رفتن به مطلب

آماده سازی خودروی خورشیدی ایرانی برای رقابت در رالی بزرگ استرالیا


ارسال های توصیه شده

خودرو خورشیدی ساخته دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین (هاوین 2) تا اکتبر سال 2013 راهی مسابقات بین‌المللی خودروهای خورشیدی در استرالیا خواهد شد.

حامد قاسمی،درباره‌ی وضعیت ساخت این خودرو توضیح داد: طراحی‌های هاوین 2 به پایان رسیده است و ماکت آن نیز ساخته شده است که پیش‌بینی می‌شود مراحل ساخت نهایی آن تا سه ماه آینده به پایان برسد.

نمونه اول این خودرو( هاوین 1) که در هشتمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است در سال 2011 در مسابقات بین‌المللی استرالیا شرکت کرده بود که عنوان تیم شگفت‌ساز را برای سازندگان آن به ارمغان آورد.

به گفته قاسمی بدنه خودرو هاوین 1 فایبر کربن است که یک کامپوزیت پر استفاده در صنایع هوایی و فضایی به شمار می‌آید. هم‌چنین باتری استفاده شده در این خودرو نیز با وزن بسیار کم توان ذخیره‌‌سازی انرژی بسیار بالایی را برای حرکت دارد.

عضو تیم سازنده خودرو هاوین با اشاره به این که هاوین 2 نسبت به نمونه اول آن تغییراتی داشته است، خاطرنشان کرد: وزن خودرو هاوین 1، 160 کیلوگرم بود اما خودرو دوم احتمالا کمی سنگین‌تر خواهد بود. هم‌چنین هاوین 2 برخلاف نمونه اول که بر روی سه چرخ حرکت می‌کرد با چهار چرخ طراحی شده است.

قاسمی ادامه داد: هاوین 2 به دلیل آن که برای مسابقات خودروهای خورشیدی آماده می‌شود یک خودرو تک سرنشین است و پیش‌بینی می‌شود، بتواند سرعت خود را تا 145 کیلومتر در ساعت افزایش دهد.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات مالی که در راه طراحی و ساخت این گونه خودروها وجود دارد، اظهار کرد: دانشگاه تهران نیز مانند دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بر روی ساخت خودروهای خورشیدی فعالیت می‌کند و آنچه که مانع از ساخت این خودروها به بهترین نحو می‌شود، مشکلات مالی و محدودیت در انتخاب مواد و تجهیزات خودروهاست.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...