رفتن به مطلب

۱۰ نکته برای طراحی کارت ویزیت حرفه ای


ارسال های توصیه شده

کارت ویزیت اگر معرف شخصیت کاری شما نباشد حتما اولین راه معرفی کار و تخصص شما به دیگران هست. تفاوتی نمی کند که به صورت مستقل کار می کنید و یا عضوی از یک تیم کاری هستید، زمانی دیگران از خدمات شما استفاده می کنند که در زمان نیاز، شما را به یاد بیاورند و بتوانند به شما دسترسی پیدا کنند. نکات ریزی وجود دارد که اگر در زمان طراحی به آنها توجه کنید در دراز مدت اثرات آنها بریتان ملموس خواهند بود. در ادامه مطلب به مهمترین نکاتی که در طراحی یک کارت ویزیت باید به آنها توجه شود می پردازیم.

[h=3]۱. هدف خود را مشخص کنید[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

قبل از شروع طراحی، هدف خود را مشخص کنید. آیا می خواهید شغل خود را به صورت کلی معرفی کنید و یا یکی از خدماتان را شاخص تر از بقیه می دانید و قصد تبلیغ آن را دارید؟ محتوایی که بر روی کارت ویزیت قرار خواهید داد در پس این تصمیم مهم قرار دارد و جزئیات بعدی کار بعد از این تصمیم گیری مشخص می شوند.

[h=3]۲. کارت خوب تمام اطلاعات مهم را در خود دارد[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

حذف برخی اطلاعات ضروری از روی کارت ویزیت به هر دلیلی مضحک است. دقت کنید که اسم شما، اسم شرکت و اطلاعات کامل تماس، شامل تلفن همراه، تلفن ثابت، فکس، ایمیل و آدرس وب سایت از مواردی هستند که نباید تحت هیج شرایطی از روی کارت ویزیت حذف شوند. آدرس دفتر و آرم شما نیز از مواردی هستن که مشتری به دنبال آنها خواهد گشت.

[h=3]۳. کار خود را تعریف کنید[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

تنها اسم شرکت شما کافی نیست. به مخاطب بگویید که دقیقا چه کاری انجام می دهید و چه خدماتی را به آنها ارائه می کنید. شغل خود را درست و کامل شرح دهید. قرار نیست این توضیح طولانی باشد. گاهی یک جمله و یا عبارت کوتاه این کار را برای شما انجام می دهد. نکته بسیار حیاتی این است که وقتی یک نفر کارت شما را می بیند در مورد کار و یا خدمات شما سردرگم نشود.

[h=3]۴. طراحی فوق العاده[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

سعی کنید کارت شما طرحی به معنای کلمه فوق العاده داشته باشد که ذهن مخاطب را درگیر کند و در ذهنش بماند. مردم از طرح های منحصر به فرد استقبال می کنند و کارت شما را نگه می دارند. اگر شما یک کارت معمولی داشته باشید احتمالا در ذهن مشتری جا نمی گیرید.

[h=3]۵. از یک عکس استفاده کنید[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

اینکه شما یک کارت ساده که شامل اسم و اطلاعات تماستان است را به مشتری دهید هیچ تفاوتی با یک تکه کاغذ که این اطلاعات را بر روی آن دستی نوشته باشید ندارد. چرا کارت شما یک عکس نداشته باشد؟ حتی عکس خودتان اگر علاقه مند باشید. این کار باعث می شود افراد راحت تر شما را به یاد آورند. شاید هم ترجیح بدید از عکسی استفاده کنید که به نوعی معرف کار شما باشد. عده ای هم ترجیح می دهند از تایپو گرافی استفاده کنند. که البته اگر این کار هنرمندانه انجام شود تاثیر بسیار خوبی بر مخاطب خواهد داشت.

[h=3]۶. چند طرح را با هم مقایسه کنید[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

قبل از چاپ نهایی کارت، کمی با طراحی بازی کنید و سعی کنید آن را بهتر کنید و از بین نمونه هایی که پیش رو دارید، بهترین را انتخاب کنید.

[h=3]۷. طراحی کارت، تصویری از شما را ارائه می دهد[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

کارت ویزیت شما معرف کار شما و کیفیت خدماتی که ارائه می دهید است. دقت کنید که تصویری که در ذهن مخاطب به وجود می آورید سطح شما و کارتان را پایین نیاورد. روش های زیادی برای داشتن یک کارت ویزیت متفاوت وجود دارد که در مطالب دیگری به آنها خواهیم پرداخت اما به طور کلی داشتن یک ایده متفاوت و یک طراحی خوب تعریف بسیار بهتری را از شما و کارتان ارائه می دهد.

[h=3]۸. از کاغذ مناسب استفاده کنید[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

به نوع کاغذی که انتخاب می کنید دقت کنید. بسیار مهم است که نوع کاغذ با طراحی شما متناسب باشد و امکان چاپ با کیفیت بالا بر روی آن وجود داشته باشد. انواع مختلف کاغذ وجود دارد کاغذ های بافت دار، براق، مات و … و البته یکی از آنها برای شما از همه بهتر خواهد بود.

[h=3]۹. از سایز درست استفاده کنید[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

معمولا افراد کارت ویزیت ها را درون جاکارتی های استاندارد و یا کیف پولشان نگه می دارند و اگر کارت ویزیت شما در قطعی طراحی شده باشد که درون این فضاها جا نگیرد به احتمال زیاد، گم می شود. کارت ها می توانند به اندازه کارت های اعتباری بزرگ باشند که در تمام کیف ها برای این اندازه جاهای زیادی در نظر گرفته شده است. دقت کنید برای ایجاد تمایز شاید آخرین انتخاب اندازه غیر استاندارد باشد.

[h=3]۱۰. برای همه قابل فهم باشد[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

ممکن است شما فعالیتی در حوزه های بین المللی داشته باشید و یا برای بازدید از یک نمایشگاه خارجی برنامه ریزی کنید. در چنین شرایطی داشتن یک کارت ویزیت که برای افراد با ملیت های مختلف قابل فهم است شما را به موفقیت نزدیک تر خواهد کرد.

بسیاری از اهمیت طراحی کارت ویزیت و تاثیر آن بر قضاوت اولیه مشتری بی اطلاعند و یا به این مورد توجهی نمی کنند. امیدوارم این مطلب برا تهیه کارت ویزیت هایی که شما را به موفقیت نزدیک تر می کنند موثر بوده باشد.

 

 

منبع :http://nardebaan.ir

نویسنده:حسین نوذری

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...