رفتن به مطلب

چگونه غذایمان را اشتها آورتر کنیم؟


afa

ارسال های توصیه شده

مساله ای که ممکن است به اندازه کیفیت غذای آماده شده مهم باشد، مساله ظاهر و شکل غذا است. این مورد بیشتر در بچه‌ها و خردسالانی که عادات غذایی بخصوص دارند و هر غذایی را مصرف نمی‌کنند، باید مورد توجه قرار گیرد.

بی‌شک همه تجربه کرده‌ایم که هنگام غذا خوردن نحوه چیدمان سفره، محل سرو غذا، نور محیط، شرایط روانی، نحوه تزئین غذا و ... بر اشتهای ما اثر دارند. این اثر مربوط به ترشح هورمون‌های افزایش دهنده یا کاهش دهنده اشتها به غذا است.

 

 

سعی کنید غذاهایی که برای بچه‌ها در نظر گرفته‌اید را به هر صورت ممکن ( البته مجاز ) جالب و اشتها‌آور آماده کنید، چون سن خردسالی و حتی نوزادی در شکل گرفتن ذائقه هر فرد تاثیر مهمی دارد، پس مهم است که بتوان انواع مواد غذایی را با ترفند‌های جالب سازی و تنوع بخشیدن به غذا با ذائقه بچه آشنا کرد.

 

 

1- از رنگ غذاها و خوراکی‌ها نهایت استفاده را ببرید

از میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ در کنار هم استفاده کنید. رنگ نارنجی هویج در کنار سرخی گوجه‌فرنگی با سبزی خیار می‌تواند ترکیب رنگی مناسبی برای برانگیختن اشتها باشد. هر رنگ نشان دهنده یک ماده است، یک آنتی اکسیدان که وجودش برگ برنده‌ای است برای مقابله با استرس‌ها، اکسیدان‌ها و افزایش توانایی سیستم ایمنی بدن.

 

 

2 - از سبزیجات برای تزئین غذای خود استفاده کنید.

 

 

3 - اگر تصمیم دارید برای فرزندتان کیک یا کلوچه بپزید، از قالب‌های با شکل‌های جذاب و متنوع استفاده کنید

این کار قطعا به ایجاد اشتها کمک خواهد کرد. بچه‌ها ممکن است دوست داشته باشند با غذای خود بازی کنند، اجازه این کار را به آنها بدهید و بگذارید هر طور که تمایل دارند و در هر موقعیتی که راحت‌تر هستند غذا بخورند.

 

 

4 - اگر کودک‌تان یک ماده غذایی را نمی‌خورد، بجای اینکه او را مجبور به خوردن آن کنید، سعی نمایید آن را به نحوی دیگر در برنامه غذایی کودک وارد کنید

به‌ طور مثال اکثر کودکان تمایلی به خوردن پیاز ندارند، از پیاز پخته شده بجای پیاز خام استفاده کنید. سیب‌ زمینی را هم می‌توان به صورت‌های مختلف استفاده کرد. برای میوه‌ها هم می‌توان از جایگزین‌هایی مانند آبمیوه، کمپوت و یا حتی در برخی موارد از خشک شده میوه استفاده کرد. به هر حال این موارد « تا حدودی » جایگزین میوه اصلی می‌شوند.

 

 

5 - یک عادت خیلی خطرناک مصرف زیاد نمک بخصوص در سر سفره یا میز غذا است

سعی کنید نمک پاش بر سر سفره حضور نداشته باشد. در برخی مواقع هم جایگزینی ادویه‌جات مانند فلفل، آویشن، نعنا خشک و ... و یا آبلیمو هم می‌تواند این مشکل را برطرف کند، این مورد بیشتر برای افرادی که تنها « عادت » به گرفتن نمک پاش در دست دارند، در حالی که ممکن است اصلا غذای شور دوست نداشته باشند، مناسب می‌باشد.

 

 

همانطور که با هم دیدیم، با رعایت چند نکته ساده که شاید فقط یادآوری آنها لازم بود و ما همه خود آنها را می‌دانستیم، می‌توان «غذا را بهتر خورد».

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...