رفتن به مطلب

سوال در مورد چگونگی انتقالی دانشگاه(لطفا اگر اطلاعی دارید نظر بدید)


ارسال های توصیه شده

اولا از مدیران عزیز خواهش دارم یکی دو روز این تاپیک را به جایی دیگه انتقال ندند چون این تالار را بیشتر کاربرها بازدید میکنند .

ببینید .ما میخواهیم برای خواهرم اتقالی بگیریم دانشگاه شهر خودمون.

خواهرم در یکی از دانشگاه های غیر انتفاعی همین استان خودمون که فاصله اش دور هست مشغول به تحصیل هست.

 

میدونید که تمام دانشگاه های غیرانتفاعی هر استان زیر نظر یکی از دانشگاه های استان هست.که برای ما دانشگاه مازندران هست.

 

مسئول همین قسمت در دانشگاه مازندران یکی از اشنا های ما هست .ما رفتیم پیشش .طرف هم زنگ زد به معانت اموزشی دانشگاه غیرانتفائی دانشگاه خواهرم .

طرف هم گفت باشه و انجام میدم و فلان و این حرف ها.

خواهرم هم رفت پیش این طرف .

 

طرف هم گفت روال اصلا این نیست و معمولا در حدود های اردیبهشت ماه باید بریم سایت وزارت علوم اونجا درخواست پر کنیم و خود وزارت علوم درخواست ها را برای ما میفرسته و اون موقع هست که من برای شما اکی میکنمش و قبولش میکنم.

 

اولا میخواستم بپرسم این چقدر صحت داره و ایا طرف ما را اسکل کرده یا نه؟؟

دوما اگر درست گفته میشه بیشتر در موردش توضیح بدید و هر چی اطلاع در مورد این موضوع دارید بگید.

منتظر کمک و راهنمایی شما هستم.

لینک به دیدگاه

سامانه نقل و انتقال دانشجويان افتتاح شد

جزئيات انتقال در دانشگاه هاي غيرانتفاعي

جام جم آنلاين: جزئیات نقل و انتقال و مهمان شدن دانشجویان در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی با افتتاح رسمی سامانه نقل و انتقال و مهمانی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اعلام شد.

100888789720.jpg

به گزارش مهر، با افتتاح رسمی سامانه نقل و انتقال دانشجویان موسسات غیرانتفاعی، دانشجویان متقاضی انتقال و میهمانی به سایر دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی سراسر کشور می توانند درخواست الکترونیکی خود را برای دانشگاه مقصد یعنی دانشگاهی که پذیرش میهمانی یا انتقال می دهد، ارسال کنند.

در این سامانه، دانشجویان برای نیمسال اول تحصیلی آینده از اول تا 31 اردیبهشت ماه فرصت دارند درخواست خود را برای دانشگاه مقصد ارسال کنند و دانشگاه مبدا موظف است در نیمه اول خردادماه برای نیمسال اول و نیمه اول آذر برای نیمسال دوم ریز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال کند.

دانشگاه مقصد نیز مکلف است حداکثر تا 10 شهریور ماه برای نیمسال اول و تا 15 دی ماه برای نیمسال دوم نتیجه را به دانشگاه مبدا و دانشجو اعلام کند.برای ارسال ثبت نام در این سامانه نیز دانشجو ابتدا تعهد نامه ای که در سایت قرار گرفته تکمیل و با قبول شرایط تعهدنامه درخواست خود را ثبت می کند.

این سامانه تنها مخصوص دانشگاه های دولتی و غیرانتفاعی ها است و هرچند دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی هم می توانند در این سامانه درخواست خود را مطرح کنند ولی این دو دانشگاه واحد مرکزی و سیستم خاص خود را دارند که از طریق آن عمل می کنند.

دانشجو با وارد کردن مشخصات عمومی و نوع درخواست خود که می بایست مطابق با آیین نامه باشد شرایط خود را به منظور انتقال یا میهمانی برای دانشگاه مقصد ذکر می کند. بعد از تایید درخواست، دانشجو یک کد رهگیری دریافت می کند و سپس از سوی دنشگاه مبدا و مقصد درخواست اومورد بررسی و در نهایت تایید یا مخالفت قرار می گیرد.

شروط انتقال دانشجویان

انتقال دانشجو به دانشگاه دیگر مشروط به کسب معدل بالاتر از میانگین معدل دانشجوی ورودی های همان سال و همان رشته در دانشگاه مقصد در مدت حداقل سه نیمسال متوالی مهمانی برای مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال متوالی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته است.

انتقال به دانشگاه های هم گروه و یا سایر گروه ها، بدون لحاظ گروه بندی به شرط موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد و یا نظر کمیته منتخب وزیرعلوم امکان پذیر است.

انواع مهمان شدن در موسسات غیرانتفاعی

بر اساس آیین نامه میهمانی و انتقال دانشجویان دوره های کاردانی و کارشناسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی، دلایل مخالفت یا موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد باید بر اساس این آیین نامه باشد. برخی شرایط مخالفت با پذیرش دنشجو نیز می تواند شامل عواملی از جمله تکمیل ظرفیت دانشگاه و یا عدم احراز شرایط باشد.

مهمان مبنا: در صورتی که سکونت دائمی خانواده دانشجو در نزدیکترین محل به دانشگاه مقصد باشد، دانشجو می تواند پس از اعلام قبولی از سوی سازمان سنجش یا در حین تحصیل در دانشگاه مبداء میهمان شود.

مهمان: براساس ماده 4 آیین نامه در بخش مهمان در صورتی که دانشجو حداقل یک نیمسال تحصیلی در دانشگاه یا موسسه مبدا با میانگین کل حداقل 13 گذرانده باشد می تواند تقاضای مهمان شدن کند.

مدت مهمانی می تواند تا سه نیمسال برای مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال تحصیلی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ادامه یابد. پس از آن دانشجو باید به دانشگاه مبدا بازگردد و یا با احراز شرایط مندرج در آیین نامه تبدیل به میهمان دائم شده و یا به دانشگاه مقصد منتقل شود.

مهمان دائم: دانشجوی مهمان در صورت کسب میانگین بالاتر از 13 در دو نیمسال متوالی در دانشگاه مقصد، می تواند با موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد و با رای کمیسیون مرکزی بررسی موارد خاص مهمان دائم شود.

در صورت مهمانی دائم، نیازی به مراجعه دانشجو در هر نیمسال به دانشگاه مبدا نیست و تنها در پایان هر نیمسال، کارنامه دانشجو به دانشگاه مبداء ارسال و در پایان تحصیل، مدرک توسط دانشگاه مبداء صادر می شود.

وظایف دانشگاه مبدا: دانشگاه ها و موسسات مبدا تنها در خواست دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره های کاردانی و کارشناسی(پیوسته و نا پیوسته) ورودی سال 86 به بعد را بپذیرند.

دانشگاه های مبدا باید دقت داشته باشند در بررسی درخواست دانشجو، آدرس محل سکونت خانواده دانشجو را که با آن در آزمون سراسری شرکت کرده تطبیق دهند و در صورت صحت ،تقاضای میهمانی دانشجو را بپذیرند.

وظایف دانشگاه های مقصد: براساس مفاد آیین نامه، معدل کل دانشجویان متقاضی بایستی حداقل 13 باشد و دانشگاه و موسسه مقصد برای دانشجویان نیمسال اول که فاقد معدل هستند باید تعهدی مبنی بر کسب میانیگین حداقل 13 اخذ کنند.

دانشگاه و موسسات، تقاضای میهمانی دانشجویانی را بررسی کنند که دانشگاه و موسسه مقصد در نزدیکترین شهر به محل سکونت خانواده باشد.

بر اساس این آیین نامه، میهمانی و انتقال از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر در یک شهر و میهمانی از دانشگاه های دولتی به موسسات غیرانتفاعی غیردولتی مقدور نیست.

لینک به دیدگاه

همه پستا رو نخوندم اما چون خودم در گیرش بودم دارم میگم

تا دو ترم مهمان نشه انتقالی نمیدن مگه اینکه ازدواج کرده باشه و شوهر ساکن شهر مقصد باشه ...یا دچار مشکل پا و یا روحی شده باشه

بعد دو ترم مهمانی درخواست انتقالیمیدن اونم باید اردیبهش بدن واسه ترم بعد که مهره...یا اینکه اذر بدن واسه ترمی زوج ...

اشنا داشته باشین حله دیگه:hanghead:

لینک به دیدگاه

من ورودی 90 هستم 2 ترم مهمان بودم و میانگین معدل 2 ترم هم 17 به بالا شده دانشجوی دانشگاه آزاد هم هستن آیا طبق اون ماده واحد پارسال می تونم انتقالی بگیرم؟ و اگه آره چجوری؟

لینک به دیدگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دغدغه خود را فرهنگ دینی و اسلامی ذکر کرد و افزود: به دنبال جاری کردن مسیری هستیم تا فرهنگ اسلامی و دینی در آن بهتر شکل بگیرد.

 

وی با اشاره به دور بودن محل تحصیل دانشجویان از شهر خود به بخشنامه اخیر این دانشگاه اشاره کرد و گفت: طبق این بخشنامه دانشجویان می‌توانند دو نیمسال در دانشگاه شهر خود میهمان بوده و به شرط کسب معدل 17 به آن دانشگاه منتقل می‌شوند.

 

دانشجو تاکید کرد: در مورد دختران دانشجو شرط معدل حذف شده و دانشجو همچنان در دانشگاه شهر خود به عنوان میهمان تحصیل کرده و دانشگاه مبدا، مدرک آنها را صادر خواهد کرد.

لینک به دیدگاه
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دغدغه خود را فرهنگ دینی و اسلامی ذکر کرد و افزود: به دنبال جاری کردن مسیری هستیم تا فرهنگ اسلامی و دینی در آن بهتر شکل بگیرد.

 

وی با اشاره به دور بودن محل تحصیل دانشجویان از شهر خود به بخشنامه اخیر این دانشگاه اشاره کرد و گفت: طبق این بخشنامه دانشجویان می‌توانند دو نیمسال در دانشگاه شهر خود میهمان بوده و به شرط کسب معدل 17 به آن دانشگاه منتقل می‌شوند.

 

دانشجو تاکید کرد: در مورد دختران دانشجو شرط معدل حذف شده و دانشجو همچنان در دانشگاه شهر خود به عنوان میهمان تحصیل کرده و دانشگاه مبدا، مدرک آنها را صادر خواهد کرد.

 

این از کجا آوردی من الان کجا باید برم برای انتقالی در خواست بدم؟

لینک به دیدگاه

(( خلاصه آيين نامه نقل و انتقالات دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي ((

درخواست انتقال دانشجویان از ۱۵ خرداد هر سال تا شهریورماه برای نیمسال اول و از ۱۵ آذر تا بهمن برای نیمسال دوم هر سال از طریق واحدها و مراکز آموزشی قابل دریافت است و بررسی و اقدام آن تا قبل از اتمام آخرین مهلت ثبت نام آموزشی در واحد مقصد امکان پذیر است .

دانشجویان متقاضی باید در زمان مقرر ضمن مراجعه به واحد مبدا نسبت به دریافت و تکمیل فرم تقاضا و ارائه آن به بخش مربوطه برای بررسی و طرح در کمیسیون نقل و انتقالات واحد اقدام کنند. دانشجویان متقاضی نقل و انتقال باید درخواست خود را از طریق اداره نقل وانتقالات در واحد مبدا پیگیری کنند .

براساس جدول همترازي واحدها و مراکز آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي به 10 گروه تقسيم بندي شده اند .

انتقال آن دسته از دانشجویان دختر که پس از ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاه ازدواج دائم کرده اند، به محل زندگی همسر یا واحدی که رشته مربوطه در آن دایر است، بدون هیچ محدودیتی انجام می شود و چنانچه قبل از ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاه ازدواج دائم کرده باشند، به هر یک از گروه های جدول هم ترازی بلامانع است به استثنای گروه یک که در صورت احراز حداقل نمره آزمون آخرین فرد قبولی در واحد مقصد به گروه یک نیز امکان پذیر است .

انتقال دانشجویان مرد متاهل پس از بررسی تعداد متقاضیان و در صورت موافقت واحد مبدا به استثنای گروه های یک، ۲ و مراکز استان ها انجام می شود. انتقال آن دسته از دانشجویان مجرد که پدر و مادر یا هر دو را بعد از ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاه از دست داده اند، بدون هیچ محدودیتی انجام می شود

در صورت فوت پدر یا مادر دانشجوی مجرد بعد از ثبت نام دانشجو در آزمون ورودی دانشگاه، دو ترم میهمانی به محل زندگی والدین امکان پذیر است

انتقال دانشجوی متاهل زن که در حین تحصیل متارکه یا همسرش فوت کرده باشد امکان پذیر است، همچنین دانشجوی مجردی که به هر دلیلی حکم سرپرستی یا قیم نامه از مراجع ذیصلاح مجتمع قضایی و دادگستری ارائه کند، امکان پذیر است.

در صورتی که در یک خانواده سه دانشجوی مجرد یا بیشتر همزمان در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل باشند، انتقال دو نفر یا بیشتر از آنان به محل اشتغال به تحصیل سایر عضو خانواده به استثنای گروه های یک و ۲ امکان پذیر است.

در صورتی که دو دانشجوی مجرد از یک خانواده همزمان در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل باشند، انتقال یکی از آنها به محلی اشتغال به تحصیل سایر عضو خانواده در صورتی که نمره آزمون وی از نمره آزمون آخرین فرد پذیرفته شده در واحد مقصد بیشتر باشد، به هریک از گروه های یک و ۲ امکان پذیر است، البته چنانچه شهر محل تحصیل سایر اعضای خانواده فاقد رشته تحصیلی دانشجوی متقاضی انتقال باشد، دانشجو به یکی از شهرهای همجوار منتقل می شود.

چنانچه کارمند دولت یا نیروهای مسلح حین خدمت در شهری در آزمون دانشگاه آزاد اسلامی آن شهر پذیرفته شود، در صورتی که محل خدمت وی پس از ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاه به شهر دیگری منتقل شود با ارائه حکم انتقال از بالاترین مقام سازمان ذیربط می تواند به دانشگاه شهر محل خدمت جدید خود منتقل شود. انتقال همسر و فرزند شهید و مفقودالاثر به تمامی واحدهای دانشگاهی پس از تائید کمیسیون ایثارگران سازمان مرکزی دانشگاه امکان پذیر است.

بر این اساس همسر و فرزندان شاهد و ایثارگران باید ضمن مراجعه به اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ها و شهرستان های محل تشکیل پرونده برابر دستورالعمل کمیسیون ایثارگران نسبت به ارائه مدارک و تکمیل فرم مربوطه اقدام کنند.

انتقال همسر و فرزندان هیات علمی رسمی و تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی به هر یک از گروه های جدول هم ترازی مطابق ضوابط تعیین شده و پس از تائید معاونت دانشجویی سازمان مرکزي امکان پذیر است.

((در همه موارد ذکر شده موافقت با واحد مبدا مي باشد و در صورت عدم منع تحصيلي شامل حال دانشجو مي گردد .))

لینک به دیدگاه
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دغدغه خود را فرهنگ دینی و اسلامی ذکر کرد و افزود: به دنبال جاری کردن مسیری هستیم تا فرهنگ اسلامی و دینی در آن بهتر شکل بگیرد.

 

وی با اشاره به دور بودن محل تحصیل دانشجویان از شهر خود به بخشنامه اخیر این دانشگاه اشاره کرد و گفت: طبق این بخشنامه دانشجویان می‌توانند دو نیمسال در دانشگاه شهر خود میهمان بوده و به شرط کسب معدل 17 به آن دانشگاه منتقل می‌شوند.

 

دانشجو تاکید کرد: در مورد دختران دانشجو شرط معدل حذف شده و دانشجو همچنان در دانشگاه شهر خود به عنوان میهمان تحصیل کرده و دانشگاه مبدا، مدرک آنها را صادر خواهد کرد.

 

این که دیدم در مورد معدل 17 به بالا چیزی نگفته بود :4564:

 

لینک متن کامل خبر :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

:a030:

لینک به دیدگاه

الآن تو خبر گفت که از اول شهریور ثبت نام دانشجویان انتقالی

ولی اینم بگم قانون برا همه ست ولی پارتی از قانون جلوتره.

پارتیه خوبه کارکن داشته باشین حله.

به چشم خودم دیدم چه کارهای عجیبی نکردن که به معجزه نزدیکه

لینک به دیدگاه
  • 6 ماه بعد...

[INDENT]همه دوستاني كه خواهان انتقالي هستند ميتونن به من با email اطلاع بدن.در كوتاه ترين زمان كارشونو درست ميكنم.سراسري و آزاد.شمارتون هم بنويسيد. [EMAIL=".dvis723@gmail.com"].dvis723@gmail.com[/EMAIL] [/INDENT]

لینک به دیدگاه
  • 5 سال بعد...
در در 27 فروردین 1392 در 16:13، vahid88 گفته است :

سلام اگه دو ترم معدل بالای 17 باشه و انتقالی بدن مدرک تحصیلی دانشگاه مقصد برای دانشجو صادر میشه یا در هر صورت مدرک دانشگاه مبدا صادر میشه؟ 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...