رفتن به مطلب

پاک کننده های آلتراسونیک


ارسال های توصیه شده

[h=2][/h]

لتراسونیک کلینر- که گاهی به اشتباه تمیزکننده های فراصوت نیز خطاب می شوند – دستگاهی است که از امواج ما فوق صوت که معمولاً در رنج 15 تا 400 کیلوهرتز جهت تمیز کردن ابزار های ظریف و حساس به کار برده می شوند.

 

این دستگاه اغلب برای تمیز کردن جواهرات ، لنز ها و دیگر قسمت های نوری ، سکه ها ، ساعتها ، ابزارهای مربوط به دندانپزشکی ، ابزار آلات صنعتی و دیگر تجهیزات الکترونیکی کاربرد دارد.

 

در یک دستگاه آلتراسونیک کلینر، وسایل آلوده درون ظرفی قرار میگیرند، در این ظرف امواج آلتراسوند وارد ظرف می شوند.

در تمیز کننده های آبی یک ماده شیمیایی به نام سورفکتانت اضافه می شود که باعث شکسته شدن کشش سطحی آب می شود.یک ترانسدیوسر تولید کننده امواج آلتراسوند درون ظرف یا در زیر مایع قرار داده شده است که فعالیت الکتریکی آن باعث تولید امواج آلتراسوند درون مایع میشوند.

 

ساز و کار اصلی عمل تمیز کردن در این دستگاه به وسیله رها کردن انرژی در مایع و ایجاد حباب های میکروسکوپی در آن می باشد که باعث تجزیه و جدا شدن آلاینده ها از سطح وسایل و تمیز کردن آنها می باشد.

در فرکانس های بالاتر خاصیت تمیز کنندگی دستگاه افزایش یافته و میتواند حفره ها وشیار های بسیار ریز را که حاوی آلودگی می باشند تمیز کند. حباب های ایجاد شده حدود 10000 درجه و 50000 درجه در اینچ مربع می باشند که این حباب ها به دلیل کوچکی قادر به تمیز کردن و از بین بردن آلودگی های بسیار کوچک نیز می باشد.

در اشکال زیر شما می توانید کابرد های مختلف این دستگاه را با توجه به فرکانس مربوطه آن مشاهده کنید :

 

در صنعت آلتراسونیک های تمیز کننده در
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ها ، وسایل ورزشی ، دستگاه های چاپ ، صنایع دریایی ، پزشکی ، جوشکاری ، تسلیحات نظامی ، وسایل خانگی و سرگرمی که به راحتی در دسترس می باشند و با پرداخت هزینه اندک 20 دلار قادر به تهیه همچنین دستگاهی خواهید بود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...