رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

كم مصرف

PVC نيز مانند چوب، عايق حرارتي مناسبي است. ضريب هدايت گرمايي PVC پايين تر، اما بسيار نزديك به ضريب هدايت گرمايي چوب است، حال آن كه اين دو فاصله بسياري با آلومينيوم و آهن دارند.

[TABLE=align: left]

[TR]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

در نتيجه، كاهش مصرف انرژي تا 50 درصد، كاهش سرمايه گذاري لازم در ارتباط با تاسيسات ساختمان و كاهش استهلاك سيستم سرمايش و گرمايش از مهم‌ترين مزاياي پنجره‌هاي UPVC است. لازم به ذكر است، تعداد جداره‌هاي شيشه، نوع گاز مصرفي در جدار مياني آنها و نحوه مونتاژ پنجره در ميزان هدايت گرمايي آنها موثر است. در عين حال پنجره‌هاي UPVC به دليل مقاومت الكتريكي بالا، خطر برق‌گرفتگي را به حداقل رسانده و نياز به سيستم ارت ندارند.

ساكت

با توجه به رواج استفاده از شيشه‌هاي دوجداره و سه جداره در پنجره‌هاي UPVC و استفاده از چندين درزگير لاستيكي در ساختار پيچيده پروفيل، پنجره‌هاي مزبور علاوه بر عايق حرارتي، عايق صوتي بسيار خوبي نيز بوده و مانع از انتشار آلودگي‌هاي صوتي مي‌شوند. با توجه به نوع شيشه مصرفي، تعداد لايه‌هاي شيشه و نوع گاز مصرفي در جدار مياني شيشه‌هاي چند جداره، شدت آلودگي صوتي فضاهاي داخلي تا حد 20 تا 40 دسي بل كاهش مي‌يابد.

زيبا

پروفيل‌هاي UPVC به دليل خصوصيت گرمانرم (Thermoplastic ) بودنشان، قابليت جوش‌پذيري داشته و با بهره‌مندي از ماشين‌آلات پيشرفته ساخت و مونتاژ پنجره، در طول چند دقيقه با اشكال پيچيده، منحني، زاويه‌دار، خم و ... به سادگي قابل توليد و با كليه طرح‌هاي معماري مدرن و كلاسيك سازگار هستند. در عين حال با استفاده از دستگاه لمينيت ويژه‌اي مي توان اين پنجره‌ها را به صورت رنگي يا با طرح چوب از نماي داخل يا خارج، درآورده و يا با استفاده از پروفيل‌هاي آلومينيومي، پنجره‌هايي با نماي خارجي آلومينيوم، براي سازگاري با نماهاي آلومينيومي توليد كرد.

نفوذ ناپذير

با در نظر داشتن آلودگي‌هاي نگران كننده هوا و محيط‌هاي شهري كشور ما و نيز در مناطق بياباني و غبار آلود، پنجره‌هايUPVC با ساختار ويژه خود، مانع بسيار خوبي در برابر انتقال ذرات غبار، آلاينده‌ها و ... هستند.

در عين حال، نفوذ ناپذيري اين پنجره‌ها باعث مي‌شود، هنگام شست و شو از خارج و يا بارندگي‌هاي شديد، آب به داخل ساختمان نفوذ نكند.

سازگار

با برخورداري از انواع يراق‌آلات متنوعي كه در توليد پنجره‌هاي UPVC قابل استفاده‌اند، امكان باز شدن پنجره در اشكال مختلف مايل (Tilt)، چرخشي (Turn)، كشويي (Sliding)، دو لنگه (French )... و نيز اشكال تركيبي و چند حالته از جمله Tilt & Turn،Lift-Sliding، Tilt-Sliding ( فولكس واگني)،Lift- Sliding ، Slide-folding (آكاردئوني) و ... جهت سازگاري با سليقه و نياز طراح و مصرف كننده فراهم آمده است.

هميشه جوان

پنجره‌هاي UPVC در شرايط مختلف جوي، ازجمله در مناطق بسيار سردسير يا گرمسير، در برابر باد و باران‌هاي اسيدي و نمكي، در برابر آب‌هاي شور و در محيط‌هاي مرطوب و شرجي مقاوم بوده و آثاري همچون پوسيدگي، زنگ‌زدگي و... در آن‌ها ايجاد نمي‌شود.

تميز

از خصوصيات سطحي در و پنجره‌هاي UPVC آن است كه قابليت توليد در رنگ‌هاي مختلف را دارا بوده و در عين حال به سادگي به كمك محلول‌هاي شوينده خانگي و آب تميز مي‌شوند. بر خلاف پنجره‌هاي چوبي و آلومينيومي خش را در سطح خود نشان نمي‌دهند و بنابر اين نياز به جلا و رنگ‌آميزي و تعميرات دوره‌اي ندارند. اين خصوصيت از ديدگاه زيبايي و افزايش جلوه بنا نيز حايز اهميت است. ضمن آنكه هزينه‌هاي رنگ‌آميزي اوليه نيز در اين پنجره‌ها به كلي حذف مي‌شود و در صورت تقاضاي مشتري، پروفيل پنجره مي‌تواند به صورت رنگي توليد شود.

لینک به دیدگاه

خود خاموش كن

از جمله خصوصيات pvc آن است كه دماي شروع به احتراق آن (c°385) در مقايسه با چوب (c°260) است و چنانچه بعد از شروع احتراق، منبع آتش‌زا از محصول pvc دور شود، شعله به خودي خود خاموش شده و از توسعه و انتقال حريق، جلوگيري به عمل مي‌آيد. در عين حال، شدت توليد بخارات سمي در هنگام احتراق پروفيل‌هاي pvc بسيار كند است.

مصون

pvc بنا بر خصوصيات ذاتي خود، در مقابل بسياري از عوامل فرساينده شيميايي، مقاومت بسيار خوبي از خود بروز مي دهد و اين خصوصيات، استفاده از پنجره‌هاي upvc را در محيط‌هاي شيميايي و صنعتي، حايز اهميت مي‌سازد. پنجره‌هاي upvc از زنگ‌زدگي، خوردگي و تاثيرات مخرب حشرات موذي از قبيل موريانه، سوسك و... نيز مصون هستند.

سالم

ديگر خصوصيات pvc آن است كه در محيط‌هاي ميكروبي، رشد باكتري‌ها بسيار محدود است و اين ويژگي، استفاده از آن را در محيط‌هاي بيمارستاني، صنايع غذايي و آزمايشگاهي برجسته ساخته است.

سبك و مقاوم

استفاده از پروفيل‌هاي فلزي در ساختار چند حفره‌اي پروفيل‌هاي upvc، موجب شده اين محصولات در عين وزن نا چيز، از استحكام و مقاومت مكانيكي كافي برخوردار باشند. در عين حال، مقاومت كافي در برابر باد و طوفان و نيز عدم لرزش و ايجاد اصوات مزاحم هنگام وزش باد از خصوصيات اين نوع پنجره‌هاست.

ايمن

يكي از خصوصيات پنجره‌هاي upvc امكان استفاده از يراق‌آلات ويژه و متنوع در آن‌ها است . يكي از انواع اين يراق‌آلات، گونه‌هاي ضد سرقت است كه به‌ويژه در ساختمان‌هاي ويلايي مورد توجه قرار مي‌گيرد.

بازيافت شونده

پنجره‌هاي upvc نيز همچون اغلب محصولات پليمري ديگر، قابل بازيافت بوده و از نظر زيست محيطي، آلاينده نيستند. در مرحله توليد پنجره، مي‌توان ضايعات و بريده‌هاي غير قابل استفاده پروفيل upvc را براي بازيافت مجدد در صنايع ديگر استفاده كرد.

منبع خبر: همارشتن

لینک به دیدگاه
  • 2 سال بعد...

مزایای درب و پنجره یو پی وی سی

 

پنجره های یوپی وی سی از پروفیلهای سخت و بادوام ساخته شده، از ماده UPVC ساخته می شوند . هسته فلزی بکار رفته در چارچوب این پنجره ها باعث حفظ فرم و پایداری آنها می شود. گوشه های دربها و پنجره ساخته شده از یو پی وی سی به جای اتصال مکانیکی، به یکدیگر جوش داده می شوند . این موضوع سبب می شود که درب یا پنجره به صورت یک قالب بهم پیوسته و یک تکه عمل نماید .

 

 

r7ynjb48ujdpx4dnjvo.jpg

زایای پنجره های یو پی وی سی شامل:

 

- عایق کامل رطوبت و گرد و غبار

 

ge8uyvkzvuvvul8jnv9.jpg

 

- صرفه جویی قابل توجه در میزان مصرف انرژی به علت درز بندی کامل

- عایق بسیار خوب در برابر انتقال گرما و سرما

- عایق صوتی مناسب

- رنگ ثابت و ماندگار (عدم نیاز به رنگ آمیزی)

- سازگاری با هر نوع شرایط جوی

 

t76l226sa8ditvui5.jpg

 

- امکان تعویض پنجره های قدیمی بدون تخریب

- نظافت آسان

* عدم نیاز به مراقبت و نگهداری زیاد: قاب پنجره های یوپی وی سی که سفید یا رنگ شده است نیازی به رنگ آمیزی یا آب بندی ندارد. آنها با آب و مواد شوینده به آسانی تمیز میشوند.

* محکم و با دوام: حدود 100 سال است که یو پی وی سی یک ماده با دوام در لوله های آب و فاضلاب است. پنجره های از جنس وینیل آنقدر با دوام هستند که بسیاری از آنها 25 سال بعد از نصب هم قابل استفاده هستند. در و پنجره های یو پی وی سی با کیفیت نسبت به مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش تست میشوند تا تضمین شود در مقابل امواج شدید خورشید مقاوم هستند.

 

vwcz9xoz4ftvi3nvhzid.jpg

 

* مقاوم نسبت به پوسیدگی: در و پنجره های یو پی وی سی دچار پوسیدگی نمیشوند و نسبت به خوردگی مقاوم هستند.

* آسایش دمایی: بر خلاف فلزات، پنجره های یوپی وی سی نارسانا هستند. به این معنی که استفاده از آنها در قاب پنجره باعث میشود حرارت انتقال پیدا نکند.

* شیب و جهت باز شدن: سیستم های پنجره UPVC اجازه باز شدن در دو جهت به منظور افزایش توانایی بهره گیری از نور طبیعی و تهویه متقابل را میدهد.

 

b7ibtltrth298roxjzo.jpg

 

* عملکرد ضد آتش: پنجره های یو پی وی سی دو جداره در استرالیا که ریسک آتش سوزی بالاست بسیار پرکاربرد هستند.

* امنیت بالا: پنجره های یو پی وی سی که سیستم های چند قفل دارند در منازل یا شرکتها سطح بالایی از امنیت را ایجاد میکند.

 

yzvk490vk4l1hv96wbv.jpg

 

* قابل بازیافت: پنجره های UPVC می تواند تا 10 بار بازیافت شود. معمولا در 30 سال گذشته آنهایی که در اروپا استفاده شده اند، میتواند تا پایان عمر خود بازیافت شوند.

 

 

منبع:کتاب اول

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...