رفتن به مطلب

آميزه محصول (Product Mix)


spow

ارسال های توصیه شده

آميزه محصول (Product Mix)

 

 

آميزه يا تركيب محصول عبارتست از مجموعه‌اي از محصولات (شامل كالا يا خدمات) كه شركت براي فروش عرضه مي‌كند. آميزه يا تركيب محصول داراي چهار بعد مهم است:

 

1- عرض آميزه: تعداد محصولاتي كه شركت عرضه مي‌كند (مثلاً شركت 3M در مجموع بيش از 60هزار محصول عرضه مي‌كند)

2- طول آميزه: تعداد دسته محصولات همگوني كه يك شركت عرضه مي‌كند (مثلاً شركت Own در چهار دسته لوازم آرايش، جواهرات، مٌد و لوازم خانگي فعاليت مي‌كند)

3- عمق آميزه: تعداد محصولاتي كه در يك دسته همگون عرضه مي‌كند (مثلاً شركت Procter & Gambel بيش از ده نوع خميردندان با نام تجاري Crest عرضه مي‌كند)

4- سازگاري يا همگوني اقلام : مثلاً شركت سامسونگ در زمينه‌هاي مختلفي مانند لوازم صوتي و تصويري، تجهيزات رايانه و حتي كشتي‌سازي فعاليت مي‌نمايد)

 

بايد توجه داشت كه شركت مي‌تواند فعاليتهاي خود را به چهار طريق فوق افزايش دهد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...