رفتن به مطلب

نیروی دریایی ایران مانع از ربایش نفتکش ایرانی شد


Fahim

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

حمله دزدان دریایی در خلیج عدن برای ربودن یک فروند نفتکش ایرانی با اقدام به موقع ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش ناکام ماند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

به گزارش مهر، طی چند روز اخیر یک فروند نفتکش ایرانی که از مبدا جزیره خارک به مقصد بندر عین السوخنای کشور مصر در حرکت بود در خلیج عدن با حمله دزدان دریایی مواجه شد ولی این اقدام دزدان دریایی از سوی ناوگروه نیروی دریایی ارتش ناکام ماند.

 

این نفتکش ایرانی پیش از ورود به منطقه خلیج عدن با تهدید دزدان دریایی مواجه شده بود ، ولی هماهنگی های لازم از سوی نفتکش ایرانی با ناوگروه اعزامی نداجا موجب شد تا اقدام های دزدان دریایی با عکس العمل سریع غیور مردان نیروی دریایی مواجه شود.

 

حمله دزدان دریایی توسط 15 فروند قایق اعزامی انجام شد که همگی این قایق ها پس از درگیری مسلحانه با ناو گروه نیروی دریایی ارتش و تحمل صدمات فراوان ناچار به ترک منطقه شدند.

 

این نفتکش از نوع سوپر تانکر و حامل 300.000 تن نفت خام سنگین برابر قیمت تقریبی 150.000.000 دلار بوده است که پس از رهایی از دست دزدان دریایی هم اکنون در اسکورت هفتمین ناوگروه اعزامی نداجا با امنیت کامل ماموریت خود را پشت سر گذاشته و در حال دریانوردی به مقصد بندر مصری است.

 

بنابراین گزارش لازم به ذکر است که از اواخر سال 87 تاکنون هفت ناوگروه از سوی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایرانی به خلیج عدن واقع در شمال اقیانوس هند اعزام شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...