هنر معماری و تندیسگری در شهر فلورانس جایگاه ویژه‌ای داشته و دارد به طوری که این شهر را به یکی از مهم‌ترین مراکز هنری اروپا تبدیل کرده‌است.

 

فلورانس همچنین دارای بیش از چهل موزه و نگارخانهٔ هنری می‌باشد که مهم‌ترین آن‌ها گالریا دلیی اوفیتزی و پالاتزو پیتی به‌شمار می‌آید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

همچنین آثار دیگر تاریخی فلورانس بشرح زیر است:

 

1-Palazzo Vecchio

 

2-Loggia de,Lanzi (دراین محل آثار هنری زیبای چلینی بنام Perseus دیده می‌شود.)

 

3-دوئومو (Doumo) (در آنجا آخرین مجسمه که میکلانژ ساخت مشاهده می‌شود.)

 

4-Palazzo Riccardi (محل اقامت خانواده مدیچی)

 

5-کلیسای سَنتا کروچه به معنای (صلیب مقدس)، (میکل آنژ و ماکیاولی در آنجا دفن شده‌اند.

 

بیش از سیصد و پنجاه تن از یکهزار مهم‌ترین هنرمندان دومین هزاره اروپا (از سال هزار میلادی تا دوهزار) در این شهر می‌زیسته‌اند.

 

عمده درآمد گردشگری در اروپا از این شهر می‌باشد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

قرار گرفتن فلورانس در دره‌‌ی کوه و در کنار رود آرنو زیبایی‌هایش را صد چندان نموده است. مرکز شهر باستانی فلورانس که میراث جهانی یونسکو به ‌شمار می‌رود، بسیار رویایی است. دور این قسمت از شهر دیوار‌هایی قدیمی کشیده شده تا محافظ شاهکارهای هنر و معماری آن باشد. این بناها و مجسمه‌ها انگار هر لحظه داستان‌های هنر، جنگ و زندگی را برای گردشگران بی‌شمار این شهر تعریف می‌کنند.

 

کلیسای جامع فلورانس (دوئُمو)، نماد زیبای شهر است. به نام دیگری هم می‌خوانندش: کلیسای سنتا ماریا دل فیوره. گنبد آجری‌رنگ و بزرگ کلیسا اولین چیزی‌است که به چشم می‌آید، وارد کلیسا که می‌شوید ٤٦٤ پله‌ی عجیب و باریک را باید طی کنید تا به بالای گنبد برسید. منظره‌ی شهر از بالای آن به قدری زیباست که به بالارفتن از آن‌همه پله می‌ارزد. کنار کلیسا هم برج ناقوس (کامپانیله دی جوتو) واقع شده است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

فلورانس شهر موزه‌ها، آثار هنری و گالری‌های نقاشی است. یکی از موزه‌هایی که دیدنش همیشه توصیه می‌شود، گالری اوفیتزی است که از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین موزه‌های نقاشی دنیاست. تعداد آثار و تنوع سبک‌های نقاشی موزه گیج‌کننده است و ساختمان بسیار زیبایی دارد. موزه‌ی آکادمیا، خانه‌ی مجسمه‌ی معروف داوود، شاهکار میکل‌آنژ است. تندیس مرمری داوود از شاهکارهای هنری عصر رنسانس محسوب می‌شود و آن‌قدر بی‌نظیر است که گردش‌گران زیادی را به گالری آکادمیا می‌کشاند. دو بدل از این مجسمه در دو جای دیگر شهر نیز وجود دارند: بالای تپه‌ی میکل‌آنژ (که دیدن شهر از بالای آن بسیار رویایی‌ست) و میدان سینیوریتا.

 

فلورانس میدان‌های زیبا (پیاتزا) و قصرهای رنسانس دیدنی (پالاتزی) متعددی دارد. همراه با صدها کلیسا و موزه و گالری و آتلیه. میدان سینیوریتا در مرکز شهر قدیمی، معروف‌ترین میدان شهر است و نمایشگاه روبازی است از مجسمه‌ها و تندیس‌ها. قرار گرفتن قصر وکیو، سالن قدیمی شهرداری در میدان نیز، ضیافتی ساخته از هنر و تاریخ؛ و نوای موسیقی، صدای همیشگی این منطقه، این ضیافت را پرشکوه‌تر کرده است.

 

فلورانس زیباست و سوژه‌های خوبی نیز برای عکاسان دارد. یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای عکاسی، پونته وکیو یا پل کهن است؛ قدیمی‌ترین و معروف‌ترین پل رودخانه‌ی آرنو. پل وکیو همیشه مملو از توریست است و پُر از مغازه‌های زیور‌آلات. از کنار پل وکیو می‌توانید به باغ‌ دی بوبولی و قصر پیتّی نیز سری بزنید: باغی بزرگ و پرنشاط و قصری معروف و عظیم، پُر از گالری‌های مختلف نقاشی، جواهر و لباس‌های سلطنتی‌.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

ایتالیا مهد طراحی، مُد و خرید است و ویترین‌گردی و خرید از تفریحات همه‌ی شهرهای ایتالیایی‌ محسوب می‌شود. خرید جواهر، چرم و کارهای هنری در فلورانس وسوسه کننده است. بخصوص که چرم‌های فلورانسی اعتبار خاصی نیز در دنیا دارند. میدان سن لورنزو و مارکتّو نوئُوُ از بهترین مکان‌ها برای خرید در فلورانس است. مغازه‌های سوغاتی فروشی در همه جای شهر پراکنده‌اند و نمونه‌های کوچک تابلو‌های معروف و آثار مهم نقاشی و مجسمه‌سازی این شهر را دارند. نمونه‌هایی که یادگاری‌های بسیار خوبی از پایتخت هنر ایتالیاست. وجود بازارهای روباز غذا و لباس و عتیقه نیز در فلورانس بسیار باب است و بسیار دیدنی.

 

فلورانس بهار و پاییز بی‌نظیری دارد. زمستان‌هایش طاقت‌فرسا نیست، ولی تابستان، خصوصاً مرداد می‌تواند بسیار گرم و مرطوب است.

 

بیشتر رستوران‌های خوب شهر در منطقه‌ی سنتا کروچه قرار دارند. از آنجایی که ایتالیا سرزمین پاستا و پیتزا و بستنی است، پیتزای ایتالیایی را همه جا می‌توانید پیدا کنید، از دکه‌ها گرفته تا رستوران‌ها. بستنی‌های فلورانس (جلاتو) نیز از بهترین‌های دنیاست. رستوران‌های مرکز شهر طبیعتاً گران‌ترند، ولی هر کدام که علامت پریمو را پشت شیشه‌شان داشته باشند، پاستا و دیگر غذاهای ایتالیایی را با قیمت خوبی عرضه می‌کنند. قیمت غذا در رستوران‌های معمولی بسته به مکان و نوع رستوران می‌تواند بین ٦ تا ٢٠ یورو باشد.

 

هتل در فلورانس مانند دیگر شهرهای ایتالیاست. بین ٨٠ تا ١٥٠ یورو برای یک اتاق دو نفره. شهر بزرگ نیست و به راحتی پیاده و با اتوبوس همه جای شهر را می‌توان زیر پا گذاشت و شهرگردی کرد. به همین دلیل مکان هتل نقش تعیین‌کننده‌ای ندارد

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...