رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

مشعل صنعتی

 

مشعل هایی که سوخت در انها به کمک بخار اتمایزه میشوند.

در این نوع مشعل ها فرایند پاشش سوخت (نفت،گازوئیل یا مازوت) به کمک شکستن سوخت به قطرات کوچکتربوسیله جریان بخار با سرعت بالا وعمود بر جریان خروجی سوخت ایجاد میشود.

شکل اساسی این نوع نازلها اغلب به نام جت Y شناخته میشود.

چنین نازلهایی بسته به ظرفیت مورد نیاز شامل حداکثر 15-20 نازل مجزای سوخت وبخار میباشند. جریان سوخت در چنین نازلهایی به طور کلی تابعی از فشار اعمالی روی جریان سوخت میباشد. بخار وسوخت توسط ستون مشعل که از لوله های هم مرکزی تشکیل شده است به افشاننده انتقال می یابند.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

یک انتهای این لوله ها توسط سیستم واشر کاملا اب بندی میشود تا امکان انبساط جزئی فراهم اید(زیرا سوخت و بخار در دماهای متفاوتی میباشند.)بخار به طور معمول از درون لوله مرکزی انتقال می یابد.

 

در گونه دیگری از نازلهای بخاری ، بخار از لوله خارجی و سوخت از لوله داخلی وارد مشعل میشوند. این امر توسط مته کاری های پیچیده ای در نازل (جت پیچشی-skew jet) که درابتدا به منظور بهبود عمل افشاندن انجام گرفته محقق میشود. شرایط بخار معمولا فشار 7-11 بار بوده و معمولا به صورت سوپرهیت میباشد.

فشار سوخت جهت مقاصد کنترل جریان تغییر میکند و معمولا به حداکثر 17 بار در مشعل میرسد.به دلیل اینکه عمل پاشش اصولا وابسته به انرژی سوخت نمیباشد وبه انرژی بخار وابسته هست ، کاهش قابل حصول بسیار بیشتر از مشعلهای سوخت نوع جت فشاری میباشد. نسبت 1:5 به سادگی به دست می اید واگر فشار بخار ثابت نگهداشته شود عمل پاشش با کاهش جریان بهبود خواهد یافت.

نازلهای بخاری 4% یا بیشتر بخار نسبت به سوخت مصرف میکنند وعموما به یک بویلر کمکی نیاز دارند. این مسئله باعث تاوان قابل ملاحظه ای در هزینه کل میشود. مشعلهای با بخار مخلوط شده در خارج به منظور غلبه بر برخی از محدودیت های کاهش در جت های فشاری طراحی شده اند. بنابراین جت های بخاری حلقوی کامل یا مجزا که نفوذ انها به درون مخروط جریان سوخت در یک جت فشاری عادی جهت داده شده است و در کمترین مقدار خود عمل میکنند پاشش بهتری را به وجود خواهند اورد .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...