رفتن به مطلب

ایران جزو چند کشور اول دنیا در حوزه رباتیک است


ارسال های توصیه شده

دکتر محمد مهدی‌نژاد نوری در حاشیه‌ی هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران خاطرنشان کرد: مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران هر سال از نظر کیفی و کمی بهتر از سال قبل عمل می‌کند و به واقع می‌توان گفت که اثربخشی بالایی در حوزه رباتیک کشور دارد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تصریح کرد: این مسابقات و سایر مسابقات جهانی که در حوزه رباتیک برگزار می‌شود، نشان می‌دهد که فاصله کشور ما در این حوزه با سطح قابل قبول جهانی بسیار کم است و ایران تقریبا جزو چند کشور اول دنیا در حوزه رباتیک طبقه‌بندی می‌شود.

به گفته مهدی‌نژاد موضوع مهم در زمینه رباتیک ارتباط دستاوردها و فناوری جوانان ایرانی با صنعت کشور است که این حلقه مفقوده بسیاری از فناوری‌هاست که باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات نیروهای انسانی خوب و دستاوردهای قابل توجهی دیده می‌شود که متاسفانه به دلیل نبود حلقه ارتباطی قوی و تعریف نشدن یک مکانیزم مناسب برای ارتباط آنها با صنعت کار آنها برای ورود به عرصه اقتصاد و صنعت کشور ناتمام می‌ماند.

مهدی‌نژاد با اشاره به این که مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم برای ایجاد این حلقه ارتباطی رایزنی‌هایی کرده‌اند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در پی ایجاد یک پارک علم و فناوری برای خود است که وزارت علوم نیز با آن موافقت اصولی دارد.

به گفته مهدی‌نژاد کسانی که در مسابقات رباتیک شرکت می‌کنند، می‌توانند با ثبت دستاوردهای خود و ایجاد یک شرکت دانش‌بنیان طبق آیین‌نامه اجرایی این شرکت‌ها در این پارک علم و فناوری مستقر شوند و از تسهیلات شرکت‌های دانش بنیان مانند تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره گیرند.

دبیر شورای عالی عتف ادامه داد: پیگیری فناوری‌های حوزه رباتیک در قالب شرکت‌های دانش بنیان باعث می‌شود تا ابتکارات و دستاوردهای جوانان ایرانی وارد اقتصاد و صنعت کشور شود که این هم آینده‌ی شغلی جوانان را تضمین می‌کند و هم کشور را از حوزه‌ی پربار رباتیک بهره‌مند خواهد کرد.

مهدی‌نژاد در ادامه ابراز امیدواری کرد که ایجاد این پارک علم و فناوری زمینه‌ای برای ورود محصولات رباتیک ایران به عرصه بین‌الملل نیز باشد.

 

 

منبع:ايسنا

لینک به دیدگاه
دم بروبچ های هم دانشگاهی ما گرم من که بهشون افتخار میکنم

 

خصوصاً به دکتر موسی خانی

 

دمشون گرم:a030:

اره واقعا...ما هروقت دانشکده برق کلاس داریم فقط 1 ساعت وا میسیم از بالا کارای اینارو نگا میکنیم...خیلی باحالن hapydancsmil.gif

لینک به دیدگاه
اره واقعا...ما هروقت دانشکده برق کلاس داریم فقط 1 ساعت وا میسیم از بالا کارای اینارو نگا میکنیم...خیلی باحالن hapydancsmil.gif

 

من تا حالا از اون بالا ندیدی؟!!:banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه
تو روباتیک پول حرف اول رو میزنه. به من پول بده واست مریخ نورد می سازم که ناسا توش بمونه:a030:

 

ینی واقعا این توانایی رو دارید؟؟؟؟چرا نمیرید با یه اسپانسری چیزی صحبت کنید که روتون سرمایه گذاری کنن؟؟؟

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...