رفتن به مطلب

تهيه لایروب های چندکاره براي حفظ حيات تالاب انزلی


ارسال های توصیه شده

مديركل محيط زيست گيلان خبر داد :

تهيه لایروب های چندکاره براي حفظ حيات تالاب انزلی

 

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

سبزپرس – گروه محيط طبيعي ؛ ليلا مسروري: مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ابراز امیدواری کرد در سال جدید لایروب های چندکاره برای استفاده در تالاب انزلی تهیه شود.

 

 

به گزارش خبرنگار سبزپرس در گيلان کامران زلفی نژاد با اعلام این خبر افزود: لایروب های چند کاره - که می توانند آزولا را جمع آوری کنند و اقدام به قطع نی و نیز رسوب کشی كنند – خریداری شود و روحی تازه در کالبد خسته تالاب انزلی دمیده شود.

مهندس کامران زلفی نژاد در بخشی دیگر از این گفت وگو ، با تشکر از استانداری گیلان گفت : در سال 88 اعتبار اخذ شده از محل تملک دارایی محیط زیست گیلان 890 میلیون تومان بود که در سال 89 این رقم با جهشی در خور توجه به 7 میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است که ما 4 میلیارد تومان آن را اختصاص به احیای تالاب بین الملل انزلی خواهیم داد .

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: این لایروب ها به گونه ای طراحی شده اند که با وجود رسوب برداری، خصوصیت هیدرولوژی آب را به یکباره به هم نمی زنند و در واقع، موجب آزادسازی یکباره گاز رسوبات که می تواند برای آبزیان خطر داشته باشد ، نمی شوند. همچنین رسوبات جمع آوری شده قابلیت فراوری و کاربردهای ثانوی را دارند.

تالاب انزلی با وسعتي در حدود 193 کیلومتر مربع در کرانه جنوبی دریای خزر قرار دارد که در ژوئن 1975 در کنوانسیون رامسر در لیست تالاب های حفاظت شده بین الملی ثبت شد و در حال حاضر در لیست تالاب های در معرض خطر قرار دارد . اکوسیستم منحصر به فرد اما شکننده اين تالاب توجه همه جانبه مسئولان را می طلبد.

نوشته شده در ساعت 11:20:07 , مورخ 21/01/1389

کد خبر : 89011052

 

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...