رفتن به مطلب

نابارورى با گروه خونى زنان مرتبط است


ارسال های توصیه شده

به گزارش خبرگزارى فرانسه، مطالعات پژوهشگران دانشگاه ييل نشان مى دهد اين يافته در مورد زنانى صدق مى کند که در خطر کاهش توانايى زودهنگام تخمدان قرار دارند و حاکى از آن است که احتمالا مساله اى در ترکيب مولکولى گروه خونى o وجود دارد که زنانى که مستعد کاهش توانايى زودهنگام تخمدان هستند در معرض نابارورى قرار مى دهد.

 

اغلب زنان در اواخر دهه سوم و اوايل دهه چهارم زندگى خود شاهد کاهش توانايى تخمدان مى شوند که اغلب در اين دوره هورمون fsh در آنها افزايش مى يابد.

هر ماه در زمان تخمک گذارى اين هورمون در بدن زنان افزايش مى يابد و دستور آزاد سازى تخمک ها را به تخمدان مى دهد.

زمانى که تخمک آزاد مى شود ميزان هورمون fsh کاهش مى يابد اما اگر تخمکى آزاد نشود ميزان اين هورمون همچنان بالا باقى مى ماند، احتمالا تلاش مى کند تا تخمدان را به اين آزاد سازى تخمک تحريک کند.

هورمون fsh در زنانى که دچار کاهش توانايى تخمدان مى شوند زياد مى شود، اين امر در زنان چهل ساله و همچنين زنان جوانى که ذخيره تخمدانشان کاهش يافته است نيز مشاهده مى شود.

 

'لونبا پال' مجرى اين تحقيقات گفت: افرادى که گروه خونى آنها o است نبايد به خود نگرانى راه دهند. چرا که داشتن اين گروه خونى عامل نابارورى نيست.

در اين تحقيق فقط زنانى که در حال درمان نابارورى بودند مورد بررسى قرار گرفتند از اين رو يافته هاى اين مطالعه در مورد تمامى زنان صدق نمى کند.

پال مى گويد افزايش ميزان هورمون fsh در يک زن جوان و بارور مى تواند نشانه هشدار براى مشکلات بارورى در آينده براى وى باشد.

به گفته وى انجام يک ارزيابى کامل بارورى ،مصرف رژيم غذايى سالم و متعادل، ورزش منظم و حفظ وزن مناسب همگى از عواملى هستند که بر بارورى اثر مى گذارند.

 

تحقيقات اخير همچنين حاکى از آن است که استفاده روزانه از نخ دندان و مراجعه منظم به دندانپزشک مى تواند به باردارى موفق زنان کمک کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...