رفتن به مطلب

دانلود کتابهای آموزشی زبان اسمبلی


ارسال های توصیه شده

در این تاپیک کتابهای آموزشی در مورد زبان ماشین و اسمبلی قرار میگیره / امیدوارم دوستان بهترین استفاده رو ببرن / موفق باشید :icon_gol:

 

کتاب جامع فارسی آموزش زبان برنامه نویسی اسمبلی را که کتاب و جزوه بسیار کاملی جهت آموزش زبان برنامه نویسی اسمبلی هستش که در قالب یک فایل PDF اماده دانلود کرده ایم که امیدوارم شما همراهان نیز از این کتاب بهره کافی رو ببرید از بخش ابتدایی یعنی مبناها تا ساختار های تصمیم و حلقه های تکرار در زبان اسمبلی را مورد برسی قرار میدهد و تعداد مثال عالی نیز برای هر بخش از برنامه زده شده.پیشنهاد میکنم حتما دانلود کنید.

 

 

پردازشگر مرکزی طوری طراحی شده است تا تنها به مجموعه دستورات خاصی که به زبان ماشین نوشته شده اند و بصورت رشته ای از اعداد باینری هستند پاسخ دهد. یک دستور از کدهای عملیات به همراه آرگومانهای یا پارامترهای آن تشکیل شده است. بعنوان مثال، عدد باینری ۶۷۰۹۹۰۹۸۰۹۵ ممکن است معادل درخواست عملیات جمع ریاضی باشد که با عدد ۹۸ نشان داده می شود که محتویات حافظه در آدرس ۶۷۰ را با محتویات حافظه در آدرس ۹۹۰ جمع می کند و نتیجه را در آدرس ۰۹۵ قرار می دهد.

 

زبانهای سمبولیک از کلمات به جای کدهای عملیاتی استفاده می کنند و به عملیات، با عبارات سمبولیک نظیر add اشاره می کنند. یک دستور در سطح پایین ترین زبان برنامه نویسی سمبولیک، زبان اسمبلینامیده می شود که به توسط برنامه ای مترجم به نام اسمبلر به زبان ماشین (کد هدف) ترجمه خواهد شد. دستورات در یک زبان اسمبلی شامل بارگذاری متغیرها از مکانی در حافظه یا برعکس قرار دادن محتویات متغیرها در مکان خاصی در حافظه می باشد. تناظر میان دستورات زبان اسمبلی و دستورات زبان ماشین، تناظری یک به یک است: هر فرمان، توسط یک دستور پیاده سازی می شود. زبان اسمبلی، سطح پایین ترین محاوره قابل فهم را میان خود و یک انسان دارد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

کلمه عبور:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منبع: mspsoft.ir

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...