رفتن به مطلب

کاهش قیمت سمند با موتور ملی


Fahim

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

ایسنا: مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: 746 نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در سراسر كشور داریم كه با توجه به افزایش تدریجی روند تولید، این تعداد تا پایان سال 1390 دو برابر خواهد شد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

جواد نجم الدین با بیان این‌كه در سال گذشته 680 هزار دستگاه خودرو در این گروه تولید شده است، اظهار كرد: در ایران خودرو روزانه دو هزار و 700 دستگاه خودرو تولید می‌شود و تولید امسال به 730 هزار خودرو بالغ خواهد شد.

 

وی سرانه محصولات ایران خودرو به ازای هر نمایندگی خدمات پس از فروش را هفت هزار دستگاه عنوان كرد و گفت: این تعداد باید چهارهزار دستگاه باشد كه در یك برنامه زمان بندی تحقق خواهد یافت.

 

نجم الدین با اشاره به این كه در 10 سال گذشته، تولید از 200 هزار دستگاه به 1.5 میلیون دستگاه رسیده، كیفیت را در سه مقوله محصول، فروش و خدمات پس از فروش متصور دانست و افزود: سال گذشته 120 پروژه با 120 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه محصول به اجرا در آمد كه نتیجه آن رشد كیفیت به میزان 35.5 درصد بود؛ در حالی كه میانگین رشد كیفیت در ایران 14 درصد بوده است.

 

وی میزان رضایت مشتریان از روآ، 206 اس دی و 206 معمولی را به ترتیب 60 درصد، 72.8 درصد و 71.5 درصد عنوان كرد و گفت: با اقداماتی كه در زمینه ارتقای ایمنی محصولات صورت گرفته، امسال تمام محصولات به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و تا پایان سال آینده به كیسه ایمنی هوا (ایربگ) مجهز خواهند شد.

 

مدیر عامل ایران خودرو بر لزوم استفاده از فناوری های جدید در طراحی تاكید كرد و گفت: برای دوسال آینده 500 میلیارد تومان در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه گذاری شده است.

 

نجم الدین از تمامی متخصصان خواست كه برای تحقق اهداف جهش كیفیت كه امسال آغاز می‌شود، به ایران خودرو دست یاری دهند.

 

وی رتبه اول پژو 206 اس دی در بین محصولات 10 تا 20 میلیون تومانی را نشان دهنده توانمندی موجود برای ارتقای سایرخودروها دانست و گفت: شاخص تعداد قطعات تعویضی در 100 خودرو، در سال 1385 در مورد 206 تعداد 44 قطعه بوده كه امروز به 10 قطعه كاهش یافته است.

 

او اصلاح ساختار مالی، هزینه، نیروی انسانی و تركیب تولید را از جمله ابزارهای ایران خودرو در راه افزایش تولید عنوان كرد و گفت: در كنار این حركت، توانستیم سهم 50 درصدی ایران خودرو از بازار را دوباره به دست آوریم.

 

وی كاهش 350 هزار تومانی سمند با موتور ملی را یك خبر خوش ذكر كرد و از برنامه های همه جانبه برای تثبیت قیمت ها خبر داد.

 

نجم الدین با اشاره به رشد 25 درصدی تامین به موقع قطعات با كیفیت در سال گذشته گفت: قطعات مورد نیاز شبكه تنها از طریق ساپكو تامین می شود و ایران خودرو اجازه ورود قطعات چینی و نامرغوب به شبكه خدمات پس از فروش را نمی دهد.

 

وی از نظارت بر نحوه خدمات رسانی نمایندگی ها به صورت آن لاین خبر داد و گفت: برای هر خودرو، كارتی طراحی شده كه در زمان مراجعه مشتری به تعمیرگاه فعال می شود و تمامی اطلاعات و جزییات مربوط به خودرو از قبیل زمان و نوع مشكل و خدمات و قطعات و هزینه را ثبت می كند.

 

او با تاكید بر كنترل دقیق بر كیفیت خدمات پس از فروش گفت: اقداماتی در دست است كه با اجرای آن، گارانتی برخی از قطعات تا پنج سال افزایش خواهد یافت.

 

نجم الدین با اشاره به این كه صنعت خودرو كشور طی چهارمرحله رشد و توسعه یافته است، افزود : در مرحله اول صنعت خودروی كشور كپی كار و مونتاژ كارصرف بوده كه این مدت حدود 25 تا 30 سال طول كشید. مرحله دوم از سال 1357 آغاز و در این دوره صنعت خودروی كشور در خدمت جبهه و جنگ بود و مرحله سوم با تصویب قانون خودرو از سال 1369 شروع شد كه در این دوران خودكفایی در تولید قطعات خودرو شكل گرفت و ساپكو تشكیل شد. در دوره چهارم، طراحی پلت‌فرم و قوای محركه در دستور كار خودرو سازان قرارگرفت و امروز، دوره فتح بازارهای جهانی است و درحال حاضر به 40 كشور دنیا خودرو صادر می كنیم .

 

وی افزود: دردوره تعمیق ساخت داخل، صنعت خودروی كشور در خودكفایی درخصوص تولید و طراحی محصول، جهش خوبی را طی كرد كه طراحی خودرو با برند ایرانی سمبل این جهش بود.

 

مدیر عامل ایران خودرو خاطرنشان كرد: هم اكنون صنعت خودروی كشور خود را آماده جهش در كیفیت تولید و خدمات پس از فروش كرده و ساز و كارهای لازم را برای این جهش در سال 1389 تدارك دیده است.

 

نجم الدین با اشاره به این كه در دهه 1970 میلادی كالاهای ژاپنی به دلیل كیفیت پایین آن، خریداری نداشت، افزود : ژاپنی ها با استفاده از تكنیك های مدرن كیفیت، موفق شدند در هشت سال به جهش كیفیت در محصولات صنعتی خود دست یابند و این می تواند الگویی برای صنعت خودروی كشورما باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...