رفتن به مطلب

یک کتابفروشی دیگر تعطیل شد


- Nahal -

ارسال های توصیه شده

حسین پایا - مدیر انتشارات طرح نو - با اشاره به تاسیس این کتاب‌فروشی در سال 1379، درباره دلایل تعطیلی آن گفت: «در طول هشت سال گذشته و از بدو تأسیس این کتاب‌فروشی مشکلات اقتصادی که برآیند شرایط فرهنگی بود، همواره وجود داشت و این انتشارات همواره در مهجوریت به‌سر می برد، تا آن‌که برای بقای خود مجبور شد از بانک‌ها وام بگیرد. »

او افزود: «در ادامه به دلیل مشکلات اقتصادی برای مؤسسات فرهنگی و ناشران شرایط سخت‌تر شد و شرایط به شکلی برای ما پیش رفت که باعث شد بانک رفاه کارگران که ما از او وام گرفته بودیم، یک ماه مرا به زندان بیاندازد.»

این ناشر در ادامه با اشاره به این‌که تعطیل شدن کتاب‌فروشی‌ها و تبدیل آن‌ها به مراکز اقتصادی باعث می‌شود چراغ فرهنگ خاموش و زمینه برای بروز ناهنجاری‌ها فراهم شود، ادامه داد: «یکی از دلایل تعطیلی کتاب‌فروشی و پیش آمدن مشکلات اقتصادی برای انتشارات طرح نو این است که سه سال است ما برای چاپ کتاب‌های تازه در تعلیق هستیم. این تعلیق به صورتی است که امتیاز انتشارات ابطال نشده است، اما شرایط به گونه‌ای چیده شده که اجازه فعالیت گسترده نداریم. دلایل این موضوع هم به ما گفته نشده است. من خود چندین‌بار در این زمینه با بهمن دری و بعد از آن با علی اسماعیلی صحیت کردم. همچنین چندین مورد نامه‌نگاری با وزیر ارشاد و یک بار دیدار حضوری با وی داشتم، اما پاسخ مشخصی از آن‌ها به ما داده نشد.»

او همچنین گفت: «الآن نیز که به خاطر مشکلات مالی مجبور شده‌ایم کتابفروشی را بفروشیم تا چراغ انتشارات طرح نو روشن بماند، باید 24 میلیون مالیات بپردازیم، این در حالی است که مدتی است از تصویب قانونی برای معافیت‌های مالیاتی کتاب‌فروشان خبر می‌دهند.

پایا در ادامه درباره فعالیت انتشارات طرح نو نیز گفت: تلاش می‌کنیم تا چراغ این انتشارات را با تجدید چاپ کتاب‌ها روشن نگه داریم.

کتاب‌فروشی طرح نو در خیابان خرمشهر‌، خیابان شهید محسن عربعلی (نوبخت)، حد فاصل کوچه پنجم و هفتم، واقع بود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...