رفتن به مطلب

شارپ پانل خورشیدی شفاف ساخت


ارسال های توصیه شده

sharp-panl-khwrshede-shfaf-sakht-500X500-freeclip-for-freeclup-1348717682.jpg

 

 

 

 

شارپ اعلام کرد نوعی پنل خورشید ساخته است که علاوه بر این مزایای یک پنل خورشیدی استاندارد را دارا می باشد قادر است نور خورشید را از خود عبور دهد، این نوع پنل شفاف به رنگ های سیاه وسفید طراحی شده و می توان در بالکنها و یا به عنوان پنجره در ساختمانهای بلند استفاده شود و این درحالی است که محافظ حریم خصوصی می باشد و خصوصیات شیشه های رفلکس را دارا می باشد .

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
پنل های خورشیدی ارئه شده توسط این شرکت راندمان تبدیل انرژی
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
آن در حدود 6.8 درصد و با حداکثر خروجی 95 وات می باشد . این راندمان با استاندارد های پانلهای خورشید متداول تفاوت بسیار زیادی دارد به طوری که یک پنل معمولی 15 تا 20 درصد بازده تبدیل را دارد ولی توانایی عبور نور در این نوع پنلها وجود ندارد .

ولی با وجود این که این نوع سلول های خورشیدی بهره وری پایین تری نسبت به پانل های معمولی دارند ولی استفاده از این تکنولوژی در نما و قسمتهای نورگیر ساختمانها می تواند صرفه جویی بسیار زیادی برای صاحبان خود ایجاد کند .پانل های شیشه های چند لایه می باشند که با سلول های فتوولتائیک خورشیدی تزریقی در اندازه 4.5 فوت عرض و 3.2 متر ارتفاع و ضخامت 0.37 اینچ ساخته شده است. در حال حاضر این پنل ها در ژاپن به فروش می رسند و هیچ قیمت گزاری برای توسعه و فروش بین المللی ارئه نشده است .

لینک به دیدگاه
  • 6 ماه بعد...
solar-panel.gif

 

شرکت های زیادی درمسير طراحی و بهینه سازی محصولات خورشیدی خود در سراسر جهان در حال رقابت هستند تا بتوانند سبزترين انرژی را با آسانترين روش ممکن در اختيار انسان قرار دهند. بخش وسيعی از اين میدان رقابت به تکنولوژی ساخت پنجره های خورشيدی که بتوانند نقش پنل ها را ایفا کنند اختصاص داده شده است.

در ساخت پنل های خورشیدی فعلی، استفاده از لایه های نیمه هادی سیلیکون مرسوم است. دکتر Mark missett از دانشگاه Flinders ايده استفاده از لوله های باریک نانو کربنی به عنوان جايگزين نیمه هادی سیلیکون در ساخت پنجره های شفاف خورشیدی را در پروژه مقطع دکتری خود بررسی کرده است.

در اين طرح دو لایه شيشه ای رسانای جريان برق به فاصله 60 میکرو متر از يکديگر قرار می گیرند و فاصله مابين آنها با لوله های نانو کربنی با ضخامت 100 تا 200 نانو متر پر می شود. این مجموعه یک سلول خورشیدی را تشکیل می دهد.

از ويژگی های عمده این مجموعه آن است که شفاف است و از آن می توان به عنوان شیشه پنجره در سازه ها استفاده کرد. زمانیکه نور خورشيد به اين سلول می تابد الکترونها به لايه کربنی راه می يابند و می توانند فرايند ذخیره و تبدیل شدن به انرژی الکتریکی را طی کنند. با این حساب پنجره های خانه همگی مکان هایی بلقوه برای تولید انرژی به حساب می آیند.

این پروژه فعلا در حد یک طرح ارائه شده و هنوز در فضای خارج از آزمایشگاه مورد بررسی قرار نگرفته است. سازنده آن عقیده دارد که هنوز باید روی شفافيت و راندامان کاری آن در فضای خارج از آزمایشگاه کار شود. چرا که فعلا میزان بازدهی این فناوری ۱ درصد است و برای افزایش آن نیاز به کارهای بیشتری است.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...