رفتن به مطلب

انیمیشن مرد کاغذی و مدیران ایرانی


ارسال های توصیه شده

71-300x163.jpg

امروز که خبر دریافت اسکار توسط انیمیشن مرد کاغذی را می‌خواندم و ویدیوی آن را نگاه می‌کردم به نظرم رسید می‌توان غیر از مطالبی که

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
درباره این خبر مطرح کرده است و در جای خود بسیار هم جالب است نگاه دیگری هم به این انیمیشن داشت و آن، نگاه از زاویه مدیریتی است.در بخشی های میانه این فیلم می‌بینید که مرد کاغذی چه بی انگیزه در محل کار خود فقط حضور دارد و درست مشابه برخی از سازمان های ایرانی و کارکنان آنها کارت ساعت خودش را زده و اکنون با ترس از مدیرش برای انجام کارهایی تکراری میخکوب پشت میزش نشسته است. اما وقتی انگیزه درونی مرد کاغذی (موضوع اصلی فیلم) به جوش می آید او بدون نگرانی از آینده کاری اش دست به اقداماتی نوآورانه، متفاوت و مهیج می زند و اگر چه چندین بار از سوی مدیر و همکارانش مورد عتاب قرار می گیرد لیکن به خاطر هدفش و آن انگیزه درونی ناشی از دستیابی به آن، همچنان به اقدامات خود به طور مستمر ادامه می دهد. این انگیزه درونی برای مرد کاغذی آنقدر مهم است که عطای کارش را به لقایش می سپارد و به دنبال هدف خود حرکتی مستمر را آغاز می کند.اما افسوس که در سازمان های ایرانی نه از آن اهداف و انگیزه های درونی خبری هست و نه حتی اکثر مدیران ما توانایی این را دارند که از تمام توان کارکنان خود که در بیشتر موارد چیزی بیشتر از توان و انگیزه مرد کاغذی است، به درستی استفاده کنند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(با حجم حدود 59 مگابایت)

منبع:مشاور مدیریت

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...