رفتن به مطلب

تولد امپراتوري ايران


ارسال های توصیه شده

تولد امپراتوری ایرانی

 

 

 

Birth%20of%20the%20persian%20empire.JPG

 

 

 

ايران شناسان ايرانی و انگليسی پس از سال ها پژوهش در معماری تاريخ باستانی ايران به عنوان يکی از ناشناخته ترين تمدن های بزرگ جهان، نتايج پژوهش های خود را در يک کتاب بزرگ چهار جلدی با عنوان " انگاره ايرانی" منتشر کردند.

نخستين جلد از مجموعه چهار جلدی "انگاره ايرانی" از سوی انتشارات تاآوريس به بازار نشر پژوهش های آكادميك جهان ارایه شده است.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، پژوهشگران اين کتاب، تمدن ايران را ناشناخته ترين تمدن های باستانی و از راز آميزترين معماهای بشری توصيف کرده اند.

" تولد امپراطوری ايرانی " نخستين جلد از اين مجموعه بزرگ است که " وستا سرخوش كرتيس" و " سارا استيوارت " نويسندگان و پژوهشگران اصلی آن در آن به شرح شكل گيری نخستين امپراتوری ايرانی به دست هخامنشيان پارسی نژاد

پرداخته اند.

نويسندگان در اين اثر نگرشی ميان رشته ای به ايران باستان در نخستين هزاره پيش از ميلاد داشته و به ويژه بر هنر، باستان شناسی، تاريخ و مذهب در يك محدوده جغرافيايی بسيار وسيع تر و دورتر از مرزهای كنونی ايران امروز تمركز داشته اند.

پژوهش های اين كتاب، محدوده زمانی گسترده ای را از دوره های آغارين پيش از شكل گيری امپراتوری ايران در ميانه قرن ششم تا اواخر قرن چهارم پيش ازميلاد را دربرمي گيرد.

پژوهشگران و مولفان اين كتاب درعين حال با رويكردی انتقادی به برخی تفاسير و برداشت های مذهبی، مسائل و موضوعاتی كه خوانندگان را قادر به درك بهتري از نحوه پی ريزی و شكل گيری امپراتوری ايران می كند، به بحث و چالش گرفته اند.

" تولد امپراطوری ايرانی "، نخستين جلد از مجموعه كتاب های " انگاره ايران" است كه در يك مجموعه چهار جلدی در كشف معمای تاريخ اين سرزمين می كوشد.

انتشارات تاآوريس در انگلستان اين كتاب را به قيمت £27.65 به بازار نشر انگلستان عرضه كرده است.

" وستا سرخوش كرتيس"، موزه دار و پژوهشگر فعال در بخش سكه شناسی بريتيش ميوزيوم انگلستان و دبير موسسه مطالعات ايران شناسی انگلستان است.

او پيش از اين نيز تعداد ديگری كتاب و مقالات پژوهشی درباره ايران تاليف كرده كه از جمله آن ها می توان به كتاب اسطوره های ايرانی و اشعار عاشقانه ايرانی اشاره كرد.

آخرين كار علمي او ويراستاری كتاب " اسپهبدان دابويه نخستين حاكمان عباسی در طبرستان: تاريخ و سكه شناسی" است كه در سال 2004 در مجموعه پروژه های تحقيقاتی بريتيش ميوزيوم انگلستان چاپ و منتشر شده است.

 

 

این کتاب به زبان انگلیسی بوده ؛ فرمت آن pdf و حجم آن M 2.6 می باشد .

 

:ws56:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...