رفتن به مطلب

رنگ‌هایی که از اگزوز خودرو من بیرون می‌آید!!


ارسال های توصیه شده

اگر دود اگزوز خودرو شما به رنگ‌های مختلفی درآمده است هر چند مشکل خاصی در خودرو خود مشاهده نمی‌کنید و حتی چراغ خطر چک خودرو شما نیز روشن نشده است بیرون امدن دود از اگزوز خودرو شما یک سیگنال است بدین معنی که ممکن است یک جای کار در خودرو شما بدجوری در حال لنگیدن است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

خروج دود آبی از اگزوز به چه معنا می‌تواند باشد؟

 

اگر از خودرو شما دود آبی خارج می‌شود یک نشانه روشن و بسیار قطعی است که موتور در حال سوزاندن روغن است و این در زمانی روی می‌دهد که سوپاپ یا رینگ پیستون شما فرسوده بوده و زوغن از آن نشت کند و برای رفع این مشکل باید قطعات متحرک موتور رودوباره چک کنید و این چک کردن باید تا محفظه احتراق ادامه داشته باشد.

 

اگر شما در حال دیدن این نوع از دود هستید به صورت مرتب درجه روغن خود را چک کنید و به احتمال فراوان شما باید توجه فوری برای رفع این مشکل داشته باشید و البته انتظار تقبل مخارج سنگینی را نیز برای تعمیر خودرو خود داشته باشید وچون برخی از قطعات داخلی احتیاج به مرمت و تعمیر خواهند داشت این مخارج سنگین تر نیز خواهد شد و البته اگر خودرو شما قدیمی‌است باید توجه بسیار جدی تری برای این مشکل داشته باشید.

 

علاوه بر این مسائل ،بد سوختن و دود آبی آسیب‌های زیست محیطی فراوانی نیز دارد و در نهایت منجر به خرابی کلی خودرو شما خواهد شد.

 

البته دلیل دیگر نیز برای دیدن دود آبی وجود دارد و ان اینکه اگر خودرو شما توربوشارژ است این دود نشان دهنده این موضوع است که دمنده خودرو شما نیاز به بازسازی یا تعویض دارد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

خروج دود خاکستری از اگزوز به چه معنا می‌تواند باشد؟

 

در اکثر موارد تشخیص علت دود خاکستری مستقیم است و دلیل ان نیز این است که ماشین در حال سوزاندن روغن و یا بد کارکردن توربوشارژ است اما با توجه به مشکل مشابه با دود آبی باید مصرف بیش از حد روغن را نیز بررسی کنید.

 

در ضمن دود خاکستری می‌تواند از بدکارکدن سیستم انتقال قدرت اتوماتیک و همچنین نفوذ مایع به داخل موتور نیز می‌تواند باشد که در این صورت مشکل بسیار حادتری نیز خواهد بود.

 

علاوه بر این دود خاکستری می‌تواند در اثر خراب شدن سوپاپ PVC باشد و سیستم PVC (کارتر مثبت تهویه) که وظیفه کاهش تولید گازهای گلخانه ای مضر و بازیافت آن به داخل محفظه احتراق را دارد و در زمانی که سوپاپ PVC درگیر می‌شود این فشار می‌تواند به ساخت و ساز ناقص منجر به نشت روغن باشد و خوشبختانه سوپاپ PVC گران نیست و مکانیک می‌تواند برای تعویض و رفع مشکل آن یک تعمیر سریع انجام دهد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

خروج دود سفید از اگزوز به چه معنا می‌تواند باشد؟

 

دود سفید مورد نگران کننده ای ندارد و در اکثر موارد بخاری است که احتمالا در نتیجه ایجاد تراکم طبیعی در داخل سیستم اگزوز پدید می‌آید و این نوع دود به سرعت از بین می‌رود.

 

با این حال دود سفید ضخیم می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد و می‌تواند باعث سوختن سیستم خنک کننده موتور شود که این مشکل خود نیز در نتیجه یک مشکل جدی تر مانند سرسیلندر آسیب دیده ،نشت مایع خنک کننده ،بدنه موتور ترک خورده باشد که همگی این تعمیرات هزینه بر و گران هستند.

 

اگر شما این ایراد را نادیده بگیرد این مشکل می‌تواند به مراتب بدتر شود و حتی یک نشت بسیار کوچک در مایع خنک مکننده می‌تواند به خطر بیش از حد و آسیب جدی به موتور شما شود و در ضمن نشت مایع خنک کننده و ترکیب ان با روغن می‌تواند یک دردسر بسیار جدی برای شما و خودرویتان داشته باشد.

 

خروج دود سیاه از اگزوز به چه معنا می‌تواند باشد؟

 

دود سیاه در اگزو بدین معنی است که موتور در حال سوزاندن بیش از حد سوخت است که در وهله نخست شماباید چک کنید که ***** هوا و سایر اجزای مصرف سوخت مانند سنسورها ،انژکتور سوخت و رگلاتور فشار سوخت به صورت استاندارد و سالم در حال فعالیت هستند یا خیر و در وهله بعد این مشکل می‌تواند در اثر مسدود شدن لوله بازگشت سوخت نیز باشد.

 

دود سیاه معمولا ساده ترین موضوع برای تشخیص و رفع است اما سوزاندن سوخت‌های غیر ضروری به طور یقین اقتصاد سوختی شما را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد به طوریکه اجتناب از ان می‌تواند باعث عدم صرفه جویی در پول سوخت شما و به نوعی دود کردن سریع پول شما باشد.

 

هر دود مشکوکی که از لوله اگزوز شما بیرون بیاید به طور یقین نشان دهنده این نکته است که خودرو شما در حالت استاندارد قرار نداشته و مشکل حادی دارد و بهتر است برای اطمینان از این عدم عملکرد ناقص ،سریعا خودرو و موتور خودرو را چک کنید

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...